Intotdeauna cand am lucrat in radio (si nu am lucrat nici putin, nici in putine posturi) aveam un software, de fiecare data diferit, da intotdeuna cu aceeasi functie: iti arata cat timp mai este pana la finalul unei piese.

Timpul era de ordinul secundelor. Adica atunci incepeam sa fiu alert. Pentru ca stiam ca urmeaza interventia. Aveam -40sec

minus 30 secunde, -9 -8 -7 pana cand urma sa intru in direct.

winamp bpm studio minutes leftEi, cum ar fi sa ai un countdown pana la momentul mortii tale?

Cred ca exista un film de genul care a rulat in cinematografe. Cum nu frecventez cinema-urile din Mall-uri, nu stiu mai multe, doar ca i-am vazut reclama in urma cu mult timp. Timpul….caci despre asta este vorba. Timpul pe care il mai ai. Ce ai face cu el?

Daca ai sti cu exactitate cat mai este?

Imi amintesc ca era o zi de toamna tarzie. Frunzele erau deja cazute, formand un covor aramiu pe asfalt. Dar inca era soare afara. Tocmai incepuse scoala. Eram ciclul primar. Nu mai stau sa calculez, dar cred ca eram clasa a II-a sau a III-a. Una din ele cu certitudine.

Eram dupa orele de scoala, dupa ce imi facusem temele, ma uitam la televizor. Dintr-odata, un fior m-a cuprins, apoi o stare de frig, care a disparut exact cum a aparut: intr-o clipita: a venit undeva din susul sirei spinarii, si a coborat, electrizant, in jos.

Ceasul era pus exact langa televizor. Era un ceas dintr-acela cu limbi, ca la inceputurile anilor 90.

Imi amintesc si acum ca era ora 16:43.

Aveam sa aflu o zi mai tarziu ca aia era ora la care s-a notat decesul bunicului meu. A facut infarct in jurul orelor 14, cand s-a dus sa il ia de la cresa pe varul meu. L-a luat salvarea, iar la spital a murit dupa resuscitari inutile, decesul fiind constatat la ora 16:43.

Tin minte ca pe ultimul drum, in timp ce mergeam cu cortegiu funerar, a inceput sa ninga. o iarna timpurie amestecata cu o toamna tarzie.

Deunazi am fost la Capataiul lui Vadim, la capela. Am stat la coada, desi aveam posibilitatea sa intru pe la rude. Am considerat de prost gust sa “trisez” in astfel de situatii. Am stat la coada, am glumit, am vorbit serios, am zabit, am stat trist.

In momentul in care am ajuns in fata cosgiugului, de langa care sotia sa statea nemiscata, o stare de amorteala m-a cuprins. Am simtit acelasi fior ca in urma cu peste 20 de ani. In secunda in care am ajuns in dreptul lui, fara sa fi asteptat asta, am izbucnit in plans. Cand l-am vazut in cosgiuc, parca era tataie. Aveam sa fac legatura putin mai tarziu. In momentul ala nu mai constientizam nimic, si nu ma mai puteam abtine din plans.

Mi-am amintit cum l-am plans si pe tataie la fel, pe cand era depus in cosgiuc in camera mea.

Si mi-am amintit ca fix acelasi tip de pluton a tras salve si la bunicul meu. Plangeam, si in acelasi timp eram uimit si fascinat de cum trag soldatii cu arma, in timp ce bunicul era coborat in groapa. Iar fanfara canta.

Imi amintesc de un general, coleg cu tataie, “finu Aurel” imi spunea: sunt gloante cu iarba, ai sa vezi si tu cand vei face armata.

Desi ma capta ce imi spunea, nu imi putea opri lacrimile.

La fel cum privirea plina de recunostinta sotiei lui Vadim, care imi multumea pt condoleantele exprimate, nu mi le putea opri acum.

Mi a spus ca pe ea a cunoscut-o, intamplator, pe cand era asistenta la spitalul unde mama lui fusese internata.

Ceasul lui a avut -2049840000 secunde. Pe 14 septembrie 2015 a avut -10,.-9,-8,-7,-6,-5,-….————-biiippppp.

Daca tu ai sti cat are al tau, ce ai face cu secundele ramase?

Eu voi muri definitiv, odată
nu-mi fac iluzii, ştiu că voi muri,
făptură mea va fi decapitată
de ghilotina clipei într-o zi

Iar trupul meu ca o statuie greacă
turnat în bronz şi stele din înalt
prin pietre mari de moară o să treacă
strivit între un veac şi celălalt

Şi peste locul meu de-ngropăciune
vor răsări civilizaţii noi
zvon de ospeţe dulci o să răsune

Şi când le-o fi orgia mai în toi
le voi striga de dincolo de lume:
veţi fi ca mine, eu am fost ca voi!

Leave a Reply

