Munca e o mandrie


Pe o ploaie mai-mult-decat-mocaneasca ca asta, in fata mea, pe trotuar, o persoana de la salubritate invaluita intr-un sac nefolosit de gunoi, pentru a se proteja de ploaie, tragea un tomberon dupa ea, si aduna gunoaiele de jos, pe care le punea in acesta.

La un moment dat ii suna telefonul, si raspunde la acesta. Cand i-am auzit vocea mi-am dat seama ca e femeie, altminteri nu se putea distinge din cauza vestimentatiei.

“-Ce sa fac, la munca!” – atat tonalitatea vocii, cat si modul in care a pronuntat erau casual, as exagera, poate, ca avea si un dram de mandrie, daca nu cel putin bunastare.

Asta mi-a inspirat replica ei.

Si am admirat-o pe loc.

Pentru ca munca , indiferent de ce tip este, este o mandrie.

Insa sunt multi care o privesc ca pe ceva rusinos.

Rusinos este cand stai pe banii altora si nu muncesti, considerandu-i pe cei care o fac inferiori tie!

Femeia aia de la salubritate, care cara ditai tomberonul prin ploaie si frig si strange gunoaiele aruncate de altii este bucuroasa ca are un loc de munca si isi castiga singura banii!

Si e cu mult peste multe persoane, inclusiv fosti colegi de-ai mei de prin scoala!

Leave a Reply

