E cod rosu in fiecare iarna!


Una peste alta, iarna nu mai e ce-a fost.
targu-mures-iarna-beheader69

Lasand la o parte translatarea cu peste o luna a debutului acesteia, si chiar daca fenomenele meteo sunt fix cele care au fost dintotdeauna, doar ca acum sunt clasificate in coduri colorate, iarna nu mai e aceeasi din perspectiva oamenilor.

Cu fiecare an ce trece, tot mai putini parinti vin cu copiii la sanius, si tot mai putini copii ies “la zapada”.

Deunazi, inainte sa dea prima zapada, desi vremea era calduroasa si numai buna de plimbare, pe o strada cu case am vazut 3 baieti de scoala generala iesiti la aer , stand pe banca din fata casei.

Imaginea, daca as fi imortalizat-o, ar fi exprimat intr-un mod foarte elocvent realitatea trista in care traim, dar cei trei m-ar fi vazut cand as fi scos telefonul sa-i surprind, Si fotografi asi-ar fi pierdut toata unicitatea:

Toti trei stateau pe banca, unul langa altul, dar niciunul nu se uita la ceilalti.

As reproduce dialogul sec dintre ei, dar nu am retinut termenii “de specialitate” in care discutau.

Tot ce am retinut e ca “e bun jocu’ asta, iti da mai multa viata, mori mai greu. Iti iei un bot si ataci mai repede.”

Cei trei au stat pe banca, in aceleasi pozitii, atingand pe ecranele touchscreen-urilor (pana si termenul “a butona” este deprecated) toata perioada cat mi-a luat sa strabat strada respectiva, cat i-am avut in campul vizual (circa 10 minute).

Si probabil ca stateau de mult mai mult timp si urmau sa mai stea, lucru care sunt convins ca e repetitiv.

In ultimii 15 ani nu imi aduc aminte sa fi ratat vreo ocazie de sanius, dat cu punga, or macar jucat in zapada.

In perioada in care eram student o faceam la o statie de metrou din prajma facultatii, situata pe un deal.

Si singurii care “achiesau” la demersul meu erau alti tineri de varsta mea.

Cei care au facut asta si in copilarie, si, in acest mod, retraiau sentimentul bucuriei iernii, ale jocurilor zapezii.

Anul trecut, in orasul Alexandria, am vazut un singur parinte care a venit cu cei mici la sanius, acum doi ani vreo doi, iar anul asta tot doi.

Probabil, speriati de codul portocaliu de ninsoare si cel galben de ger, au preferat sa-si tina micutii in casa, sa nu ii traga curentul.

Nimeni insa nu se gandeste la codul rosu de ne-viata, care are efecte pentru tot restul existentei celor mici, nu doar pe moment.

Leave a Reply

