Noi muncim, nu gandim


Exact pe principiul “noi muncim, nu gandim”, pe care il aplicau abitir minerii in piata universitatii prin anii ’90, cand bateau tot ce parea a fi student sau intelectual, apar tot felul de personaje care sustin in spatiu public ca scoala din ROmania e prea “imbacsita”, si ca materii precum matematica, gramatica, fizica, geografia ar trebui eliminate complet, ca nu au aplicabilitate in viata reala!?

Pentru ca intotdeauna astfel de personaje au dispretuit si respins ceea ce nu au inteles.

E fix ca si cu taranii (la modul peiorativ utilizez termenul) aia, carora, cand le vorbesti elevat, considera ca ii tratezi de sus si percep asta ca pe un atac, or ca pe o injuratura.

Si care simt nevoia sa te bata daca le vorbesti in cuvinte pe care ei nu le inteleg.

Asa si astia care doresc scoaterea matematicii din programa (pe motiv ca nu are aplicabilitate in viata reala!!??) sau a gramaticii, pe motiv ca elevii oricum nu au nevoie de gramatica ca sa scrie si sa vorbeasca corect, ca invata ei dupa ureche.

 

Poftim mostra de gandire de la o asa zisa “specialista in educatie”:

 

Nu gramaticii în gimnaziu!

Fără îndoială, copiii trebuie să învețe să scrie corect până la finalul clasei a 8-a ! Percepția generală este că scrierea corectă este direct condiționată de cunoașterea gramaticii limbii române. Nimic mai neadevărat. Copiii pot învăța să scrie corect utilizând limba română, citind, observând limba scrisă, învățând deci modele de scriere și exersând ortografia și punctuația. E nevoie de puține cunoștințe de gramatică, nicidecum de verbe auxiliare, cazuri, pronume și adjective pronominale, propoziții subordonate și alte elemente de specialitate care ar trebui să fie obiectul de studiu al lingvistului, nu al copilului de 11-15 ani.
Numai un specialist, un bun cunoscător al gramaticii își va explica scrierea cu 2 sau 3 de “i” a unui cuvânt, de exemplu. Ceilalți vor reproduce contexte reținute din lecturi, o adaptare fascinantă a creierului uman.
Concentrându-ne atât de mult pe problemele de gramatică, pierdem esențialul și la finalul clasei a 8-a școala scoate pe bandă rulantă analfabeți, elevi incapabili să se exprime coerent și corect în limba română, incapabili să înțeleagă un text, să înțeleagă lumea în care trăiesc.

scoate-gramatica-din-scoala

La ce societate actuala avem, vor invata sa vorbeste corect de la anturajul care il au si modelele decat care le are ei. Antelege-ti?

De asemenea “specialiste in educatie” eu nu am nevoie!

Pe langa aceasta individa, mai apare un ipochimen pe interneti care sustine aceeasi aberatie, dar extrapolata intr-o mizerie de filmulet care, din pacate, s-a viralizat la oameni care imbratiseaza aceeasi pseudogandire (mi-e greu sa numesc gandire ceva care emana asemenea elucubratii).

 

Mai intai, sa privim mintea geniala care crede ca reformeaza scoala, si care se prezinta pe o pagina cu 10.000 de likes ca fiind o persoana publica si un model de viata:

ipochimen-scoala-formeaza-tampiti

Ipochimenul asta plin de acnee apreciaza ca cineva ca si el considera ca poza aceasta transmite, citez inteligenta, rafinament si stil.

Si acum, mare atentie la filmuletul fatat de mintea inteligenta, rafinata si stilata a acestui putalau:

 

Cateva din ideile din clipul asta, pe care eu , personal, n-am putut sa-l urmaresc cap coada:

  • Scoala nu ne pregateste pentru viata, de ce invatam cum sa rezolvam probleme matematice in loc sa invatam cum sa rezolvam problemele din viata noasta !?
  • De ce nu invatam mai bine cum sa ne platim taxele si sa ne gestionam banii?
  • De ce trebuie sa stim ce i-a facut Ion Anei, cand am putea sa invatam ce sa i facem familiei noastre ca sa fie fericita?
  • De ce trebuie sa invatam sa calculam formule matematice cand avem calculator in buzunar?
  • De ce invatam numere imaginare, in loc sa invatam despre bani?

 

Da, oameni buni, omul asta chiar exista, repriviti-i poza si apoi ganditi-va cati mai sunt ca el si ca experta in educatie de mai sus.

 

Ideile astea nastrusnice nu izvorasc din dorinta lor de a face o scoala mai buna, ci din propriile frustrari personale de a nu fi inteles vreodata materiile respective sau de a se descurca in viata. Si atunci incearca sa reprime materiile pe care nu le-au inteles.

N-am sa extrapolez pe cat de mult conteaza o cultura generala in formarea ca om, ori cat de mult ajuta materiile precum matematica, regina stiintelor, in a avea o gandire rationala si sanatoasa, ci am sa inchei prin ceea ce a spus o buna prietena de-a mea, Lauren Domino:

<< Scoala  propriu-zisa vine din Grecia antica 

De aici treaba cu “Grecia-leaganul civilizatiei”, iar primul “profesor” a fost Platon (cel mai cunoscut filosof). Materiile pe atunci erau : filosofia, matematica, astronomia, literatura, istoria, muzica, gimnastica, etc, ce aveau scopul de a dezvolta gandirea, memoria, simtul estetic, fizicul; cu alte cuvinte – pentru a echilibra spiritul si trupul , pentru a crea oameni rationali si inteligenti ce pot duce mai departe mostenirea poporului lor,pot conduce un stat, pot intelege anumite principii atat politice cat si sociale . Materiile noastre, si tot ce se invata in scoli, sunt derivate din cele antice, dar cu aceleasi scopuri. Cu alte cuvinte : nu inveti matematica sau fizica pentru a putea calcula un patrat, sau o radacina, sau mai stiu eu ce – inveti matematica pentru a-ti dezvolta spiritul analitic, inveti fizica pentru a putea-o aplica practic in viata de zi cu zi, inveti istorie ca sa nu fii un cretin care nu stie din ce popoare se trage, inveti limba romana, ca sa te poti exprima corect, inveti muzica, desen, ca sa-ti dezvolti simtul artistic, inveti geografie , ca sa stii pe ce planeta esti , s.a.m.d. Din scoala nu e important sa ramai cu informatiile alea invatate mecanic, ci sa ramai cu anumite deprinderi, sa-ti dezvolti gandirea, sa poti sa intelegi anumite lucruri, sa nu fii o oaie chioara in lumea asta. De aia e nevoie de scoala. Nu iti trebuie scoala sa platesti o factura. Nu iti trebuie scoala sa faci un copil. Nu iti trebuie scoala sa stii sa faci o mancare. Chestiile astea nu te dezvolta cu absolut nimic. Iti trebuie scoala ca sa evoluezi de la stadiul mental de primata.

Nu orice Homo sapiens e OM, retineti asta! >>

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s