Ardeleni, regateni, moldoveni, olteni..oameni


 

Am observat pe pagina unui oras din sudul Romaniei( Alexandria, Teleorman, Romania ) un comentariu la o fotografie amuzanta in care era un afis de comercializare de “hartie lipicioasa de muste” dat de catre un pensionar din Baia Mare, intr-o maniera peiorativa “Sudisti, ce sa le ceri!”

Acum, de ce un ardelean care desconsidera “sudistii” sau “regatenii”, cum mai sunt  denumiti  locuitorii munteniei, in mod peiorativ, de catre ardeleni, ar fi dat LIKE unei pagini de oras din sudul tarii, nu pot sa imi explic. La fel cum nu mi-am explicat relevanta contextuala a comentariului.

Pe de alta parte, am cunoscut, la rand la casa unui hipermarket, un muncitor din Cluj, trecut de 50 de ani, care, era mai mult alcoolizat decat treaz, si afirma ca apa e pentru spalat pe fata si pe maini, si ca de baut bea numai bere, circa 10-11 beri per zi.

Apoi se vaita ca in Alexandria nu gaseste prostituate asa cum o face in zona Clujului/ Muresului.

Dupa ce i-am expus contrastul dintre zona de unde se trag cei care desconsidera “sudistii”, unde am vazut prostituate nu numai la marginea fiecarui oras, dar si in interiorul orasului, ziua in amiaza mare (inclusiv duminica la pranz) si orase precum Alexandria, unde niciodata nu “s-a produs la strada”, omul imi spune, perfect dezinvolt:

-Sudisti, munteni, ardeleni, moldoveni, cu totii suntem oameni. Cine spune ca “sudistii ” sunt asa si pe dincolo, si chiar cine foloseste termenul de “sudist”, este un cretin.

Desi venea de la periferia societatii (la varsta sa fiind zilier pe unde apuca), omul are o gandire mult mai sanatoasa decat multi altii care se considera crema acesteia.

Crema neavenitilor, poate!

One response to “Ardeleni, regateni, moldoveni, olteni..oameni

  1. Tu asta care ai scris acest articol pur si simplu esti un creti,un ragatean a fost si este cu 2 clase peste celelalte zone ale tari😉

Leave a Reply

