Vremea Lor


Cand eram in scoala primara, si invatam poezii , sa scriu, si sa fac adunari si inmultiri, stiu ca primeam si multe teme pentru acasa.

De memorat poezii, de facut exercitii la matematica, si de facut rezumate din lecturile de la clasa.

Toate aceste lucruri le luam ca atare, imi creau placere si mi se parea ceva simplu. Am avut intotdeauna media 10 pe linie si nu puteam intelege cand, atunci cand eram ascultati, existau si cativa colegi care pur si simplu nu reuseau sa faca calcule simple, sa scrie corect, sa memoreze o strofa or sa povesteasca o lectura.

Am crezut ca sunt ei mai lenesi, si de aceea nu isi fac nici temele.

Stiu ca aveam si doua fete colege care erau mereu la final de an in situatie de corigenta/repetentie, in conditiile in care invatatoarea nu stia cum sa imparta premiile I, II si III intre restul clasei, care aveam intre 9 si 10 pe linie, doar cativa fiind cu medii sub 9.

Am sa fac o marturisire pe care nu stiu cum sa o cataloghez.

In clasa a IV-a eu nu stiam terminologiile vulgare pentru organele genitale si nici nu stiam sa injur.

In aceeasi clasa a IV-una dintre cele doua colege de erau mereu in situatii de corigenta/repetentie fugea de acasa si se prostitua.

Era ma-sa disperata. Era de etnie rooma (pe atunci nu exista acest termen, exista ala de tigan, dar nimeni niciodata nu s-a comportat cu ea altfel decat ca cu o simpla colega)

Deci in conditiile in care eu nu stiam ce e aia pula sau pizda, asta facea sex pe bani. In clasa a IV-a! Nu bag mana in foc daca avea 10 ani, ca nu-mi amintesc daca a ramas repetenta si de cate ori.

Cand dispareau banii colegilor sau din rechizite, se stie cine erau responsabilii.

Cert e ca acum ambele astea doua colege au locuri de munca la stat pentru ca presteaza intr-un anumit partid politic. Fac campanie la greu, sunt in spatele multor conturi false de postaci. De copii din flori nu mai vorbesc.

Deunazi, pentru simplul fapt ca “am indraznit” sa relatez un incident de la protestele din Alexandria, in care povesteam cum o pensionara se plangea de “galagia” facuta de un difuzor portabil, in contextul in care in tot centrul Alexandriei, zi de zi, urla toate mizeriile de melodii de la cel mai prost post de radio din ROmania, kitschFM, care invata copiii la texte precum “da mama, sunt beata”, “I took a pill in ibiza” si “dragostea se face-n minim doi”, un cont fals m-a catalogat drept un “baiat destept, pacat ca m-am pierdut pe drum”

Ca ele sunt mult mai multi si mult mai multe.

Si este vremea lor!

Vremea prostilor!

Care nu s-au pierdut pe drum. Pentru ca acolo e casa lor, in drum. Si n-au cum sa se piarda, cand nu au ce pierde.

gratiere-si-dezincriminarea-abuzului

Disclaimer: orice asemanare cu personaje reale este incredibil de dureroasa
Leave a Reply

