Speranta de la fereastra


 

Asta e un fel de melodie de dragoste. Despre suferinte, placere, durere, amintire, resemnare, sperante, iubire!

Melodia asta imi aduce aminte de multe din cele pe care le-am enumerat anterior.

Mai putin iubire.

Cand ascultam melodia asta, nici nu stiam ce e aia iubire. Nu iubisem niciodata pana atunci. Eram prin scoala generala, cred ca clasa a sasea sau a VII-a.

Eram internat la sectia chirurgie a spitalului judetean Teleorman.

Sectia se afla la etajul I, unde este si acum. Eram in salonul din capatul coridorului, unde se afla un geam care dadea inspre soseaua care duce in comuna Nanov, spitalul afladu-se la marginea orasului.

Eram operat, abia ma puteam misca, si ma dadeam jos de doua sau trei ori pe zi din pat, in niste chinuri destul de nasoale, sa ma duc sa ma uit pe geam.

In fiecare seara, un tip , internat si el pe aceeasi sectie, cu un radio portabil, mergea, şontâc-şontâc, la acelasi geam, si asculta la un radio portabil.

Tocmai se deschisese primul radio local, Radio Semnal, care avea in heavy rotation melodia asta de mai jos, Stigma-Bye Bye. Mai mult, o difuzau la aceleasi ore.

Ceea ce inseamna ca ascultam aceasta melodie in fiecare seara, venind de pe culoar, si in fiecare zi cand mergeam pana la fereastra din capatul culoarului.

Nu aveam voie sa beau apa, pret de cel putin 3 sau 7 zile nu am baut apa.

Si de fiecare data cand ma duceam la toaleta de langa fereastra, ma uitam pe acel geam. Era primavara: aprilie-mai. Cand iarba este ceal mai verde si frunzele cele mai verzi din tot anul.

Imi imaginam ca ma vad pe strada care duce in Nanov, calare pe o bicicleta de tip mountain bike, cum nu avusesem niciodata (aveam un pegas mic si vechi pe atunci), mergand pe acea sosea.

Desigur, operatia pe care o avusesem nu imi permitea sa merg pe bicicleta multe saptamani or luni de atunci inainte. Abia puteam merge, si reiterez, nu aveam voie nici macar sa beau apa.

Si-mi imaginam cum merg pe acea bicicleta, in soarele de mai, pe soseaua care iese din Alexandria, si, cum undeva, in mijlocul unui camp, gasesc o pompa cu apa, ii rotesc robinetul, si din ea curge cea mai rece apa, pe care o beam incontinuu.

Fantezia asta semireala imi umplea inclusiv visele in fiecare noapte cat am fost internat in spital, si imi conferea un sentiment de libertate care imi dadea puterea sa trec peste toata durerea operatiei pe care o suferisem.

Melodia asta imi aduce aminte de toate acestea: speranta, dorinta, durere, libertate, optimism, vise.

Astazi, am o bicicleta cum niciodata nu mi-am inchipuit ca voi avea, mai scumpa decat multe masini.

Pe care pedalez de multe ori pe acea sosea, fie chiar si pana in Nanov si inapoi, or pe centura Alexandriei si retur pe Laceni.

speranta-pe-geam

Insa de fiecare data cand trec pe acolo ma uit spre geamul de la etajul unu al spitalului judetean Teleorman, unde ma vad, copil operat fiind, care abia se putea misca din pat si pana la geam, circa 10 metri, care visa la libertatea, puterea si sanatatea pe care o am acum.

Bye, bye, si imi vad de drum, o mie de iubiri m-asteapta..in bratele lor sa ma stranga acum

 

 

2 responses to “Speranta de la fereastra

  1. Hey, buna!
    Da-mi voie sa te corectez putin: culorile nu pot avea grade de comparatie ( nu exista cel mai verde, mai putin verde, etc). Si doi, multe masini mai ieftine decat o bicicleta de 10000 ron? ( presupunand ca ar fi model 2017, dotarile sunt relativ similare)
    pe soseaua care duce spre nanov mergeam si eu in drum spre casa…

    • multumesc, george!

      daca ai fi cunoscut o personal pe larisa, ai sti ca timpul verbal utilizat de tine nu corespunde realitatii.

      Si asta nu e singurul aspect care te-a dat de gol.

      Nu cu totii putem fi ce ne dorim, cu atat mai putin fete. :))

Leave a Reply

