zapada


De cateva nopti visez zapada.

O avea de-a face cu faptul ca am vazut ecranizarea nuvelei ‘Domnisoara Christina’ de Eliade, care incepe cu o scena de ninsoare.

Cu scena unui conac parasit, aflat intr-un peisaj natural superb dintr-o padure Teleormaneana, peste care ninge a moarte.

Si in fiecare vis zapada imi scartie sub picioare. Iar vantul suiera sinistru.

Merg intr-o padure. Pe o poteca inconjurata de brazi aplecati de greutatea zapezii.

Si, pe masura ce ma afund in padure, zapada scartie din ce in ce mai tare, iar eu ma uit, involuntar, in jos. Zapada se inroseste. Putin cate putin. Picaturi de sange cad, una cate una, pe albul pur.

Ma uit inapoi: o dara de sange a cuprins toata poteca parcursa.

Cand ajung cu privirea in dreptul picioarelor mele constat ca sunt cufundat intr-o imensa balta de sange, namolul de sub zapada, impreuna cu sangele si zapada formeaza un tot ciudat, inchegat, de un rosu murdar.

Si atunci realizez: am plans lacrimi de sange. In tot acest timp mi-a siroit pe fata, iar tu nu ai fost acolo sa il vezi.

Tocmai de aceea am plans, pentru ca pe poteca aia am parcurs-o eu cu tine, tinandu-ne de mana si cantand “À la claire fontaine”.

Iar acum, peste un an, atunci cand facusem legamant sa fim din nou, amandoi acolo, m-am trezit singur.

Singur in pustietatea aceea, intr-o iarna eterna a zapezii de sange.

De fapt, as fi putut fi oriunde, si in cea mai mare multime de oameni, caci la fel de singur as fi fost.

Dar chemarea a fost prea puternica, m-am dus sa vad ce am scrijelit pe copacul acela.

Am urcat dealul si am ajuns acolo. Copacul sangera si el de acolo de unde l-am ranit cu un juramant fals.

Deodata, rosul murdar piere, pe masura ce depasesc copacul, iar albul devine din ce in ce mai intens, pana ma orbeste. Pana nu mai vad nimic. Odata cu pierderea vazului, pierd, pe nesimtite, si restul simturilor.

Si nu reusesc sa ma mai trezesc.

De dincolo de moarte te chem, iar tu nu imi raspunzi. Esti intr-o lume prea departata sa imi auzi strigatul!

Esti always away!

Leave a Reply

