Istoria unui real pericol, Podul din Alexandria, distrus de Ciolos, Iohannis, tehnocrati si Basescu


Pe scurt:

 

  • Podul din Alexandria, vechi de zeci de ani (63) a fost reabilitat ultima oara acum 26 de ani, conform economica si 23, conform CNAIR
  • Primarul Alexandriei a promis acum 10 ani ca va interzice traficul greu pe pod, lucru care nu s a intamplat
  • In anul electoral a fost utilizat ca discordie politica, si este reutilizat si acum
  • Postacii PSD dau vina pe Iohannis, Basescu, Ciolos si tehnocrati pentru situatia podului
  • Podul a stat ani in sir cu serioase probleme la structura de rezistenta, si nimeni nu a facut nimic
  • Podul, principala cale de acces in Alexandria, pe un drum European cu trafic foarte mare, a fost inchis circulatiei pe o banda pret de un an
  • Lucrarile nu s-au realizat la standarde, si restrictia pe o banda a reaparut
  • Costul lucrarilor defectuoase a fost de 1 milion de euro
  • Un pod vechi de 113 ani, construit in WWI, e folosit ca alternativa de cortegiile funerare

 

Podul peste raul Vedea din Alexandria a fost, zeci de ani, singura cale de acces in municipiul resedinta de judet, precum si legatura, pe drum European, a sudului Teleormanului cu Bucuresti, capitala Romaniei.Construit in anul 1955, acesta are 133 de metri lungime, fiind un pod de beton.

Insa istoria acestuia este una trista , si, din pacate, cu un iz de iresponsabilitate crasa, fiind folosit inclusiv ca motiv de discordie in campania electorala.

Desi un pod vechi de cateva zeci de ani, ultima reabilitare a acestuia a avut loc cu nu mai putin de 26 de ani in urma, in anul 1992.

Multi alexandrineni isi aduc aminte atunci ca alternativa a constituit-o un pod vechi de 113 ani, construit la 1905 de catre armata germana care ulterior a  inaintat cu tancurile pe acesta catre Bucuresti, in primul razboi mondial.

 

Atunci, la reabilitarea podului din anul 1992, circulatia s-a desfasurat, semaforizata , pe acest pod metalic vechi de 100 de ani.

 

Se intampla in urma cu 26 de ani.

 

Astazi, acelasi pod vechi de 113 ani este inca utilizat ca alternativa de catre cortegiile funerare, pe perioada lucrarilor interminabile la podul de peste Vedea.

 

Folosit in campania electorala?

 

Desi in 2014, Guvernul Ponta a oferit 50 de milioane de lei pentru reparatii capitale ale acestui pod, lucrările de reabilitare au fost demarate la începutul lunii august 2016, având ca termen de finalizare două luni.  Adica fix inaintea alegerilor generale din 11 noiembrie, in toiul campaniei electorale.

Cel mai probabil, s-a dorit ca acesta sa fie bifat ca realizare de campanie, pentru un plus de imagine pentru partidul reprezentat de parimarul Alexandriei, presedinte al organizatiei PSD Alexandria si membru in Biroul Executiv al organizatiei Judetene PSD

 

Insa totul s-a intors impotriva lor , dar si a cetatenilor din Alexandria, cand s-au descoperit avarii mai mari decat cele initiale (desi acest lucru trebuia sa fie de asteptat, avand in vedere ca din 2009 se stia ca structura de rezistenta a podului este afectata, si chiar primarul Alexandriei a declarat acest lucru pentru Agerpress, in anul 2014)

 

“Structura de rezistenţă a podului a cedat din cauza camioanelor şi tirurilor de mare tonaj care tranzitează oraşul.” Victor Dragusin, 2014

 

