Reclama targetata catre dependenti este sufletul comertului fara limite de privacy


In mass media clasica, si aici ma refer in special la Radio-TV, toate emisiunile si formatele acestora se mulau dupa publicul tinta.

Pentru a fiinta in mod normal pe piata, un post de radio sau de Tv trebuie sa aiba reclame. Reclamele sunt ale unor produse/companii care se adreseaza unei anumite categorii de oameni.

Fiecare categorie de oameni urmareste, preponderent, la Tv sau asculta la radio pe anumite tronsoane orare.

Practic, daca vrei sa te adresezi ca post de radio persoanelor active, cu loc de munca, ai cele mai multe sanse sa o faci dimineata, intre 6-10.

Aici ai “prime-time”-ul, adica, in termeni inclusiv web, reach-ul cel mai mare.

La fel seara intre 18-22 la TV.

Daca te adresezi casnicelor sau coafezelor, cel mai sigur le gasesti intre 12-17 la TV, dar si la Radio, si asa mai departe.

Si asa se programeaza emisiunile, stilul acestora, precum si calupurile publicitare.

Astazi, in ianuarie 2019, m-am jucat cateva minute pe un tool si am vazut ca pot face urmatoarele, in calitate de cumparator de publicitate:

Sa ma adresez numai femeilor in gama de varsta 26-29 ani, care locuiesc sau se afla fizic pe o raza de 17 de km de un loc pe care il aleg eu, dar departe de orasul natal carora le place sa calatoreasca si care s-au intors recent dintr-o calatorie, pasionate de pantofi, dar nu si de gatit, cu viziuni politice liberale, dar nu extreme, carora sa le placa pisicile, care au cumparat ceva in ultima luna pe internet, care dau mai mult click pe o reclama, si mai putin spre deloc comment sau like, care sa fi facut liceul la timp si imediat facultatea, sa aiba minimum diploma de licenta, sa se afle ca venit in top 25 din tara, sa sarbatoreasca in maxim 30 de zile ziua de nastere, sa aiba ca prieteni apropiati barbati care isi sarbatoresc ziua de nastere in urmatoarea saptamana, sa se afle intr-o relatie noua dar sa fie la distanta de iubit, sa fie nou angajate, sa lucreze la stat, sa aiba un copil de maxim 2 ani, sa faca jogging, sa fie interesate de scutere dar si de biciclete, sa le placa cafenelele , dar sa nu le placa restaurantele de fita, sa aiba Samsung Galaxy S9 , dar si laptop, si sa intre intre 1-2 ore pe facebook si pe site-uri de stiri, sa prefere lucruri din emiratele arabe, da rnu foarte scumpe,sa aiba prieteni care locuiesc in afara si sa foloseasca un dispozitiv mobil de cel putin 2 ani, sa ii placa filmele lui Kubrik si cartile lui Orwell.

Apoi sa vad instant, inainte sa dau drumul la publicitate, la cate persoane este posibil sa ajunga reclama mea. Reclama care, spre deosebire de mass media clasica, sa fie exclusiv vazuta de persoane din categoria respectiva, si nu de altele.

La fel de simplu pot restrictiona pe criterii mult mai clare decat cele anteenuntate la cine sa Nu ajunga reclama.

Practic, sa platesc pana la fiecare cent/ ban reclama in cel mai eficient mod cu putinta.

Pare imposibil? Nerealizabil?

Daca intrebai cei mai mari experti in publicitate in urma cu 5 ani ani, cred ca ar fi spus ca clar te-ai fi drogat.

Dar azi, in 2019, poti face asta. Si nu-i de azi, de ieri, treaba. A fost initiata de Google (cel putin eu faceam asta acum vreo 10 ani, dar l aun nivel mult mai rudimentar fata de astazi) si perfectionata de Facebook.

Infricosator, al dracului de eficient, si cat se poate de real.

 

Si amuzant e ca toate aceste detalii, plus multe altele de care habar nu ai, inclusiv strict personale (de parca astea n-ar fi) le dai singur, zilnic, bestiei comerciale aproape perfecte.

Inclusiv mesajele private iti sunt cautate pentru cuvinte cheie si profil consumational. Si nu doar de pe facebook messenger, ci de pe toate aplciatiile detinute de compania-bestie: Facebook, instagram, whatapp.

 

Cam toate chestiunile astea indispensabile a cel putin UN MILIARD  de oameni, ZILNIC!

 

Mai mult, si comportamentul in afara acestor aplicatii este atent monitorizat de facebook, cu conditia sa il ai pe un dispozitiv pe care ai fb instalat si la care sa fi fost logat.

 

Daca se gandea cineva ca nu exista platforma perfecta de promovare, insemna ca nu si-a imaginat de Facebook.

 

Trust me, nici cei care au pus baza acestei platforme nu si-au imaginat in primii ani ca se va ajunge aici.

 

Dar aici suntem.

 

best dear in town! Any town! Anywhere.

Deal and drug!

 

te face sa-i spui tot, te face sa stai cat mai mult timp pe el, te transforma in bani, multi bani.

 

Pentru ei.

 

Iar materialul asta nu se vrea nici pe departe a fi critic.

 

Este doar un adevar.

 

LIKE, SHARE si BUY!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s