Etate ireala persistenta


Treceam astazi printr-o zona rezidentiala de tip vintage: blocuri din acelea cu nivelurile foarte inalte, inhabitate numai de pensionari.
O zona cu un aer atat de old incat ma simt intr-un film de epoca, si ma astept mereu sa vad si masini de la inceputul anilor 1900.
De altfel, de vreo cateva ori am mai trecut pe acolo si am vazut turnandu-se si pelicule ale caror actiune se petrecea in perioada interbelica. O zona in care timpul parca a stat in loc, cum rar mi-a fost dat sa vad.

Si, trecand in dimineata asta pe acolo, singura fiinta pe care o vad, pe langa vreo doi caini lenesi, este un batran de tip fosila: inalt, slab, si, ceea ce m-a mirat, deloc cocarjat, care se misca oarecum in reluare, dar totusi nu in genul mosilor care abia se tarasc.

Iar batranul asta inalt, pe care l-as fi catalogat cu un soi de falnicie daca n-ar fi fost atat de slab, facea cu mana, intr-o miscare parca de slow motion, in directia unei ferestre de la etajul I al unuia dintre blocuri (blocurile oricum sunt de 2-3 etaje, dar par de patru, atat de inalte sunt nivelurile-au si usi de intrare destul de impunatoare).

Fara sa realizez, m-am uitat dupa batran cum se indeparteaza, si mi-am indreptat privirea catre zona catre care a facut cu mana: la una din ferestrele etajului I, dupa o perdea trasa foarte putin, se ivea capul unei batrane, atat de in etate incat nu mi-a venit sa cred.

Cu siguranta ca era imobilizata sau in imposibilitatea de a mai iesi din casa, si privea, in gol, dupa batranelul ei.(probabil, datorita varstei, nici nu il mai vedea, poate decat silueta reusea sa i-o intrezareasca).

Si, inevitabil, m-am intrebat, in sinea mea: poate exista asa ceva?

Leave a Reply

