Nu te las neterminat


Sunt carti pe care le citesc aproape pe nerasuflate, si nu pierd niciun ragaz fara sa nu le deschid, si sunt carti pe care le taraganez, citindu-le mai mult din principiu.
Pe acestea din urma incerc sa le minimizez, ca si numar.

Eu aplic regula: ” Nu te las neterminat ” unui roman pe care l-am inceput.

Imi amintesc de carti, in special in engleza, pe care le-am citit intr-o noapte, la lumina lampii. Carti de care, pur si simplu, nu ai vrea sa te mai desparti.

Sau ziua, pe balcon, ori pe banca, ori in linistea campului ori a padurii.

In tren, metrou, microbuz, avion.

Timpul in care trebuie sa astepti ceva, daca nu il umpli cu ceva productiv, este un timp mort, pierdut.

Nu putini sunt autorii care au darul de a asterne texte atat de captivante incat pierzi orice notiune a timpului atunci cand te cufunzi in lectura acestora.

Dar sunt si mai multi aceia care scriu atat de fad, incat, atunci cand le lecturez publicatiile, ma gandesc la orice altceva decat la ceea ce a vrut, sau nu, sa exprime in text.

Dragostea in vremea holerei de Gabriel Garcia Marquez este unul din aceste romane.
La fel de voluminos ca si Frații Karamazov de Fiodor Dostoievski. Pe acesta din urma l-am lecturat cu placere in cateva zile, chiar de vara, pe maulul piscinei, pe plaja, la mare, in tren,in metrou, si l-am terminat in autobuz, pe cand calatoream.

In schimb, in conditiile de vreme de iarna, nu reusesc sa citesc mai mult de 50-70 de pagini din romanul asta al lui Marchejjjjj.

Da, stiu, o sa-mi sara in cap fetele visatoare care l-au lecturat pe vremea cand abia le apareau primele fire de par in zona pubisului.
Dar, uite, ca eu, redus mintal fiind, de abia acum il citesc.

Si regret ca l-am inceput.
Intre timp am mai terminat doua carti.

Dar o sa-l termin si pe asta, pentru ca eu nu o las pe nicuna neterminata.

La carti ma refer.

Leave a Reply

