Corectiuni gramaticale


Imi amintesc ca, in urma cu “extrem de foarte mult timp “, nu utilizam acuzativul corect.

Da, spuneam “care”, in loc de “pe care”. Iar prietena mea de atunci m-a terorizat circa o saptamana pana am inteles sa vorbesc corect.

Tot cam prin perioada aia pronuntam “exact” in loc de “egzact”. Un amic, Costel, efectiv m-a terorizat cu corectarea, circa 2-3 zile, pana am invatat sa pronunt corect. La inceput nici nu il crezusem, a trebuit sa caut in dex ortografierea pronuntiei.

Relativ recent, nu sunt multi ani, ortografiam “aibe”, si nu “aiba”.

A fost nevoie de doua fete sa ma corecteze in mod constant pana sa corijez acest aspect extrem de neplacut.

Si, nu in ultimul rand, utilizam “merita” la reflexiv. Spuneam “se merita” ca prostul, pana cand prietena unui amic, Sorina, m-a abordat de 2 ori pe privat cu privire la acest aspect, si m-a corectat.

Pe toti oamenii astia, indiferent de modul in care mi-au atras atentia, in public sau pe privat, mai diplomat sau aproape jignitor, am sa ii respect toata viata. Si nu o sa uit niciodata cum ii cheama. De fiecare data cand imi vine sa vorbesc eronat, imi aduc aminte de ei, si ma corectez mental inainte de a scris sau spune o forma gresita de exprimare.

De la oameni ca astia am ce invata, si numai asa te poti dezvolta, acceptand criticile constructive, nu considerandu-te perfect, neacceptand nimic ce iti poate afecta o stima de sine mult prea pompata artificial de catre niste unii la fel de nocivi, care nu stiu decat sa laude si nu sa corecteze.

Daca ai un ganiatz in parul de la ceafa, nu o sa-l vezi niciodata daca nu iti spune cineva. Cine nu iti spune, indiferent de motiv (rusine, falsitate, bucurie ca il ai) iti face un rau!

 

Pe aceeasi tema:Oglinda, oglinjoara…

Leave a Reply

