A mers din Alexandria in Thassos, in 24 de ore, pe bicicleta, doar ca sa faca baie in Marea Egee FOTO/VIDEO


Este aventura pusa la cale si dusa la bun sfarsit de un sportiv din Alexandria, in dorinta de a inota in Marea Egee. A pedalat peste 1100Km in 48 de ore (plus pauzele), mare parte dintre ele la temperaturi ce depaseau chiar si 41 de grade, la o bicicleta care nu face mai mult de 250 de ron, avand putin peste 100 de euro in buzunar.

Razvan este un alexandrinean  pasionat de sport, care de un an de zile a adaugat inotului si alergatului , sporturi pe care le practica de multa vreme, si pedalatul.

A schimbat o singura bicicleta de atunci, inlocuind o MTB (mountain bike) foarte veche si stricata, cu una tot de teren,  realizata din piese, care, cumulat, nu fac mai mult de 250 de ron.

Cu toate acestea, microbul ciclismului i-a intrat in sange, si, mai ales, muschi, incepand prin a participa la traseele organizate de grupul de facebook “Ciclisti din Teleorman” prin judet.

In scurt timp, traseele zilnice de 90-110 km nu i-au mai ajuns, acesta devenind unul dintre administratorii grupului care a organizat trasee chiar si de 300 de Km, pe parcursul unei singure zile.

 

De altfel, Razvan Szabo a obtinut doua brevete la cea mai importanta competitie de ciclism de anduranta organizata de Randonneurs România: pe 6 mai, brevetul de 300 Km, iar pe 10 iunie, brevetul de 400Km, toti facuti in aceeasi zi, urmand ca in weekendul ce urmeaza sa participe la competitia pentru brevetul de 600 de km, pe care si-i propune sa ii faca intr-o singura zi.

Si nu ni se pare imposibil, avand in vedere ca a realizat 560, respectiv 540 de km in 24 de ore de pedalat (36 de ore in total, cu pauzele aferente.)

 

 

 

R: Cum ti-a venit ideea asta? Mi se pare un proiect fantastic sa pedalezi din Romania pana in Grecia, si mai ales intr-un timp atat de scurt!

Razvan: De anul trecut tot  m-am gandit, in timp ce ma plimbam prin Teleorman, cu bicicleta, la un traseu international de o asemenea anvergura. In plus, am privit totul ca pe un antranement pentru Randonneurs 600Km .

R: Dar ti-ai depasit si limita…

Razvan: Limita mea e mult mai mare decat atat, acum doar m-am incalzit

R: Cum a fost? Am vazut ca ai plecat vineri dimineata din Alexandria , iar sambata seara erai pe insula Thassos!

Razvan: La dus cred ca stie toata lumea cum a fost vremea. Toata partea asta a Europei a fost sub cod rosu de canicula, asa ca la 41 de grade a fost destul de solicitant. Dar noroc cu 4 batoane imense de proteine cumparate din Bulgaria din cei 10 leva pe care ii aveam la mine.

R: Te-ai gandit sa renunti?

Razvan: Nici macar o clipa

R: Vad ca ai un rucsac minuscul….

Razvan: Am avut unul mai maricel, dar l-am lasat unui prieten cu care m-am intalnit in Thassos.

R: Si cu ce ai plecat la tine?

Razvan: Doua bidoane cu apa, doua acumulatoare, un power bank, scule de reparat bicicleta, vesta de ciclism, elemente reflectorizante pt noapte,o crema pentru calmat genunchii,  si..cam atat..

R: Si buget?

Razvan: Astia sunt banii care mi-au ramas(scoate din portofel 170 de ron si 10 euro). Am avut vreo 400 si un pic de ron, 10 leva si 30 de euro. Cazarea si masa le-am avut asigurate in Thassos.

R: Daca tot veni vorba de scule de reparat bicicleta, nu ai avut probleme in toti km astia?

Razvan: Ba da, am calcat intr-un arici mort de pe marginea soselei, si m-am trezit cu vreo 6 gauri in camera. Noroc ca erau una langa alta si le-am rezolvat dintr-un petic. Mai se bloca ghidonul, din cauza furcii. Din cauza vechimii pieselor din care mi-am montat singur bicicleta si a caldurii, bilele de la imbinarea furcii cu cadrul, sareau de pe fagas.

Am mai avut si niste probleme cu pedalierul, tot la bile. Dar in Haskovo, un bulgar, care nu stia o iota romana sau engleza, s-a apropiat de mine si mi-a zis : “Ciclistaaaa”, aratandu-mi prin semne ca si el este ciclist, apoi m-a dus la el acasa, unde avea un atelier de reparat biciclete. Mi-a facut pedalierul, curatat si uns lantul si imbinarile fara sa ceara nimic in schimb.

R: In afara de el, ai mai interactionat cu altcineva pe drum, ceva probleme sau chestiuni neprevazute?

Razvan: Chiar deloc. In afara de acest bulgar care mi-a fost de ajutor, si de vreo doi tiristi care au trecut cam prea aproape de mine, nu am avut nicio interactiune. Doar cu vamesii greci, care au scos capul pe geam sa vada din ce masina vin, nu le venea sa creada ca sunt pe bicicleta. Spuneau intruna: “ROmania!?”, aratau spre bicicleta intrebandu-ma din semne daca tocmai de acolo pedalez, si aproape ca se inchinau.

R: si nu ai dormit deloc? Ai pedalat incontinuu?

Razvan: Am dormit vreo ora si ceva, aproape doua ore, aseara, intr-o cafenea din Stara Zagora. Adica am pus capul pe o masa si am adormit instant. Dupa 2 ore ma simteam de parca-as fi dormit o zi. In afara de pauze de mancat, hidratat, si verificat bicicleta, am pedalat incontinuu. Lucru care se vede si pe Strava:

R: Wow, o medie de peste 20 km la ora, judecand ca ai o bicicleta de teren, veche, si ca traseul are multe urcari, inclusiv prin munti. Vad elevatia totala peste 6000 de metri.

Razvan: Media e de 20,1 km/h, dar o sa mi-o strice BAC-ul din Thassos, o sa fie vreo 19,70 🙂

[ii suna telefonul, eram deja pe BAC-ul care leaga orasul bulgaresc Svistov cel mai suduc punct ar ROmaniei, ZImnicea]

 

“Salut, Nae! Nu, nu am nevoie de nicio masina. Nu, nu. Mai bine imi tai picioarele decat sa vin cu masina acasa pe segmentul asta, mai ales dupa ce am facut 500 de km pana acum. Vin tot pe bicicleta, chiar daca se strica si voi fi nevoit sa o car pe jos, in spate. Dar cu masina nu vin neam” [Apoi inchide telefonul]

Razvan Szabo a fost intampinat de alti doi colegi ciclisti din Teleorman in Zimnicea, care l-au insotit acasa, culmea, nu pe traseul cel mai scurt, ci pe Zimnicea- Bragadiru-Contesti-Alexandria.

O adevarata nebunie! Un proiect fantastic. Care demonstreaza ca se poate orice, daca iti propui. Cu un mic ruccsac in spate in care nu avea mai nimic, cu un portofel in care nu avea mai nimic, cu o bicicleta care nu valoreaza mai nimic, dar plin de vointa, viata, energie si, mai ales vise.

Succes, Razvan, la competitiile viitoare, dar si in ce iti propui!

One response to “A mers din Alexandria in Thassos, in 24 de ore, pe bicicleta, doar ca sa faca baie in Marea Egee FOTO/VIDEO

Leave a Reply

