Toti mecanicii de la service-uri auto sunt redusi mintal. Dixit!


deviz-service-auto

Acesta este un deviz de lucru de la un service auto.

Este alb, pentru ca angajatii respectivului service nu numai ca nu au fost in stare sa efectueze lucrarea solicitata, ci, halucinant, pentru ca n-au inteles ce dorea clientul.

De altfel, asta a fost si singurul service care s-a apucat sa scoata deviz, pentru ca angajatul de la receptie a fost baiat mai istet si a inteles cat de simpla era lucrarea solicitata.

Restul service-urilor nici nu s-au bagat.

Pe scurt, am un device care se alimenteaza de la un incarcator auto. Pentru ca voiam priza libera si device-ul montat frumos, nu ca “la tigani”, m-am decis sa fac ceva foarte simplu si civilizat:

Sa plasez incarcatorul in plafon si sa trag firul prin plafon, apoi prin stalpul usii pana in bord, la sigurante. Nestiind cat de usoara poate fi operatiunea, si crezand ca aceasta solicita scule complexe, am fost prima data la service-ul auto al unui amic.

Am apreciat sinceritatea acestuia: “Noi dam cu ciocanul, nu stim d-astea…daca las pe unul din baieti sa se bage, sigur strica ceva.”

Stiind ca, in general, angajatii de la service-uri auto sunt, prin definitie, redusi mintal, am inteles.

Problema e ca aceasta perceptie a mea, ca de altfel mai toate perceptiile mele, a fost cat se poate de corecta si universal valabila.

Din 8 service-uri auto, atat din Bucuresti, cat si din provincie, doar 2 au zis ca se baga. La unul mi s-au cerut peste 200 de RON (pentru ceva ce in mod normal nu ia mai mult de 15 minute), iar la celalalt nici macar nu au inteles angajatii ce doream.

Este vorba de un mare service cu staif, detinut de un nume greu din ROmania, printr-un interpus. Nu dam nume!

Explic receptionerului ce doresc, omu’ intelege si merge sa vada daca sunt liberi angajatii, se consulta cu ei (“puteti sa-i trageti clientului un fir din plafon in bord?”) si deschide un deviz de lucru.

De aici incepe distractia, care a durat 30 de minute.

Prima oara ma preia electricianul. Cand l-am vazut am crezut initial ca este un aurolac care a patruns in incinta sa cerseasca: Nu avea salopeta, avea un aspect neingrijit, neras, imbracat ca un aurolac (nu exagerez), si avea fata de aurolac. Avea vreo 35 de ani, cam asa. A trebuit sa ii repet de 4 ori ce vreau. M-am exprimat in limba romana, apoi am incercat prin semne, utilizand un limbaj primordial: “uite: vezi asta? asta vreau pus aici. firul asta vreau tras. vezi? intelegi?”

Privind ca la un nebun care vrea elicoptere, scarpinandu-se in barba nerasa de vreo saptamana si jumatate, zice

“Aaaa….pai asta se baga in priza”

“Da, stiu ca se baga in priza, iti multumesc pentru aceasta informatie atat de pretioasa,dar nu am venit la service ca sa aflu asta, am venit special ca sa il pun acolo unde ti-am explicat, ca in priza puteam sa-l pun si eu, intelegi?”

Acum intervine in scena si mecanicul, un tip in salopeta ceva mai in varsta, dar la fel de taran ca si primul, incercand sa-l lumineze pe acesta din urma:

“Da, cred ca stiu ce vrea..vrea sa legi asta la incarcator”

Ma pocnise o durere de cap deja, si, fara sa apuc sa dau replica, raspunde electricianul-aurolac:

“Nu, cred ca vrea sa il legi la priza. Adica bagi niste fire de 12V in el, ce-ti mai trebuie incarcator?”

Este momentul in care m-am simtit ca o fiinta extraterestra evoluata care s-a prabusit pe planeta Idiocracy, nefiind inteleasa de nimeni.

“-Prietene, 1 la mana, device-ul asta costa cam cat doua salarii de-ale tale, si, 2 la mana, din moment ce are incarcator inseamna ca se alimenteaza la 5 Volti, vezi, scrie pe el (si-i arat incarcatorul), daca mi-l bagi la 12 V il arzi. Te intreb ceva, tu esti electricianul?”

Individul confirma ca era electricianul si parea sa inteleaga si sa aprobe ceea ce ii spusesem.

Si ma adresez acum amandurora:

“Acum, pentru a cincea oara, eu vreau sa bag asta aici, si sa trag firele pana aici. Baiatul de la receptie a spus ca se poate, puteti sau nu? Nu e nicio suparare daca nu puteti, doar sa-mi spuneti ca nu mai am timp de pierdut”

Mecanicul deja se inflamase in orgoliul de gorila dresata sa faca schimburi la masini, si striga catre un altul:

“Vino, ba, sa vezi ce n-ai vazut in viata ta.” si se duce catre el, fara sa isi dea seama ca eu l am urmarit, si ii zice aluia “Uite unu’ vrea sa traga fir de la plafon la stalp!!! N-am mai auzit de asa ceva”

Deja eu ma uitam dupa vreo camera ascunsa, credeam ca este vreo farsa, nu stiam ca este asa iesit din comun SA TRAGI UN FIR LA MASINA!!!

“Ba, deci se poate sau nu, ca eu nu stau dupa voi?”

Se consulta astia intre ei, de parca ar fi Putin si Ianukovici punand la cale soarta Ucrainei, se duce mecanicul la receptioner, vine , iar se consulta cu aurolacul taran wanabee electrician, si il trimite pe electrician sa imi dea vestea:

“Nu se poate face, nu ne bagam ca poate fac firele scurt intre ele”

“Scurt intre ele? Bine ca nu fac scurt cu altceva.”

Ma uit la mecanicul care statea la 2 metri de mine, dar il trimisese pe electrician sa imi spuna:

“Bai, nene, zi-mi ca nu esti in stare, inteleg, si nu ma supar, dar nu ma lua cu d-astea”

“Nu, dom’ne, da’ nu ma bag ca poate fac alea scurt in plafon”

“Ba, zi ca nu esti in stare ca altfel nu plec. Recunoaste ca nu esti in stare, atat vreau de la tine”

“Ce?”

“Recunoaste ca nu esti in stare sa tragi un amarat de fir din plafon pana-n bord”

Dupa un schimb de replici ca astea a raspuns un mormait

“Deci nu ma bag”

“Deci nu sunteti in stare. Bine, pa!”

Am plecat cu capul calendar de la acest service auto din epoca de piatra, si apoi m-am convins ca toate sunt asa, numai ca la asta a fost greseala receptionerului ca era prea destept si nu m-a refuzat din prima.

Mult mai calendar mi s-a facut capul dupa ce am montat eu ce imi doream in 15 minute, dupa ce am realizat ca nu imi trebuie decat o surubelnita.

Acum voi sti sa ma duc la service-uri doar cand e de dat cu ciocanul, ca altceva nu sunt in stare maimutele sa faca.

Leave a Reply

