117 ani in 40 de zile


Motto: Fluturele, inainte de a zbura, a fost omida. Pentru a te bucura de libertate trebuie sa cunosti sentimentul temnitei si al neputintei.

Inainte de a citi romanul “40 de zile” al lui Chris Simion trebuie sa fi trait ceva din gama in care a trait ea.

Daca nu ai fost omida, nu vei sti niciodata sa fii fluture. Punct si de la capat.(apasa X daca nu rezonezi)

De Chris Simion am “auzit” prima data rasfoind noile aparitii din Carturesti. Am crezut ca e un barbat.
Apoi am vazut un afis de promovare pe geamul Bibliotecii Judetene din Alexandria. Am crezut ca e o femeie.

Apoi, buna mea prietena Carmen Dumitrescu mi-a povestit despre ea. Mi-a spus ca e o scriitoare. Si inca una desavarsita. Mi-a spus ca neaparat trebuie sa citesc “40 de zile”. Mi-a povestit cum sta treaba si cu turneul de promovare inedit al lui Chris.

Am incercat sa o cumpar in ultima zi a turneului, dar efectiv era prea multa lume la coada, ceea ce nu e un lucru rau deloc.:

Cartea mi-a fost oferita in dar de o alta buna, sa-i zicem, prietena.

In primul rand, nu pot sa nu remarc stilul absolut asemanator cu cel al lui Carmen Dumitrescu.Parol! Cu atat mai mult mi-a placut cartea!

Romanul nu este unul initiatic, ci al descoperii de sine…prin sine.

Si excludem egoismul aici, evocand doar divinitatea.

Un roman simetric, care se sfarseste precum se termina: prin calatoria descoperirii duhovnicesti a adevaratului sine.

Structurat pe 40 de “zile”, in detrimentul capitolelor, fiecare in 3 parti: draftul, emailul catre Dumnezeu, si emailul catre Zmeul Albastru, romanul imbina un pic conceptul de basm cu cel de beletristica. Undita, insa, e in fiecare dintre noi. Nu am regasit-o in roman.

Spoiler:

Romanul exprimă o poveste de dragoste terminata subit, chiar daca, aparent, de-alungul timpului: cand ne mintim cu privire la acest aspect, intotdeauna prioritizam vălul perceptiei personale in detrimentul realitătii. Intotdeauna vedem ceea de dorim sa vedem, decat ceea ce este cu adevarat. Fix ca in romanul lui CD:Daca o iubire iti pune valul colorat peste ochii perceptiei a aceluia peste care iti proiectezi sentimentele, atunci o iubire inceputa din tenebrele internetului si traita si in spatiul virtual va face ca perceptia sa fie trecuta prin filtrul dorintelor si nevoilor noastre personale, sa vedem in partener nu ce este el cu adevarat, ci ceea ce am dori noi sa fie, iar granita dintre aceste doua atribute se va virtualiza si ea, facand realitatea cu atat mai dureroasa.

Nevertheless, romanul trateaza o iubire moderna, dintre doi indivizi moderni, doi, sa-i zicem , pseudohipsteri, artisti, dintre care unul se detaseaza si inseala la greu, infaptuind pacatul minciunii.

Zmeul Albastru se dovedeste a fi , in mare masura, o creatie a mintii Florii Soarelui: Floarea Soarelui traieste pur, pueril, copilaresc. Zmeul albastru se “inalta” in lumea matura, a iluziilor si minciunii.

Cum suferinta nu poate exista fara placere, cum dulcele nu poate exista fara amar, cum Binele nu poate exista fara Rau, asa nici regasirea de sine nu poate exista fara un (lait)motiv cu tenta negativa.

Pe parcursul intregii carti nu poti decat sa rezonezi cu stilul si ideile autoarei  (in conditiile implicite de a nu fi apasat X la momentul la care te-am sfatuit sa o faci).

Un roman care merita citit, chiar si din pesrpectiva de a iti aprecia parintii, or , ceea ce ai in prezent, si a te dezvolta spiritual (pe viitor), șpilaric, cum ar zice autoarea.

Un roman profund, la fel de profund ca si deosebit de frumosii ochi ai autoarei.

Asa cum obisnuiesc sa fac, mai jos am scos citatele preferate din carte.

Mai inainte insa, am sa atasez materialului o imagine. Nu o fotografie cu coperta romanului, nici una cu autoarea. Nici macar una cu floarea soarelui. Ci una realizata astazi, de catre mine. O consider deosebit de relevanta si potrivita atat materialului, cat, mai ales, romanului.

