Life&Death


Motto: Moartea e un fenomen simplu în natură, numai oamenii îl fac înspăimântător. M. Preda

Moartea este atat de prezenta printre noi! “We have no idea how much!”

Cand aud cuvantul “iepuras”, fiintele umane contemporane se gandesc la faptura aia pufoasa, cu urechi mari, care aduce cadouri de Paste, sau la “bunaciunile” alea din faimoasa revista urecheata/deocheata. Dar oare se gandeste cineva ca un iepuras este de fapt un suflet? Un purtator de viata? Oare a ascultat cineva cum bate inima unui iepuras? Eu da.

Astazi am vazut un iepuras mancand iarba, dupa cateva ore in care nu se atinsese de mancare. Fusese bolnav. M-a bucurat sa-i vad urechiusele ciulite, semn ca isi revine. “E puternic baiatul!”

Dupa nici 15 minute, imi spune mama ca nu mai respira. Era culcat, moale, iar urechile ii atarnau ca niste sosete de copil. Si totusi a luptat. In cateva secunde respira din nou. Am ramas doar eu si el. Era culcat pe-o parte, astfel incat ii vedeam pieptul umflandu-i-se in timp ce respira.

Brusc, intoarce capul catre mine, face ochii mari, scoate un zgomot ce semana cu un chitait de soarice, tresare ca si cum l-ar fi speriat ceva si gata! Inima n-a mai vrut sa-i bata.

Si daca ar fi murit un om, ar fi aflat toata comuna. Daca ar fi fost tanar, ar fi avut poza pe geamurile masinilor. Daca ar fi fost batran, poate ca doar clopotul ar fi raspandit vestea. In orice caz, ar fi stiut lumea ca moartea a fost prin zona.

Dar a fost doar un iepuras.

Iar de acum incolo, cand voi auzi cuvantul “iepuras”, n-am sa ma pot gandi la pufosenia de Paste sau la Playboy… ci la moarte.

A fost prima oara cand am vazut o inima incetand sa bata.

One response to “Life&Death

Leave a Reply

