Omul cu o faţă.


Omul cu o faţă

Imi amintesc de un tip de care toti colegii lui de breasla si cunoscutii imi spuneau ca are doua feţe.

Si imi amintesc ce mila mi-a fost de el cand am vazut ca a postat o fotografie cu el pe patul de spital pe o retea de socializare, si l-am sunat.

Am aflat ca s-a spalat pe cap si a iesit in frig afara, si a paralizat temporar, iar pe termen lung a ramas cu un defect de vorbire destul de neplacut.

Si mi-a parut tare rau, ca un om tanar, in floarea varstei, avea acum un hadicap pe viata, dintr-o chestiune banala si stupida.

Si m-am gandit ce nedreapta poate fi viata, uneori.

L-am ajutat, neconditionat, de cate ori am avut prilejul, cu cate un material de presa, sau promovare.

L-am mai ajutat si cu niste sfaturi.

Dar si-a arat fata cealalta, atunci cand a vrut si mai mult. Din ce in ce mai mult, chiar in contextul in care imi putea face mie rau.

Nu avea nicio remuscare. Asemenea cainelui care musca mana ce l-a hranit si mangaiat.

Apoi am aflat ca a facut asta si la alte nivele, cu maini care il hraneau cu adevarat, nu cu mici firimituri din prietenie, ca mine.

Si am realizat, de fapt, ca din cele doua fete ale sale, una a devenit atat de mica si fortata, incat s-a contopit cu cea adevarata, de sub masca.

Probabil dintotdeauna a fost asa, dar masca putea cosmetiza, intr-o prima aparenta, chipul hidos al malitiozitatii. Mai ales ca nu aveam de-a face cu el in mediul real, decat, cand si cand, in cel virtual.

Si mi-am dat seama cat de adevarata e vorba mea: Fiecare are parte de ceea ce merita, nimic mai mult, nimic mai putin.

Si nu-mi mai e mila!

Sa iti fie rusine! Chiar daca nu cunosti sentimentul asta, si probabil nici nu constientizezi ce rele faci, fiind eminamente o fiinta machiavelica, iti doresc doar atat: Sa cunosti, macar pentru cateva momente in viata asta, sentimentul rusinii!

Leave a Reply

