Bucegi-some of the great mountains of Romania


Asa cum am promis, continui seria materialelor despre destinatii turistice din Romania, in special cele cu peisaje naturale de vis.

Am scris pana acum despre Magura, Plaiu foii, Zarnesti, Bran, Moeciu, Rasnov si Transfagarasan.

Continui cu o GALERIE FOTO IMPRESIONANTA cu urmatoarele principale destinatii pe care le-am parcurs pe jos si cu masina intr-un weekend:

Busteni – Sinaia – Belvedere (cota 1500m) – Seaua Dichiului (1800m) – Cheile Zanoagei – Lacul Bolboci – Cheile Tatarului – Grota Ursului – Cascada Ialomitei – Pestera Ialomitei – Babele si Sfinx-ul, Padina, Podul cu Flori.

CLICK AICI SAU PE POZA DE MAI JOS PENTRU GALERIA FOTO

BUSTENI

BUSTENI

Intrucat fotografiile (429 la numar) sunt extrem de graitoare, nu am sa fac decat urmatoarele precizari:

Tara noastra este extrem, dar extrem de bogata in resurse naturale, dar si peisaje nemaipomenite. In cazul de fata totul se intampla in muntii Bucegi.

De la Sinaia am plecat cu un Land Rover 4×4, parcurgand initial cateva drumuri la care se preta orice autovehicul fara garda la sol joasa (exclus decapotabilele cabrio, coupe, editie limitate Bertone), trecand pe la Belvedere si Seaua Dichiului.
Am comutat apoi pe modul 4×4 al masinii dupa ce am intrat pe un drum extrem de accidentat, pe care l-am strabatut pana la Sfinx si babele, in timp ce admiram peisajul de o superbitate rara.

Dupa un mic popas, ne-am indreptat catre ‘Pudul cu Flori’, in fapt un masiv inalt,pe care este ilegal sa urci, insa, daca esti mana in mana cu cei de la ocolul silvic, nu sunt probleme.

Acolo este un peisaj selenar, dar, pana sa ajungi la acesta , treci iar pe un drum accidentat cu un peisaj superb, loc in care, in 2012, s-au turnat o groaza de scene pentru ungmetrajul “What About Love”, cu Sharon Stone şi Andy Garcia. Iarasi repet faptul ca mai toate peliculele americane cu peisaje superbe au dublele trase in tara asta mica din Europa, numita Romania.

Peisajul selenar este inedit, iar de pe acel platou intitulat podul cu flori se poate vedea in ansamblu lacul bolboci, percum si barajul bolboci(Lacul Bolboci este un lac de baraj natural în Masivul Bucegi, pe râul Ialomița, în spatele barajului Bolboci, cu un volum util de 13 milioane m³. În lacul Bolboci se varsă și râul Bolboci.

Cabana Bolboci se află pe malul lacului și a fost construită în 1928. Până în 1971 putea fi folosită doar vara, pentru ca nu avea sobă și nu era acoperită cu tablă. Este la o distanță de 8 km de Sinaia și la 10 km (2 ore de mers) de Peștera Ialomiței.)

Tot de acolo poti avea si o privire de ansamblu a masivului Bucegi!

Am servit apoi pranzul la Cabana Bolboci (complet renovata si utilata, preturi foarte avantajoase), la caer, pe seara, m-am si cazat ulterior.

Am strabatut prin ocolire intregul Lac Bolboci-lac artificial creat pentru hidroelectricitate, de un verde smarald, aproape ireal, am ajuns la cheile attarului(unde s-a filmat Margelatu) si la grota ursului.

Peisajul de pe drum este mult mai frumos decat in filme.

Am vizitat apoi Pestera Ialomicioara.

Noaptea am realizat un photoshoot asezonat pe mormait de ursi bruni si caini ciobanesti latrand in fata cabanei unde m-am cazat. Frigul iti patrundea in oase, desi era plina vara, iar urmatoarea zi am petrecut-o parcurgand pe jos drumul pana la Padina.

Pe ici pe colo vedeam cate o urma de urs care cobora sa se adape la raurile cristaline din zona.

Aerul extrem de curat, peisajele nemaipomenite.

cand si cand cativa melteni in drumul spre padina, prototipul de tarani cu Logan care faceau gratare. fac parte din fauna romaneasca, sunt raspanditi pe intregul teritoru al Romaniei, si trebuie ignorati.

Una peste alta, toata zona (chiar daca am strabatut la pas doua judete- Dambovita si Prahova) este ceva ce merita vizitat.

mai jos cateva clipuri, si nu uitati de GALERIA FOTO











Leave a Reply

