” Nu poti face asta. E prea complicat ! “


” Nu poti face asta. E prea complicat ! ”

De cate ori am auzit asta am fost motivat si mai tare.

Faza e ca, principial, am auzit asta cu referire la lucruri atat de meschine incat cu greu mi-am dat seama daca interlocutorul are sau nu retard mintal.

Singura motivare cu adevarat a fost cand a venit replica asta de la tata ” Nu poti face asta. E prea complicat ! Nu e de tine! ” cu privire la a pilota un avion.

Eram anul II de facultate, si aveam ca pasiune si aviatia. In circa 8 luni de zile dupa replica lui descurajatoare venise sa ma vada cum pilotez o aeronava. (nu mai extrapolez pe cursurile de 8 materii absolvite in timp record si examenele date pentru a intra pe un loc bugetat la aviatie sportiva)

In afara de episodul asta, replici din astea am auzit doar de la oameni cel putin la fel de meschini ca si replica.

Ultima data am auzit-o acum 2 zile la un individ intre a doua si a treia tinerete dintr-un oras sarac de campie.

Se chinuia sa centreze o roata la bicicleta unui amic.

Intrucat citisem pe net despre aceasta operatiune si voiam sa imi confirme, il intreb care e tehnica.

Nici n-am apucat bine sa pun intrebarea, ca m-am trezit cu raspunsul “Nu te apuca sa faci tu, nu poti, e complicat, mai rau o strici daca nu stii!”

Asta desi toata operatiunea consta in a vedea in ce parte e indoita roata, in a slabi spita de pe acea parte si a o strange pe cea de pe partea opusa, si apoi repetarea operatiunii.

Omul efectiv asta facea, si imi spunea ca e prea complicat.

L-am intrebat: – Bine, atunci imi puteti spune care este mecanismul prin care se opteaza o roata? Se slabeste o spita in urma unui soc?

Pe finalul frazei pe care o adresam, omul a tinut mortis sa repete “Nu poti face asta. E prea complicat ! “

-Baiatu’ te-a intrebat cum se opteaza roata, nu cum se face, a tinut sa-l lumineze vanzatorul de la magazinul in curtea caruia efectua complicata operatiune pe care numai personalul acreditat NASA il poate face.

-Lasa, ca e oricum complicat, si a mai repetat de vreo 2 ori cum nu oricine poate centra roti de bicicleta ca si cum ar fi o combinatie intre arta si talent innascut.

Mi-am dat seama ca asta era singurul mod in care mosuluica putea sa faca 10 ron pentru 2 peturi de bere. Si tinea mortis ca el sa ramana singurul doctor in centrat roti de bicicleta din Rosiorii de Vede, or Teleorman, or poate chiar Univers.

Tinand o surubelnita pe janta unei biciclete, invartind roata, si, unde surubelnita nu mai atingea janta bine, desfacea o spita si strangea o alta.

Pana la urma a trecut peste “nu oricine poate sa faca asta” cand i-am cerut o cheie de spite si i-am oferit dublu pret pe ea.

Iar apoi asta mi-a amintit de un DJ de mana a 4-a care mi-a spus ca “nu inveti sa mixezi melodii, te nasti cu asta”, de parca ma-sa avea in uter doua platane pe care asta le invartea pe ovare, in ritmul beat-ului.

Asta lasand deoparte faptul ca mixarea unor melodii se face aducand piesele la acelasi BPM si suprapunand bataile in casca inainte sa dai drumul celei de-a doua piese. Cam atat de complicat este.

O operatiune facubila doar de personalul acreditat NASA, precum centratul de spite, care se invata doar de cativa initiati in AREA 51 de Teleorman.

Maine, poimaine, ma mai astept la replici de genul de la spalatori de masini (si manevratul unui karker ar trebui facut doar de personal acreditat de naşa), maturatori stradali (si asta are o tehnica, nu?) si tigani care vand pepeni din caruta (“peeepeeeni, peepeeenii, haiii la pepeeenii” nu e pentru oricine)

Una peste alta, voiam sa spun ca orice meserie e nobila, se invata, si doar cateva sunt doar pentru oameni care au si talent, insa succesul intr-o astfel de meserie e un sfert talent si trei sferturi munca asidua.

In rest, cu cat nu esti dispus sa il inveti si pe altul meseria, cu atat mai nenobila este.

Leave a Reply

