Shu mani tu tonka Ob’Wa Chi


Se spune ca nu intotdeauna trebuie sa vezi un film ca sa ii intelegi finalul. Si este adevarat.

Insa finalul lui Dances Wih Wolves este , cred, singurul final de film pe care efectiv nu ai cum sa il intelegi daca nu urmaresti, cu atentie, si cu inima dechisa, intregul film.

Dances With Wolves este o capodopera cinematografica de aproape 4 ore, produsa si in care a avut rolul principal unul dintre actorii mei preferati, Kevin Kostner.

Daca ar fi sa fac un top 10 filme de vazut neaparat, asta ar fi undeva in top 3.

Si, nu, Titanic nu intra in top 10.

La momentul aparitiei peliculei a fost rumoare mare, insa varsta nu mi-a permis sa inteleg pasajele din film, prin urmare nici filmul, pe care nu imi amintesc sa il fi vizionat.

In schimb, am vazut finalul in mai multe dati, fara insa a intelege o iota.

Acum, dupa vizionarea filmului, caruia nu am de gand sa ii fac nici macar o tentativa de review, fiind de o magnitutine imensa (daca imi permiteti exprimarea), am vizionat finalul de mai multe ori.

O buna parte din film este in dialectul/limba Lakota.

Si tot filmul este o oglinda a natiunii americane, asa cum s-a fondat ea, si a naturii si conditiei umane, in general. Un comentariu care m a impresionat a fost “I am half Native American and half white, so this movie tore me in two pieces.”

A, si inca ceva, desi filmul e lung, asemenea The Postman si Waterworld, ambele cu Kostner, parca filmul asta, care este si mai lung, este ceea pentru care s-a nascut Kevin sa il faca. De fapt, el s-a nascut atat pentru a produce filmul, cat si pentru rolul din acesta.

De retinut momentul intalnirii lui Wind in His hair (iei híŋ tȟaté ) cu Dances with Wolfes (Shu mani tu tonka Ob’Wa Chi), precum si despartirea. Doua momente de o incarcatura incredibila, pe care multa lume nu le conecteaza.

Am sa o fac eu:

dances with wolfes and wind in his hair

Fara alte comentarii!

Leave a Reply