Pentru a incerca sa utilizeze avariile tot in folosul lor si a contracara furia, pe buna dreptate, a cetatenilor nevoti sa astepte cu orele la cozile de la pod, propaganda PSD a dat ordin ca, in plina campanie electorala, paginile de socializare apartinad PSD, dar autodeclarate apolitice, sa fie pline de comentarii care sa dea vina pe situatia podului pe: Ciolos si guvernul tehnocrat, desi acestia au guvernat România de la 17 noiembrie 2015 până la 4 ianuarie 2017, fara nicio legatura cu avariile podului care au fost tinute sub pres ani la randul,  pana inainte de campania electorala:

 

Click pe poza pentru marire:

 


Asadar, concluzia celor care au postat, majoritatea membri PSD sau angajati in aparatul bugetar local este ca starea podului se datoreaza unui guvern care, in realitate, nu a avut nicio treaba vreodata cu podul de la Alexandria.

 

Un calvar de un an

 

In total, podul din Alexandria a fost sub lucru din AUGUST 2016– pana in IULIE 2017, timp in care s-a circulat, alternativ, pe o banda, cozile formate fiind chiar si de 10 km, avand in vedere ca drumul E70, drum cu o singura banda pe sens si cu tranzit comparabil sau chiar depasind DN1 este plin pana la refuz la intrarea in Alexandria in perioada sarbatorilor

Iar pe podul peste Vedea s-a circulat alternativ pe o banda atat de Craciun, cat si de Paste, Revelion, Rusalii sau 1 mai.

 

“Inaugurarea” podului “In Valuri”

 

La data de 14 iulie 2017, podul peste Vedea este redat circulatiei pe ambele sensuri, iar lucrarile declarate finalizate, ramanand doar mici retusuri de facut, spuneau factorii (i)responsabili de atunci.

 

Cu toate acestea, o galerie foto prezentata in exclusivitate de Idei si Subterfugii, arata deficiente majore, :

Cum arata Podul peste Vedea din Alexandria, dupa lucrari de 1 milion de euro, in ziua “inaugurarii” GALERIE FOTO

inclusiv asfaltul in valuri, denumind sugestiv podul ca avand titulatura de “Valurile Dunarii”

 

Calvar cu repetite

In data de 23 aprilie 2018 circulatia se reia din nou pe un fir, alternativ, pe pod reincepandu-se lucrari de “remediere” a stratului de uzura si a rosturilor de dilatatie. Specialiștii în domeniu au declarat că,IN CEL MAI BUN CAZ, Podul de peste râul Vedea va fi gata undeva la sfârșitul lunii iunie, începutul lunii iulie.

 

Si de aceasta data, primarul Alexandriei si apropiatii lui responsabili cu propaganda in online au folosit prilejul pentru a da vina pe alti factori:

Spre exemplu: Basescu sau Iohannis:

In 2009 primarul Dragusin promitea ferm ca va interzice circulatia de tonaj pe podul care reprezenta inca de atunci un real pericol

 

Sa ne amintim, insa, ca, inca din anul 2009 (acum aproape 10 ani) deficientele de la pod erau cunoscute de catre acelasi primar in functie aflat acum la al treilea mandat.

 

Daca ei nu isi aduc aminte, le amintim noi:

Intr-un amplu fotoreportaj , pe prima pagina a unei publicatii locale, se prezinta pericolul reprezentat de principala cale de acces in municipiul Alexandria, iar primarul Dragusin promitea:

 

 ” Va asigur ca daca pina la vara nu ne finanteaza , voi interzice traficul greu pe E 70-podul peste Vedea cu toate implicatiile ce vor aparea.Victor Dragusin- martie 2009

Nicio lucrare de consolidare nu a avut loc pret de 7 ani . Si nici vreo interzicere a traficului.

 

Desi, asa cum relata si ziarul, structura de rezistenta a podului, si asa precara, era supusa unui stres zilnic, podul fiind si intr-o zona seismica cu grad ridicat, iar o tragedie se putea intampla oricand.

 

I-a pasat cuiva?

 

Ii pasa cuiva?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s