Pozabeheader3803

  • E fascinant cum sufletul ti l poti vinde Diavolului doar o singura data
  • Cactusii ies din inima si apar pe corp cand esti tradat de sufletul pe care il iubesti. Si , in loc de apa, sunt hraniti de minciuna si lasitate.
  • Nu conteaza cat timp cunosti un om, ci ce se intampla in timpul pe care l ai cunoscut
  • Nimic nu este oricum. Noi credem ca este oricum, dar nu este
  • Tot ce nu ai iubit la timp ai pierdut
  • Pe Tine nu te intalnim in confort.Te ascunzi fie intr o suferinta desavarsita, fie intr o fericire absoluta.
  • Basmele tin atata timp cat tin iluziile.
  • Mantuirea nu se face fugind.
  • O flore nu alege daca se usuca sau ramane in viata, dar omul alege daca omoara sau tine in viata floarea aceea
  • Iubirea incepe abia atunci cand fericirea celuilalt devine fericirea ta.
  • Asumarea este singura realitate in care putem sa stim cine suntem.
  • In Iad am vazut cum oamenii intra singuri.Pe cand in Rai cred ca au sansa sa intre si impreuna.
  • Pacatul nu este numai al celui care aduce minciuna, ci si al celui care devine complice cu ea.
  • Mi e frica la gandul ca,atunci cand va trebui sa aduc socoteala,nu voi avea nicio explicatie.
  • A-l minti pe celalalt este mai mult decat a-l minti. Nu ti dai sansa sa traiesti in adevar nici tie, nici lui. Cand  minti te desconsideri.Tu pe tine.
  • Sunt multe feluri de a trai in cuplu.Libertatea este singura forma care defineste iubirea profunda.
  • Tu erai prea plin de altii, eu eram prea goala de noi
  • In noi locuiesc toti oamenii cu care ne am atins sufletul.
  • O bataie de inima cuprinde in ea infinitul
  • Ai ascultat vreodata ritmul inimii cu inima?
  • Nimeni nu are cum sa ramana cu taxele sufletului neplatite
  • O persoana matura nu este aceea care vrea sa moara pentru ceva, ci aceea care vrea sa traiasca pentru ceva.
  • Iertare cer si dau oamenii puternici. Iertarea ne face liberi atunci cand o cerem, si atunci cand o dam.
  • Cand degetul arata Cerul, idiotul se uita la deget.
  • Daca iti doresti reintoarcerea aceluiasi vis, nu mai lasi loc de un vis noi
  • Libertatea este conditia omului fericit.Nu poti fi fericit constrans.
  • Trebuie sa invat iubirea sau morala?
  • Da mi ceea ce pot sa cuprind, nu mi da ceea ce nu pot sa tin
  • intr o zi mi s a facut atat de dor de tine, ca am simtit pe umar o mana. Am tresarit, m am intors si pe umar aveam o frunza de stejar. Nu era niciunul prin preajma. Ce frumos te a adus vantul! Din nimc te a creat!
  • Ne diferentiem prin visurile noatre, ne definim prin entuziasmul de a visa.
  • Diavolul e tentant. E o calatorie neincetata.Nu te lasa sa te plictisesti.Iti ia mintile.Dar, daca nu esti pregatit sa te desparti la timp de el, si iti ia sufletul?
  • Daca n ai curaj sa suferi, n ai curaj sa descoperi.Daca n ai curajul curiozitatii, n ai cum sa bati palma cu viata.
  • La intalnirea cu Dumnezeu, te duci de bunavoie.
  • Tinandu l pe Dumnezeu de mana dai la o parte filtrul si vezi lumea cu inima, nu cu ochii.
  • Pleci singur, te-ntorci singur(nr: plecam asa cum venim: singuri).
  • Sufletul nu se castiga. Se ofera.
  • In tot acest timp am asteptat sa se intample altceva decat se intampla
  • Fie nu te ai rugat destul, fie ai primit raspunsul, dar nu il vezi inca.
  • Pacatul este atunci cand traiesti impotriva sufletului tau,.
  • Faptele noastre sunt, de cele mai multe ori, rezultatele fricilor noastre
  • In fata fricii nu exista arme.Exista luciditatea deciziei sai iresponsabilitatea ei.
  • Cat de departe sunt de ceea ce vreau sa fiu?-Esti atat de departe cat vrei sa fii.Nici mai departe, nici mai aproape.Doar cat vrei.
  • Fluturele, inainte de a zbura, a fost omida.
  • Drumul catre iad este pavat cu cele mai profunde compromisuri.

3 responses to “117 ani in 40 de zile

  1. De remarcat cat de scurte sunt scrisorile/emailurile catre “dumnezeu”, si cat de lungi cele catre netotul ala.

Leave a Reply

