Unde lucreaza parintii tai?


Nu am mai fost intrebat, cred, de peste 12 ani unde lucreaza parintii mei si ce salariu au, ca modalitate intrinseca de a ma judeca pe mine.

Din fericire, de peste 12 ani, traiesc intr-o societate in care propriile tale capacitati primeaza in fata statutului social al parintilor.

Ca sa fiu lesne inteles, eu provin dintr o familie cu statut socio-profesional mai mult decat ok. Din patura intelectualilor, carevasazica.

Nevertheless, nu am apreciat niciodata apanajul asta comunistoid de a judeca pe cineva, in primul rand, dupa unde si ce lucreaza parintii si ce statut economico-social au.

Prima data erai intrebat “de parinti” de catre niste invatatori formati in epoca securisto-comunista. Apoi de vreun militian care te legitima.

Primul meu pseudo-job, in timpul liceului, ca pasiune, a fost in presa. La interviu, prima intrebare nu a fost: ce te recomanda pentru acest job, ce stii sa faci, ce capacitati ai, ci “unde lucreaza parintii tai?”

Mi s-a mai intamplat asta in timpul facultatii, intr-o firma privatizata dintr-o structura de stat eminamente securistoida.

I-am recomandat celui de la interviu sa imi cheme parintii pentru respectivul post, fiind mai interesat de ei decat de mine.

De atunci, din fericire, am fost ferit de astfel de relicve ale unei societati totalitariste.

Ultima oara m-a intrebat asta un fost securist, colonel pensionat inainte de ’89, chiar daca nu a facut niciodata nimic pentru a obtine acel grad, care acum plimba lumea cu barca prin delta la suprapret.

Cand am ajuns la mal, i-am spus ca ii vor plati parintii mei cursa.

Singurii indivizi care profita de ultimele relicve comuniste sunt beizadelele care nu se pot descurca decat pe spinarea parintilor.

In rest, eu ma bucur ca astora le ticaie ultimele tac-uri ale ceasului biologic!

Leave a Reply

