Increderea nonvalorilor


Sunt extraordinar de penibili aia care intra intr-o meserie doar ca au auzit ei ca se castiga bine din asta, desi ei nu au habar nici cu ce se mananca.
Fomistii pusi pe parvenitism financiar, indiferent de metoda de a parveni.

Imi povestea cineva recent de un unul care, auzind ca se castiga bine din pozele de nunta, s-a apucat sa ia de pe net poze profesionale de nunta si sa le puna in portofoliul sau, ca si cum ar fi fost facute de el, si cum ii pica vreun necunoscator in plasa, cum il taxa in avans si facea niste poze de nunta de-ti statea mintea-n loc: incadrari deosebit de proaste, poze strambe, capete sau persoane taiate partial sau total din fotografie etc

Unui profesionist adevarat ii e rusine sa ceara bani la cea mai mica eroare, insesizabila pentru ochiul neformat, insa specia asta de autointitulati orice (fotograf, cameraman, sofer, meserias, dj, ziarist etc) nu detine notiunea de bun simt, si nici de self awareness.

Adica majoritatea acestor imbecili nu numai ca nu constientizeaza ca cel mult sunt buni de spalat un WC (unii dintre ei nu au fizic care sa se preteze nici macar la dat cu sapa), dar se si cred “meseriasi” in ceea ce fac.

Atat de meseriasi, incat simt nevoia sa-si puna amprenta pe fotografiile de cacat pe care le fac, spre exemplu. Sincer, e plin net-ul de poze cu inscriptie mare si de prost gust pe ele “Numelemeupenibil Photography”, desi fotografia nu e apreciata nici macar de persoane cu retard sever mintal, acestea din urma fiind in stare sa face poze mai reusite decat “fotografii profesionisti”.

De altfel, am observat ca asa e in general, in lume: cu cat esti mai nepriceput, cu atat mai bagaret esti. Si, uneori, cu atat mai mult avansezi. Spre exemplu, in politica din Romania.

Mai e si vorba aceea printre profesori: Daca nu esti bun de profesor, te faci director. Daca nici de director nu esti bun, la inspectoratul scolar cu tine. Si daca nici ca inspector nu esti in stare sa faci nimic, atunci se cuvine o promovare la minister.

Si uite de aceea, profesionistii stiu sa isi pastreze modestia, pe cand nepriceputii nu numai ca sunt mai increzuti decat ar trebui, dar, uneori mai si razbesc in viata. Dar nu intotdeauna.

Majoritatea raman acolo unde le e locul. In mocirla existentialista cea mai de jos. Si nu mi-e mila de ei, caci, fiecare are parte in viata de ceea ce merita.

Si mi se mai par penibili “jurnalistii”, in special “jurnalistele” ratate de provincie care au fite de parca as fi inventat meseria, fiind cel putin senior editor la CNN. Sau ceva. Dar ele lucreaza la o televiziune de apartament dintr-o cladire dezafectata din vreo provincie falimentara, singurul lor merit fiind ca sunt unicele persoane dispuse sa lucreze acolo, carora sa nu le curga bala din gura atunci cand vorbesc.

Si asta, pentru ca s-au oferit candva, atunci cand cineva a intrebat: cine e bun de jurnalist?

Iar asta imi aduce aminte de o faza din liceu: Venise profesoara de franceza cu un TV si un video in clasa, pentru o lectie interactiva. Imaginea nu aparea pe ecran, iar, in momentul in care ea a deschis gura sa intrebe cine se pricepe la tehnic, eu deja sesizasem problema: o mufa incorect pozitionata.
Dar nu am apucat sa-i raspund ca pot fi eu de folos, ca cel mai retardat coleg din clasa a stigat in gura mare: Eu! Eu ma pricep, in timp ce alerga catre televizor.
Inutil sa va spun ca cimpanzeul pitecantropic s-a chinuit vreo 10 minute, dupa care au mai venit inca 2-3 dobitocei mai mici sa incerce diferse metode.

Pana la urma le-am curmat eu suferinta si am facut conexiunea corecta in 2 secunde.

Dar ideea este ca, cu cat esti mai nepriceput pe orice, cu atat o sa sari primul sa te bagi in acel ceva. Exact ca cu politica.

Gunoaie! Iar locul gunoaielor, e la pubela societatii.

Singura mea sila e ca trebuie sa trec pe langa atatea pubele sociale!

Leave a Reply

