Coruptia e ca mafia


Eram o data intr-un cartier mai putin bine famat din Alexandria, cu niste baieti. Unul dintre tipii cu care eram , mai mare decat mine, face o remarca mai putin potrivita la o fata care intra singura intr-o scara de bloc.

Ghinionul lui era ca aceasta era urmata de gagicul ei, un baietas de cartier. Inutil sa spun ca baiatul cu remarca si-a luat un cap in gura de toata frumusetea.

spaga si atentii la anaf

Fiind mai capos de fel, merge la un interlop din oras pe care il cunostea, solicitandu-i acestuia sa-i aplice o corectie baietasului care il atinsese.

Dialogul scurt care a urmat l-am retinut pe de rost:

-Cine ti-a dat-o?

-Sorin! Isi si lumina fatza cu telefonul si-mi zicea: vezi? sunt Sorin, Sunt Sorin!

-A, gata, il stiu! Si ce vrei, mai exact?

-Sa-i rupi capul, zi-mi cat vrei sa-ti dau si-ti dau!

-Pf, nu e bine, zice interlopul ingandurat. Il stiu, daca vrei il ating, dar daca imi da o suma mai mare de bani vin si te bat iar pe tine!

-Atunci ce sa-i fac?

-Daca vrei poti sa te duci la clanul Ma…..a. Aia o sa ti-l bata bine si pe o suma relativ mica. Dar vezi ca dupa aia o sa te tot frece prin oras. O sa iti ceara iar bani, si iar. O sa te trezesti ca o sa vrea o masa. Si cand te duci sa le dai o masa la terasa o sa vina cu tot familionul, sa le dai la toti. Si tot asa, nu o sa mai scapi de ei.

Cel mai bine te multumesti ca ai scapat doar cu un cap in gura ca te-ai luat de gagica-sa si gata. Eu pe unul l-am crestat doar ca s-a uitat la femeia mea intr-un club din Bucuresti. Asa ca vezi-ti de treaba ta!

Ceea ce mi-a ramas intiparit a fost descrierea comportamentului clanului de tigani. Si , venind de la tipul de la care venea, nu am pus deloc la indoiala vorbele lui.

Doar ca, uitandu-ma pe rechizitoriul fostului sef de politie rutiera din Teleorman, am sesizat FIX acelasi comportament. Cerea taxa de protectie mascata in ajutor, de la oameni care apelasera in trecut la el.

Si mi-am amintit si de fosta administratora de la un camin in care am stat, probabil cel mai jmecher camin din Bucuresti la vremea lui, cum aghiotanta ei a gasit intr-o camera ca un student venise cu gagica-sa sa o cazeze pe o perioada,, si ii pistona saptamanal pentru bani de spaga, de cate ori acesta intarzia cu
“contributia”, cum ii ameninta ca ii da afara pe amandoi si ca lui ii va face referat sa nu mai poata sta niciodata la camin.

Comportamentul era recurent, si cu mai multi studenti. Exact ca cu clanul de “rromi” din Alexandria.

De medicul care obligase o femeie batrana sa-si vanda casa ca sa ii dea mita, ca el nu o opereaza fara nu-stiu-cate-mii de euro nu mai zic. Ala e mai rau ca tot clanul antementionat.

De aia eu asociez coruptia cu crima organizata, uneori cu comportament de tip mafiot.

Dai o data MITA, intri intr-un cerc vicios din care nu mai poti iesi.

E ca cu aia care au obisnuit cadrele medicale cu spaga, si apoi se supara cand li se conditioneaza actul medical si cand mor in spitale ca nu mai au bani de spaga.

Leave a Reply

