Iti jur


    Îţi jur pe soare şi pe toate stelele cerului că-mi voi desena inima pe asfalt cu sângele tău! Şi ploaia va acoperi sângele, dar nu va spăla urma celui mai frumos păcat despre care au vorbit vreodată înţelepţii pământului. Dimineaţa va curge pe stradă ca o lacrimă rece, de marmură. Iar inima mea, întinsă pe asfalt, va zâmbi în amintirea demonilor care ne-au inventat cele mai frumoase vise. Mai presus de mine şi de inima mea, îţi jur că voi spăla toate străzile cu lacrimile tale. Şi-mi voi scrie toate literele pe pielea ta. Cu unghiile…
juramant (1)

     Îţi jur pe mare şi pe tot nisipul lumii că-mi voi crucifica toate blestemele în numele tău! Şi noaptea îţi va spune povestea pe care eu n-am reuşit niciodată să ţi-o spun. Te vei întâlni cu ea la umbra copacului albastru care delimita locul nostru de locul altora, pe dealul care marginea poiana, în cea de-a unsprezecea zi a celei de-a unsprezecea luni care ne-a definit. Nu m-ar surprinde să-i aluneci şi ei pe sub bluză, pe sub piele, pe sub limbă… Aşa cum nu m-ar surprinde nici consimţământul ei tacit. O să uite povestea. Copacul albastru va plânge, însă, cu glasul vântului turbat nevoia mea de ochii tăi. Şi povestea va fi ascultată de mii de urechi. Toate închise ermetic. Ca numele tău.

juramant (2)

Îţi jur pe lumină şi pe întuneric că într-o noapte îţi voi şopti tot adevărul. Şi-l voi rupe în bucăţi mici, pe care le voi transforma în sonete inutile. Oricum, inutil a fost totul între noi şi inutile ne sunt vieţile, ele însele praful şi pulberea unor speranţe la care am renunţat. Rând pe rând ne-am uitat numele, mirosul pielii, gustul buzelor, culoarea ochilor. Dar blestemul, desenat şi el pe asfalt, în numele tău, cu sângele meu, va dăinui ca o pavăză între mine şi tine. Va spune povestea unei suferinţe care a spălat tot asfaltul lumii. Va spune povestea unei inimi de sânge desenate pe tot cerul. Va spune jurământul care a tăiat universul în jumătate. Şi a făcut ca unu minus unu să fie doi.

Îţi jur pe toate calculele matematice făcute vreodată că-ţi voi pune toată logica pe ghilotină.

ghilotina_juramant

Că voi arunca resturile de adevăr către cele şase orizonturi. Şi către cele nouă puncte cardinale. Toate frânte în cioburi ilogice. Atunci vei afla poate că unu minus unu poate însemna şi doi, şi zero. Că e mai uşor să fii doi decât zero. Dar dacă nici atunci nu vei înţelege partea mea de adevăr, atunci îţi jur pe toate metaforele şi aliteraţiile lumii că te voi transforma în zero absolut. Şi voi trage o linie peste… Cu unghiile…text preluat de la camydumitrescu

Leave a Reply

