Cum arata Podul peste Vedea din Alexandria, dupa lucrari de 1 milion de euro, in ziua “inaugurarii” GALERIE FOTO


Podul peste raul Vedea din Alexandria era, pana nu demult, singura cale de acces in municipiul resedinta de judet, precum si legatura, pe drum european, a Teleormanului cu Bucuresti, capitala Romaniei.

 

De mai bine de zece ani, podul a inceput sa se degradeze extrem de vizibil, in special in partea de dedesupt, ascunsa ochiului publicului larg.

In 2009, un ziar local, Gazeta de Teleorman, sub semnatura Nicky Sereteanu, titra pe prima pagina un titlu cu litere de-o schioapa (Podul peste Vedea, un pericol din ce in ce mai mare) semnaland aceste degradari ale structurii de rezistenta a podului peste raul Vedea, cu imaginii realizate sub el.

La acel moment, Victor Dragusin, primarul Alexandriei, aflat la primul mandat, declara pentru publicatia respectiva:

“Podul este expertizat si are nevoie de reparatii si consolidare . Devizul indica o suma de 900.000 euro . Am depus documentatia la Compania Nationala de autostrazi si drumuri nationale pentru finantare . Am promovat HCL prin care am cedat podul de la Consiliul Local la CNADN . Va asigur ca daca pina la vara nu ne finanteaza , voi interzice traficul greu pe E 70-podul peste Vedea cu toate implicatiile ce vor aparea. “

Finantarea a aparut, insa nicio lucrare de consolidare nu a avut loc.Si nici vreo interzicere a traficului.

Mai mult, in 2014, Guvernul Ponta a oferit 50 de milioane de lei pentru reparatii capitale ale acestui pod.

Au trecut 2 ani de atunci, insa nicio masura nu a fost luata.

 

 

Istoria unei reparatii cu repetitie

La o luna dupa aparitia clipului video de mai sus pe pagina de facebook a comunitatii Alexandria, au demarat lucrarile de consolidare.

 

Se intampla in august 2016 si trebuiau sa se incheie , conform termenului de finalizare, in cel mult doua luni, in octombrie 2016.

 

Dar nu a fost sa fie, pentru ca in momentul in care s-a realizat decopertarea căii şi a trotuarelor, s-au observat fisuri longitudinale care nu puteau fi identificate înaintea decopertării. Cel putin aceasta a fost explicatia autoritatilor. Din acest motiv, s-a impus o serie de lucrări suplimentare, care nu au fost prevăzute iniţial în contract. A urmat o licitaţie pentru încredinţarea lucrărilor suplimentare, care a fost câştigată de aceeaşi firmă. Procesul birocratic şi vremea nefavorabilă  nu au permis reluarea lucrărilor decat pana in martie 2017.

In ianuarie se promitea ca podul va fi gata pana de Paste.

Termen de finalizare: mai 2017!

Florin Iacob, seful de lucrari ai firmei SC Freyrom SRL care s-a ocupat de podul de peste Vedea, spunea la vremea respectiva: “Termenul de finalizare a lucrărilor este de cel mult trei luni, cu tot cu marja de eroare de vreme rea”
Acesta a dat asigurări că ultimul termen de finalizare a lucrărilor de reabilitare a podului, dat de compania pe care o reprezintă, va fi respectat. “Două luni şi jumătate, trei luni cu o marjă de vreme rea, este un termen realist. Nu putem întârzia, pentru că pierdem bani!”

Asta se intampla miercuri, 15 martie 2017, intr-o conferinta de presa care sa dezminta fotografiile aparute pe pagina Alexandria, Teleorman, Romania.

Asta ar fi insemnat ca podul trebuia sa fie gata in mai, 2017.

Dar nici de data asta nu a fost sa fie.
Asa ca dupa aglomeratia din preajma sarbatorilor de Craciun, cand cozile la intrare in Alexandria se intindeau pe kilometri intregi, de la pod si pana la sensul giratoriu de pe E70, de la intrarea pe VO6F (centura Alexandria), au urmat si aglomerari de Paste, cand cozile s-au intins pana la Vitanesti !!!!

Asa ca urmatorul termen dat de CNAIR a fost de 10 iulie 2017.

 

Nici de asta nu s-au tinut, pentru ca muncitorii s-au apucat iar sa decoperteze un sens deja asfaltat, asa ca circulatia s-a realizat pe banda deja reabilitata. Cel putin in acte.

 

Asa ca mult asteptata deschidere (de circulatie pe 2 benzi, cate una pe sens) a unui pod a carui lungime nu depaseste nici macar 100 de metri s-a produs astazi, 14 iulie 2017, la aproape UN AN de la demararea lucrarilor de reabilitare.

Un an de chin, nervi intinsi la maximim, si ore intregi pierdute la cozi interminabile, precum si trafic dat peste cap.

Insa galeria foto, realizata astazi, ne lasa un gust amar, care ne face sa ne punem intrebarea: este calitatea lucrarilor cea pe care o promisese Florin Iacob, seful de lucrari ai firmei SC Freyrom SRL, care a luat nu mai putin de aproape 1 MILION DE EURO pentru aceste lucrari?

 

Denumim, sugestiv, galeria foto: VALURILE DUNARII:

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s