Iubirea se varsa


Daca as face o compozitie despre piesa asta, as putea sa abordez, exhaustiv, vreo 10 subiecte. Dar nimeni nu mai e profund astazi, toata lumea vrea sa citeasca un paragraf digerabil si autosuficient.

Melodia este un fel de raspuns la piesa lui Ioan Bocsa-Zorile se varsa.

Daca in cea din urma, infidelul se adresa amantei, in prima, nevasta inselata se adreseaza tot amantei. Mai lipseste o piesa in care amanta sa se adreseze cuiva. Sau, de ce nu, a femeii care a devenit din menajera, doamna casei.

Trec peste infatisarea targ muresencei Alexandra Moldovan (Adda) pe care am considerat-o de cand s-a lansat urata foc, cu spume si crengi pe ea, si precizez ca are voce, iar bucata asta muzicala are o incarcatura emotionala foarte mare. Din mai multe perspective, unele nedefinibile.

Pur si simplul, sound-ul este de asa natura incat sa inspire patetism. La fel si versurile.

Daca as fi rau, as categorisi melodia drept un imn al curvelor, si punct.

Sau daca as fi inapoiat mintal ca tot felul de datatori cu parerea pe net cu jdamii de follow-eri.

Dar melodia este profunda. Este un imn atat al curvelor, cat si al femeilor inselate. In principiu, al femeilor care sufera.

Si al barbatilor care inseala, pe post de personaje secundare.

Cert este ca multe femei nu se respecta intr-atat de mult incat sa fie respectate, la randul lor, de altii. Si aici nu ma refer neaparat la acceptarea amantei lui, ci la infatisarea lor personala.

Daca nu acorzi atentie infatisarii tale o data cu trecerea anilor, sa nu ai pretentia ca sotul tau nu numai sa nu “te insele”, ci nici sa pretinzi macar atentie.Sunt o groaza de femei care demonsteraza ca pot arata nu numai a om, dar si sexy, la varste foarte inaintate. Acestea sunt singurele care merita respect.

Si as putea extrapola, insa versurile o fac mai bine decat orice analiza pe text:

Buna, ce faci?
Hai sa facem cunostinta
Tu mirosi a flori de mare
Eu miros a tocanita

Draga mea, chiar daca am la usa cheie
Asta nu inseamna ca ma face sa ma simt femeie
Da, da, da, am fost si eu la fel ca tine
Tanara si subtirica

Acum am pus cateva kile
Ce sa fac
Cine sufera mai mult
Eu nu-mi amintesc nici cum se simte un sarut

Nu plange, Ana
Nu plange, nu plange Ana
Cand zorile se varsa
El diseara vine

El diseara vine acasa
La copii si la nevasta
Nu plange, Ana
Cand zorile se varsa

Ma uit la ceas
Bade al meu nu mai apare
Dar stiu sigur ca o sa vina
Ca tu nu-i dai de mancare, draga mea

Sa nu fie cu suparare
Dar din inima iti zic ca ma doare atat de tare
Tare, dar dragostea nu creste in pom
Si stiu ca-i bine sa ai pe cineva cu tine cand adormi

Dar nu uita
Ca tu mai ai inca o sansa
Scapa cat mai poti
Cat inca esti frumoasa

Nu plange, Ana
Nu plange, nu plange Ana
Cand zorile se varsa
El diseara vine

El diseara vine acasa
La copii si la nevasta
Nu plange, Ana
Cand zorile se varsa

Tu plangi, nori in noapte
Si el iar nu te crede
Eu am murit de atatea ori
Si, daca mor inca o data, tot nu vede

Nu plange, Ana

Leave a Reply

