Air Sceleratia


In lumina ultimelor evenimente de pe sectorul aviatiei, m-am gandit ca ar merge si un material cu privire la acest aspect.

Alina Mungiu-Pippidi sintetizeaza intr-o povestioara stresul la care este supus echipajul de bord, atat insotitorii de bord , cat si pilotii.

Din punctul meu de vedere, majoritatea avioanelor sunt niste “rate” (RATA- era denumirea data unui autobuz ‘low cost’ cu care faceai naveta in Teleorman) care sunt utilizate de companiile aeriene la capacitate maxima pentru unicul scop de a produce profit.
autobuz rata
Un avion soseste din aeroportul X in aeroportul Y, echipajul se da jos imediat dupa debarcarea pasagerilor, un alt echipaj urca aproape instant (nici nu are timp aerul sa se schimbe) si apoi sunt urcati si ceilalti pasageri pentru a face ruta intors. Iar asta se intampla de cat mai multe ori pe zi, pentru ca profitul sa fie maxim. Si nu vorbesc aici doar de companii low-cost.

Nu am sa stau sa extrapolez pe stresul la care sunt supusi cei care compun echipajul, ca ei stiu mai bine, saptamanile in care nu isi vad familiile, munca la foc continuu si dute-vino-ul prin toate colturile lumii, contra cronometru.

Dar am sa exemplific prin cea mai (sau una din cele mai) proaste companii cu care am mers vreodata: AirSerbia.

Cred ca, alaturi de Air Moldova, singura companie aeriana de pe planeta fara check in online.

Aeronavele minuscule, desi de cursa lunga, fara niciun fel de dotare moderna, pareau mai degraba un autobuz vechi cu care faceam naveta Bucuresti-Alexandria pe vremea studentiei.

Huruitul motoarelor, balanganitul aripilor si al catorva elemente de fuselaj in zbor m-au facut sa cred ca avionul se poate prabusi in orice moment. Foarte prost si la capitolul smoothness la turbulente. Fiecare punga de vid facea aeronava sa tremure din ranunchiuri.

Uratenia si nesimtirea stewardeselor sarboaice de asemenea mi s-a parut de remarcat. Stiu sa tipe la pasageri, pe limba lor, nici macar intr-o limba de circulatie internationala, privindu-i in scarba,si sa gesticuleze de parca ar vrea sa-i ia la bataie, doar pentru simplul fapt ca nu si-au dat seama ca toaleta “plebei” nu este in fata aeronavei, ci in spate, cea din fata fiind exclusiv pentru clasa I(business class)- in fapt, 3 scaune cu 5 cm mai mult spatiu la picioare decat restul.

De pierdutul bagajelor in mod constant, sau sosirea lor fie deteriorate, fie sparte si furat din ele, in special de la Belgrad, iarasi nu merita sa extrapolez, caci e un lucru foarte cunoscut, mai ales de catre cei de le security-ul aeroporturilor din tari civilizate, precum si de catre companiile de asigurare.

Bine, pana si politistii de frontiera sarbi par niste cacati pansati, dar asta tine de civilizatia tarii respective, insa compania AirSerbia mi se pare cu mult sub Germanwings, chiar daca cea din urma a avut un pilot scelerat care a prabusit, fara sa ii creasca pulsul sau sa i se accelereze respiratia, o aeronava cu 150 de persoane (incluzandu-l si pe el) la bord.

One response to “Air Sceleratia

  1. Feriti-va de AIrSerbia si, mai ales, de Belgrad!

    Se fura si se pierd bagaje in draci, cred ca e ordin de serviciu sa faca asta, cunosc cel putin 8 cazuri, in decurs de o luna.

    Pe aeroportul din belgrad, cei cu bagajele sparg si fura din bagaje, asta dupa ce le pierd, daca aveti escala acolo.

    Oameni si companie de nimic!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s