Medici buni vs medici mai putin buni


Si aici voi aborda, in principal, atitudinea si interactiunea cu pacientul.

Nu mai e o noutate pentru nimeni ca sistemele medicale din Romania, fie cel la stat, fie cel privat, au inca multe carente  pana sa ajunga la un nivel de profesionalism si eficienta acceptabile pentru o lume civilizata.

Ca sistemul privat ar avea avantaje fata de cel la stat o spun multi, in special cei care cred in mirajul acestuia, insa sunt destui care s-au lovit de probleme si chiar incompetenta si aici.

Nu imi propun sa extrapolez, intrucat , pe langa o dezbatere larga, din multe puncte de vedere, nici nu (imi doresc sa) am cunostinte suficiente in acest domeniu.

Insa vreau sa fac un material, punctual de tipul + si -. Gen Asa DA, asa NU.

Pe scurt, aceeasi speta, doi medici diferiti. Ambii tineri (diferenta de varsta intre ei de 5 ani), ambii relativ iesiti din rezidentiat.Ambii specializati pe ortopedie. Nu am sa le dau numele ca sa nu existe discutii.

Cu ambii am interactionat la sistem privat.

Speta e simpla: o durere la genunchi.

Fac un RMN, merg la interpretare la amandoi.

Unul dintre ei, , caruia nu am sa-i dau numele, ca sa nu existe discutii, , cel mai maricel cu 5 ani, are un CV impresionant pe net, care te ameteste, precum si diverse recomandari in articole medicale pe net de operatii complicate. Are note asa si asa in sistemul intern al pacientilor.

Celalalt, caruia nu am sa-i dau numele, ca sa nu existe discutii, nici nu are note, CV mai putin impresionant, dar operatii reusite.

Surprinzator, interactiunea cu primul, cel mai in varsta si cu CV-ul de ‘spe pagini, cu operatiile reusite si etc mi s-a parut un real esec.

“Ce, cum ne doare genunchiul facem RMN? Nu se vede bine RMN-ul”. “Pana mea, daca vreau imi fac 100 de RMN-uri si daca ma doare in p**a, nu e asta treaba ta.”- imi zic in gand. Se uita circa 30 de secunde pe RMN, face o anamneza de 1 minut, si in alte doua minute imi scrie rapid o reteta de orteza si printeaza o recomandare.

Toata consultatia a durat circa 5 minute (nu mai vorbesc ca a intarziat). Din care nu am inteles absolut nimic. Mi-a zis ca nu am (mai) nimic, dar imi da orteza, kinetoterapie, injectii cu nu stiu ce. Si imi spune bine, pa. Abia am scos 3 cuvinte cu clestele de la el, si asta si pe graba.

Al doilea, care este, de fapt, si cel care mi a recomandat RMN-ul, studiaza alaturi de mine imaginile, imi explica calm si clar pe imagini unde sunt problemele, imi face recomandarile, imi spune ce am, care este posibila cauza, ca in final sa imi recomande pentru viitoarul apropiat doar niste suplimente pt cartilagii.

De la cel din urma am plecat intelegand care e problema, de la primul nici nu am apucat sa intru bine in cabinet, ca am si iesit.

Medici la aceeasi firma-mama, varste apropiate, aceeasi specializare, acelasi cost de consultatie.

Din considerente de anonimitate, nu i-am numit.

Va spun doar ca pe primul il cheama Dr. Pojogă Adrian si are un mare “” de la mine. Asa NU, Dr. Pojoga Adrian!

Al doilea este Dr Prescură Cătălin. Si are un mare “+“. Asa DA, Dr Prescura Catalin

medici tineri romania pojoga adrian catalin prescuraPentru ca medicina inseamna si cum interactionezi cu pacientul, pe langa o buna abordare a problemei medicale!

