Detest restaurantele


Detest restaurantele!!

De fapt, in general, detest localurile.

Niciodata nu le-am vazut sensul, insa am constatat ca scopul acestora este sa acapareze in interior majoritatea unor spete de oameni, ca sa imi lase mie liber pe strazi, parcuri si in natura.

Discutam deunazi cu cineva despre masa monetara, si am ajuns rapid cu discutia la numarul de restaurante si localuri de lux din tara si, mai ales, din Bucuresti.

Sunt ocazii cand si eu sunt nevoit sa trec pragul acestol “locasuri”, cu simplul scop de a servi masa.

Mi-e sila sa stau o groaza cu curu’ pe un scaun, asteptand sa vina un unul sau o una plictisita existentialistic de tot ceea ce implica viata, care sa imi zambeasca frumos si artificial pentru a le lasa bacsis cat mai generos, sa imi dea un meniu, apoi, dupa ce il citesc in 2 minute si ma hotarasc ce vreau sa servesc, sa astept nu-stiu-cat pana sa vina iar sa ma intrebe ce doresc sa comand.
Daca sunt ghinionist, imi zice ca “de aia nu avem”, iar procesul se repeta, iar stau sa ma uit in meniu, iar pleaca chelnerul/ita, urmand sa mai vina peste 100 de ani.

Dupa ce, in sfarsit comand, mai astept inca 1000 de ani, de data aceasta, pana sa imi aduca mancarea.

Apoi, trebuie sa cer nota.

Pe care mi-o mai aduce in 10 ani.

Daca nu am bani schimbati, mai astept inca 50 de ani sa vina sa ia nota si sa imi aduca si restul.

Si uite asa servesc eu o masa in 1500 de ani, cand in maxim 20 de minute as fi servit, aceeasi masa, la o autoservire sau cantina. Intotdeauna mi-a placut pragmatismul conferit de un astfel de loc de servit masa.

Nu numai ca e extrem de facil si rapid, dar vezi si ce urmeaza sa comanzi.

In schimb, scopul isusi al restaurantelor e ala sa petreci cat mai mult timp acolo. Nu numai ca sa faci consumatie, dar pentru ca asta vrea omu’ : sa stea ore intregi cu curul pe un scaun, la barfa, sau la discutii absolut fara niciun sens despre nimic (adica despre viata lor, sau a cunoscutilor lor).

Nu am inteles niciodata asta. Mi se pare totul atat de artificial intr-un restaurant: de la zambetul chelnerilor pana la gesturile acestora, sau chiar si al clientilor. Cerutul si asteptatul notei, comanda si stresul la care te supun chelnerii anumitor restaurante, conform politicilor localului: am fost undeva unde efectiv la 2 mese era un chelner, care statea in picioare langa tine, numarandu-ti dumicatii, si ascultand tot ce vorbesti, si, la fiecare miscare a ta, venea sa ia un servetel, sau sa aduca nu-stiu-ce-i-se-parea-lui-ca-s-a-consumat, sau sa iti toarne in pahar cand i se parea lui ca e necesar.

Oamenii care apreciaza asta (si sunt extrem de multi) sunt niste ghiolbani de ultima speta, care probabil ca ori sufera de vreo afectiune mintala severa, ori s-au uitat la prea multe filme cu nobili, care, in realitate, ca si acestia, erau plini de cacat uscat la cur.

craca de aur

Dar asa e lumea asta, a contrastelor.

Si de aceea apar si atatea restaurante asa zise de lux, cele mai bune, din universul intergalactic, cu tot felul de nume imbecile sau sinistre, care sa exprime intocmai kitsch-ul si falsitatea atat a patronilor, angajatilor, cat, mai ales, a clientilor.

Personal consider timp pierdut din viata mea servirea unei mese la restaurant. Iar aia care strang o luna bani ca sa se duca intr-o duminica la un restaurant doar ca sa fie ‘in randul lumii’ merita…sa aiba suficienti bani incat sa locuiasca intr-un restaurant.

Si sa nu mai iasa niciodata de acolo!

One response to “Detest restaurantele

  1. Daca ati intrat din greseala in Restaurantul Vama veche, iesiti de urgenta afara ca ramaneti fara haine ori fara portofel,asta la prima strigare pana vine ospatarul. Atentie nu aveti nici o seansa sa mai intrati in restaurant dupa ora 22:00 chiar daca se inchide la ora 24:00,sunteti refuzati ca se face dezinsectie pentru gandaci.Terasa intunecata de la un cap la altul este plina de gandaci negrii care se suie pe picior si pe masa.Daca ai noroc sa vina un ospatar sau o fetiscana venind cu viteza melcului iti aduce meniul,intreband-o cateceva despre meniu habarnuare.Serviciile sunt foarte proaste in acest restaurant,ospatarii sunt foarte plictisiti,aroganti si nestiuitori. Oare ma intreb acesti oameni sunt platiti sau fac benevol?.Seful lor un chelios cu ochelari care vine la o reclamatie dupa o ora,se scuza ca acestia sunt oamenii si unii dintre ei sunt necalificati.Daca vrei sa platesti cu cardul trebuie sa spui din nainte altfel risti sa ramai sechestrat sau sa te duci la bancomat,deoarece nu-ti mai primeste cardul. ***MITOCANIE***Noroc ca preparatele sunt destul de bune si portiile mari .Oare au gandaci si in bucatarie???Preturile la unele preparate sunt foate exagerate pe timp de griza.Clienti sunt?? ca noi nu am vazut mai pe nimeni.Am inteles ca patronul este o femeie trecuta de prima tinerete si foarte misterioasa,oare nu vede ce se intampla??sau nu se pricepe!! PACAT era un restaurant bun.

Leave a Reply

