Arma lui Godina


godina-flashuri-carte-pistol

De cand am descoperit un magazin de cartier care comercializeaza niste seminte de dovleac vrac mai mari chiar si cele de la Nutline, care, intre timp s-au facut aproape 10 ron punga, desi in urma cu doua luni erau undeva la 6, si apoi disparusera o perioada de pe piata, lecturez carti numai mancand din acestea.

Am inteles ca sunt produse undeva in Bulgaria, insa nu despre seminte de dovleac doresc sa vorbesc in acest material. Am sesizat ca o cantitate de seminte in valoare de 3 ron sunt suficient de multe cat sa ma satur de ele, dar suficient de putine cat sa nu imi faca rau.

O singura data m-am simtit putin aiurea fizic de la acestea, si anume cand am citit cartea lui Marian Godina, politistul de la biroul rutier din Brasov care are o pagina de facebook foarte populara si care are inclinatie pentru scris. Si asta intrucat, fara sa realizez, am consumat semintele in ritmul in care citeam cartea: alert.

Am devorat-o undeva la 3 ore. Pentru ca mi-a placut, si, mai ales, pentru ca m-am regasit in multe dintre povestirile politistului. Si, culmea, nu in acelea in care protagonostii erau soferii opriti de el, ci in introspectiile interioare ale autorului.

Am regasit un om de o sensibilitate dezvoltata, cu caracter si cu fler. Bine, nu e greu sa-mi dau seama de oameni nici dupa expresiile faciale din fotografiile postate pe internet, iar Godina posteaza des poze alaturi de catei sau copii mici, fiind implicat inclusiv intr-o campanie sociala a unei fetite care avea nevoie de o interventie chirurgicala.

 

Revenind la cartea publicata de Godina, care este impartita pe povestioare, asemenea Idei si Subterfugii- Cartea, in prefata acesteia sta scris un text in care se specifica faptul ca “textele abunda de umor si reusesc de fiecare data sa schimbe in bine dispozitia cititorului, ducandu-l pana intr-acolo incat stergerea lacrimilor din ochi devine obligatorie pentru continuarea lecturii”.

Fara sa vreau, am subscris acestui text, mai putin inceputului. Foarte rar rad cu lacrimi. Sunt cateva, vreo doua texte in carte care m-au facut sa rad cu voce tare, insa sunt si mai multe texte care chiar te fac sa iti stergi lacrimile ca sa poti continua lectura. Si nu provin de la ras. Autorul reuseste sa transmita o cantitate foarte mare de emotie intr-un text foarte concentrat.

Sunt multe pasaje in care am empatizat cu el la un nivel mai mult decat mi-ar fi dorit, insa face parte din viata si , mai ales, din actiunea de a trai cu adevarat. Iar talentul scriitoricesc de a asterne pe o foaie astfel de trairi abunda tanarului Godina, un baiat rezultat din iubirea a doi oameni pe care i-a unit o suferinta foarte mare (ambii si-au pierdut partenerul de viata, ramanand cu cate doi copii), care a fost cam golanas si delasator in perioada liceului, si pe care l-a format scoala de politie de la Campina.

 

Povestirile din carte sunt pasaje cronologice de viata din existenta lui Marian Godina, continuand cu “flash-urile din sens opus”, cand descrie intamplari din viata de agent la rutiera, dar si vicisitudinile intampinate datorita unui sistem corupt si al unor superiori obtuzi.

 

Una peste alta, lectura e minunata si merita toata aprecierea, si, mai ales, sinceritatea autorului. Care este unul din oamenii care vor schimba Romania, chiar si cu un mic aport.

 

Pentru ca in lucrurile mici stau schimbarile mari.

 

Ca sa inchei cu inceputul, si , anume, cu titlul, fotografia reprezinta faptul ca scrisul este arma lui Godina. Prin scris a defulat toate suferintele, ca o purificare, si, mai ales, prin scris a schimbat sefi corupti si a pus umarul la identificarea lucrurilor in neregula din sistem si societate.

 

Scrisul te va elibera!

One response to “Arma lui Godina

  1. Pingback: Manipulare sau Ignoranta? Are sau nu Teleormanul librarii? | Idei si Subterfugii·

Leave a Reply