10 responses to “Medici buni vs medici mai putin buni

  1. Am avut si eu o experienta similara cu domn Dr. Pojoga. I-am aratat rmn-ul, s-a uitat pe el, mi-a spus ca nu trebuia, mi-a controlat un pic genunchiul, m-a intrebat daca stau mult la birou (da), si-a dat seama care este problema si mi-a scris repede reteta. Numai ca eu nu m-am suparat ca m-a tratat expeditiv pentru ca mai erau persoane afara si am urmat sfatul lui, iar acum pot sa imi indoi genunchiul, pot sa merg si eu normal si repede🙂, era similar cu ce ai primit tu (orteza, antiinflamator, knineto si optional niste injectii in genunchi).
    Am avut noroc ca am ajuns la el, trebuia sa ma duc la alt doctor care era de treaba si explica frumos cum zici tu, dar care m-ia recomandat rmn, ghips si artroscopie daca nu merge ghipsul. Si urma sa ma duc la el pentru atroscopie (pe rmn aperau niste “rupturi” de menisc care de fapt erau chestii normale)
    In concluzie, daca judeci profesionistul dupa cum te trateaza, risti sa te duci unde nu trebuie si pierzi o gramada de bani. Un profesionist are prea multi pacienti ca sa stea sa le explice punct cu punct ce trebuie sa faca. si da dupa ce am citit si eu mai mult despre genunchi este adevarat, un rmn nu se face la cea mai mica durere, daca ai experienta si cunoastere stii fara rmn ce a patit pacientul fara sa il mai trimiti pe 1000 de carari.
    Intrebarea mea ai incercat si tratamentul lui Pojoga? Care a fost mai eficient?

  2. bogdaneeee…….judeti medicul (nu profesionistul, ca nu esti tu decident la aspektul asta) si dupa cum te trateaza, cat timp tu dai bani pt o consultatie care treb sa dureze o perioada minima fixa, nu 5 minute.

    Hai lasa-ne mai mananca rahat si pe la alte mese ca aici nuti merge jet

  3. Am facut o programare la clinica Regina Maria de pe Dorobati pentru o fractura de umar. Am ajuns la ora stabilita pentru programare si surpriza, dl doctor nu era deoarece a foat nevoit sa plece. La insistentele mele a fost sunat si a refuzat sa se intoarca sau sa imi ofere alta solutie. Poate e un doctor bun da om nu e cu siguranta. Sau poate a uitat ca a depus un juramant.

  4. Bună tuturor.

    Am citit despre experienta fiecăruia vis-a-vis de acest doctor …Pojoga si sistemul medical. Daca nu va supărați o să-mi exprim părerea pe rând.
    1. Nu prea poți să judeci un medic , nu prea avem dreptul să-l judecăm. E o diferență enorma între un om non-medical si medic =minim 10 ani. Diferența ca tu te distrai la o bere, la un chef, iar ăștia își petreceau zile și nopți în spital….deci nu ai cum să-i judeci. Daca vroiai compasiune ….poate ai greșit specialitatea…sper să nu supăr pe nimeni. Eu vorbesc așa fiindca am o experienta personala cu acest doctor. Da …consultația a durat până în 10 minute… Da mi-a explicat puțin ce se întâmplă…. În schimb a stabilit un diagnostic corect si a aplicat un tratament corespunzător. Până la urmă asta contează pentru mine ca pacient. Din cauza acestui medic merg pe picioarele mele la varsta de 77 ani, din cauza acestui medic nu-mi chinui copiii si nepotii sa-mi poarte de grija si in sfarsit din cauza lui o sa mor pe picioarele mele decent. Aceasta panica si multiple insulte aruncate la adresa medicilor și spre acest doctor este de fapt neîncrederea creata de o experienta a unuia care de fapt cred că nici nu știa ce vroia si răspândită ca un efect de turmă….care in România e la moda. În concluzie acest doctor nu are nevoie de comentariile noastre…deoarece dacă i te adresezi îți dă recomandarea necesară..nu speculează între diagnostice si nu își face marketing
    2. Se plângea cineva de sistemul medical din România. Ii dau dreptate…dar să ne învățăm să ne asumăm răspunderea.. Fiindcă fiecare din noi poarta vina. Sunt plusuri si minusuri.
    Plusuri-alte sisteme sunt utilate, personal suficient..dar dacă ai nevoie să ajungi la medic ..nene aștepți până îți trece boala sau se complica fara sorti de izbanda. Nu va plângeți…medicii noștri sunt accesibili..etc. Medicii noștri deja umplu spitalele europene. O să plângem când ne vor trata chinezi. Indieni. Adică forță ieftina..
    Fiecare din noi greșește… Trebuie să le arătăm acestor oameni care au hotărât să trateze o umanitate un respect… Va asigur merita si se vor schimba si ei

