Oglinda, oglinjoara…


Cand eram elev de liceu imi eram autosuficient.

Intre timp, cum (peste) un dececeniu a trecut, m-am maturizat, si am inceput sa constientizez nu numai realitati, cat si lipsuri…

Am constientizat ca multi dintre cei din generatia mea au ramas autosuficienti. M-am intrebat de ce. Oare au capacitati intelectualo-cognitive sub ale mele? Cu siguranta! Dar mai este un aspect! Ei n-au avut o  “oglinda-oglinjoara” care sa le spuna fix adevarul.

Ca de aia e  “oglinda-oglinjoara” atat  de necesara. Ca te arata exact asa cum esti! Fara ca imaginea ta sa fie trecuta prin ipocrizia prietenilor parintilor, a unor pseudo prieteni, or a unei pseudo arhi suficienta.

Am avut o gagica care mi-a zis: ba, tu nu stii sa te imbraci. ba, ai dintii galbeni, mai spala-te pe ei. Ba, mai rade-ti mustata.

 

M-am simtit pe atat de prost, pe cat de recunoscator: avea dreptate. Si nu puteam sa evoluez decat constientizand lipsurile/defectele si corijandu-le.

 

Asa ca am invatat sa asortez hainele, sa aleg modele potrivite varstei/sexului/vremurilor, sa ma spal mai des pe dinti, si sa rad mustata.

Dar cati oameni nu au atatea, dar atatea lipsuri, de care nu le spune nimeni, dintr-o asa zisa politete?

 

Toata lumea, pseudoprieteni, prieteni ai parintilor, samd, le spun persoanelor cat de bine arata, cat de bine le sta, si cat de bine sunt, asa ca raman neschimbati, intr-o stagnare epocala a autosuficientei penibile.

 

Pula mea, de aia sunt eu “oglinda oglinjoara”.

Mie nu-mi e rusine sa-ti spun ca ai ceva Kg in plus, ca ai par pe maini, in cur, sub nas, ca puti a scrumiera or ca faci greseli gramaticale.

 

Daca ai bun simt, vei accepta, dupa prima suparare, adevarul si vei iesi din autosuficienta si vei evolua, apoi imi vei multumi mai tarziu, asa cum am multumit eu tuturor celor care mi-au spus, mai mult sau mai putin pe ocolite, ce defecte am.

Din afara se vad mai bine ca din interior, parol ca nu!

 

A, si cel mai mare defect este sa te “prinzi ” in cercuri de persoane autosuficiente ca tine.

 

Evolutia inseamna recunoastere a defectelor.

 

Fara o oglinda-oglinjoara obiectiva nu se poate.

 

One response to “Oglinda, oglinjoara…

  1. Pingback: Corectiuni gramaticale | Idei si Subterfugii·

Leave a Reply

