Scriam aici de problemele din trafic din Bucuresti.
In fapt, ma refeream, in special, la problemele cu imbulzeaza calatorilor gregari cu autobuzul.
Iata cum arata o statie de autobuz in Bucuresti in anii ’70
Uite cum arata astazi o statie de autobuz din Bucuresti(e valabil pentru orice oras mare din Romania):
Si iata cum arata o statie de autobuz in China:
Da, este o tara comunista.
Da, sunt politisti care te ghideaza in autobuz si in taxiuri.
Dar uite ce disciplina ciudata este.
Nimeni nu se imbulzeste in autobuz.
Nimeni nu se calca in picioare pt un loc jos(desi chinezii sunt mult mai multi decat romanii, la ei nu sta nimeni in picioare, este loc pentru toata lumea)
Fiecare taximetrist sta la coada si isi asteapta randul sa ia calatori.
Fiecare calator sta la coada si ia taxiul atunci cand ii vine randul.
Niciun taximetrist nu se bate cu un altul pe clienti.
Niciun client nu se bate cu un altul pentru taxi.
Un taximetrist care nu a ajuns la locul de unde se preiau clientii din statia desemnata de taxi nu te ia daca te duci la el, ci te indruma catre primul din statie.(asta am inteles ca se mai practica si in cateva state europene civilizate)
Tariful la taxi este standard peste tot in China: 14 RMB pornirea, si 2.4 RMB pe km (pentru noi, va spun eu, o nimica toata- faci 50 de km cu sub 100 ron)
Si te intrebi: cata civilizatie/cultura este in Romania, daca un oras din China cu o populatie mai mare decat cea a intregii Romanii este de 100 de ori mai civilizat decat un satuc ca Bucurestiul?
Nu am vazut un caine sau un gunoi pe strada in China, mai putin cateva hartii aruncate de niste turisti, care au fost imediat ridicate de serviciul de salubritate al republicii populare chineze.
De infrastructura nici macar nu vorbesc. Un cartier din orice oras mare din China are mai multi KM de autostrada decat intreaga Romanie.
Si, repet, oamenii NU se imbulzesc in mijloacele de trasport in comun.
Ma rog, in cazul Bucurestiului, mijloacele de transport in comuna!
再見!