  5. Bună tuturor.
    Am citit despre experienta fiecăruia pe diverse forum-uri vis-a-vis de acest doctor …Pojoga si sistemul medical. Daca nu va supărați o să-mi exprim părerea pe rând.
    1. Nu prea poți să judeci un medic , nu prea avem dreptul să-l judecăm. E o diferență enorma între un om non-medical si medic =minim 10 ani. Diferența ca tu te distrai la o bere, la un chef, iar ăștia își petreceau zile și nopți în spital….deci nu ai cum să-i judeci. Daca vroiai compasiune ….poate ai greșit specialitatea…sper să nu supăr pe nimeni. Eu vorbesc așa fiindca am o experienta personala cu acest doctor. Da …consultația a durat până în 10 minute… Da mi-a explicat puțin ce se întâmplă…. În schimb a stabilit un diagnostic corect si a aplicat un tratament corespunzător. Până la urmă asta contează pentru mine ca pacient. Din cauza acestui medic merg pe picioarele mele la varsta de 77 ani, din cauza acestui medic nu-mi chinui copiii si nepotii sa-mi poarte de grija si in sfarsit din cauza lui o sa mor pe picioarele mele decent. Aceasta panica si multiple insulte aruncate la adresa medicilor și spre acest doctor este de fapt neîncrederea creata de o experienta a unuia care de fapt cred că nici nu știa ce vroia si răspândită ca un efect de turmă….care in România e la moda. În concluzie acest doctor nu are nevoie de comentariile noastre…deoarece dacă i te adresezi îți dă recomandarea necesară..nu speculează între diagnostice si nu își face marketing
    2. Se plângea cineva de sistemul medical din România. Ii dau dreptate…dar să ne învățăm să ne asumăm răspunderea.. Fiindcă fiecare din noi poarta vina. Sunt plusuri si minusuri.
    Plusuri-alte sisteme sunt utilate, personal suficient..dar dacă ai nevoie să ajungi la medic ..nene aștepți până îți trece boala sau se complica fara sorti de izbanda. Nu va plângeți…medicii noștri sunt accesibili..etc. Medicii noștri deja umplu spitalele europene. O să plângem când ne vor trata chinezi. Indieni. Adică forță ieftina..
    Fiecare din noi greșește… Trebuie să le arătăm acestor oameni care au hotărât să trateze o umanitate un respect… Va asigur merita si se vor schimba si ei

  6. Ăsta a si fost scopul să înțelegeți că efectul este o cauzalitate. Din cauza …. multi si dumneavoastră îl folosiți când vreți să aruncați cuvinte grele și jigniri.
    Articolul l-ați scris dumneavoastră. Dacă am înțeles altceva decât ați vrut dumneavoastră înseamnă că are multe lacune.
    Mulțumesc pentru amabilitatea de a-mi dori sănătate.

  7. M-am operat de curând la genunchi ( ligamente încrucișare anterior) la Euroclinic iar doctorul ce m-a operat a fost Dnul Dr Pojoga.
    Am făcut Ligamentoplastie LIA artroscopica iar Dnul Dr Adrian Pojoga a folosit o tehnica noua all inside, mai putin invaziva decat tehnica de prindere cu suruburi.
    Sunt foarte mulțumită iar Dnul doctor este un doctor de nota 10.
    Este un profesionist, o persoana extrem de dedicată muncii lui. Am toată aprecierea pentru el si sunt convinsă, acum cand am trecut prin mai multe Cabinete de medici lăudați din clinici si spitale renumite ca am făcut cea mai buna alegere.
    Si DA il recomand cu toată încrederea.

    • buna ziua. Imi puteti spune cat a costat operatia si daca au contract cu Casa de sanatate pt decontarea a 50% din pret?

Leave a Reply

