Codul bunelor maniere 2013


Stiu si m-am obisnuit sa traiesc intr-o societate care te condamna atunci cand ai dreptate, dar nu prea imi place sa treci drept nesimtit cand aplici codul bunelor maniere, din prisma faptului ca sunt o groaza de vite care sunt obisnuite cu ceva care incalca acest cod ca fiind normal.

Spre exemplu, cand cineva stranuta, din politete, conform codului bunelor maniere, NU SE SPUNE NIMIC. Se ignora. Ca turma de vite care formeaza societatea e obisnuita sa ureze “sanatate” nu e ceva nou. Asa e lumea, formata din oameni ‘slab informati’.

Si eu trec drept nesimtit daca nu spun nimic.

Si imi aduc aminte de o faza cu o vita incaltata, reprezentativa pentru oamenii astia:

Banchet, clasa a VIII-a.

In seara premergatoare reiau capitolul din codul bunelor maniere referitor la cum se serveste o masa in restaurant, cum se tin tacamurile, etc

Ei bine, in seara banchetului, se gaseste o vaca imensa de 0.12 tone (120 de kg) sa imi spuna ea mie ca nu se tin asa, ca vezi, dom’ne se tin in alt fel (si imi arata maniera eronata de tinut tacamurile). Si pe un ton superior. Cat timp incercam sa realizez ca taranca asta chiar crede cu tarie ce spune, imi imagineam o scroafa care mananca la troaca cum ii explica unui om de inutilitatea tacamurilor.

Cam asa ma simt cu toti astia care incerca sa impuna nesimtirea ca ceva natural, si sa catalogheze bunul simt drept nesimtire.

Mars, ba, la troaca!

Oamenii care-ti spun “pofta buna” sau “pofta mare” sau “sa ai pofta” atunci cand te vad ca mananci merita sa moara inecati in cele mai cumplite chinuri!

Bai, deci de foarta multa vreme am observat o chestiune care ma stupefiaza de fiecare data:

In foarte multe medii, nu numai ca nu se obisnuieste sa se bata la usa unei toalete, ci se incearca clanta intr-o mare buzna, ca si cum ai fi la tine acasa. de fapt, nici acasa nu ar trebui sa se procedeze in asemenea hal.

Acum, ori sunt eu atipic, citind inca de mic copil codul bunelor maniere si fiind si asa educat, ori foarte multa lumea e nesimtita pana la paroxism. Din “una, doua!”

Daca as rescrie eu codul bunelor maniere, femeile care se misca intocmai ca niste mironosite, pierd prioritatea la usa in fata barbatilor.

Mai precis, daca tu, ca barbat, acorzi prioritate unei femei la o usa, iar aia se misca foarte incet, de parca ar fi un melc stilat pe un catwalk(podium) la o parada de cei mai fitosi melci, nu va mai trebui sa ii acorzi prioritate, si, mai mult, vei avea dreptul sa si urinezi pe ea!

Leave a Reply

