Despre prieteni adevarati


Conceptul de prietenie este atat de supralicitat de foarte multe persoane nowadays incat simt nevoia sa nu ma mai repet tuturor, asa ca voi scrie materialul asta si il voi da celor care mai au chef de polemici in viata reala, ca sa nu ma mai obosesc degeaba. Toata lumea spune: am prieteni adevarati, prietenii mei cei mai buni, as face orice pentru ei si ar face orice pentru mine.

Daca ne-am opri la definitia din DEX, am spune ca prietenia este un sentiment de atașament reciproc care leagă două persoane, si atunci totul ar fi k. Dar nu e k, pentru ca ce am scris mai sus. Si anume, sociopatii supraliciteaza un termen mai mult decat supraliciteaza curvele conceptul de “te iubesc” sau cocalarii 1 Mai-ul si Revelionul. Un prieten iti este prieten, in cele mai multe cazuri, daca nu in toate, pentru cum se simte el ca iti e prieten si pentru ca, de ce nu, lui ii face bine sa faca bine. Sau doar vrea la schimb ce iti ofera si el tie: companiune, compasiune si acel cineva care sa fie acolo cand esti “down”, dar nu prea e acolo cand esti “down” decat daca nu are treaba.

Asa ca am luat un individ care imi spunea sus si tare: eu am 2 prieteni adevarati, sunt cei mai buni prieteni ai mei, am face orice unul pentru celelalt, nu mai am nevoie de nimic pe lumea asta. Am incercat sa ii explic conceptual cum sta cu prietenia, dar o tinea pe a lui, asa ca a trebuit sa merg pe un exemplu palpabil, si nu dus la extrem cu exagerarea:

Afli ca ai o problema medicala care va cauza decesul tau daca nu iti faci urgent transplant de rinichi. Nu gasesti donator, si ai nevoie de un singur rinichi pentru a supravietui (chiar si Alexandra Stan are doar un singur rinichi). “Prietenul” tau “cel mai bun” este compatibil. Nu moare daca iti da unul din rinichii sai, tu da! Iti va da rinichiul?

Daca “Da”, atunci, felicitari, ai un prieten adevarat!

Tipul mi-a raspuns, fastacit: Probabil ca “Nu”

I-am raspuns: QED

Multumesc pentru intelegere!

Leave a Reply

