cartile femeilor


Insomniile_Marinei_

40 de săptămâni sunt necesare pentru a aduce pe lume un pui de om. Atunci de ce n-ar fi suficiente 40 de articole pentru a aduce pe lume o carte? Am adunat, în acest volum, cele 40 de insomnii pe care mi le-a găzduit Mehedințeanul, o gazetă de la mal de Dunăre, pe care un om drag mi-a întins-o, la o cotitură a cursului meu de viață, spre a-mi fi confidentă, preț de câteva zeci de săptămâni. […] Veți descoperi, între filele acestei cărți, gândurile mele de femeie, de soție, de fostă soție, de mamă, de… „amantă” (!), de femeie singură, de jurnalist, de om de televiziune, de simplu cetățean. Personal, o iau ca pe un „antrenament” pentru romanul pe care am început deja să-l scriu. […] M-aș bucura ca unii dintre dumneavoastră să aibă de învățat câte ceva din această trecere a mea prin lume, din pașii pe care i-am făcut, din gândurile și emoțiile mele, din izbânzile, dar și din eșecurile pe care le-am traversat. Lectură plăcută!… Și vă mulțumesc că v-ați descălțat la intrarea în viața mea. – Marina Almăşan

Da, asa am zis si eu: WTF e mizeria asta?

Pe cand faceam niste “peripluri” prin anticariatele mele preferate, am gasit maculatura asta, sau ma cu lătura asta.

In primul rand, mi-a sarit in ochi nasoala de pe coperta, una care scrie si in click niste porcarii de articole in sidebar.
Putea, in primul rand, sa isi fotosopeze mainile alea proaspat epilate: se vede ca s-a epilat, dupa multa vreme, special pt poza de coperta.
Apoi, mizeria asta de sinopsis, scris de ea insasi: n-a vrut nimeni sa ii dea o critica pt “carte”, probabil din simplul fapt ca n-ai la ce.
Am aruncat si un ochi pe continut, ca sa nu vorbesc in necunostinta de cauza.
Niste vome mentale care nu pot fi catalogate nici macar drept truisme.

Si apoi, ma intreb, ce e cu muierile astea care scriu?

Andreea Marin, Mihaela Radulescu…(mi-a atras atentia cineva la finele anului trecut-2012- ca cea mai vanduta carte din Romania, scrisa in romana, a fost nu stiu ce carte de Mihaela Radulescu)
Si am citit apoi un pasaj, paragraf din cartea aia: mi-a fost deajuns incat sa imi vina sa vomit.

De ce simt nevoia femeile astea sa scrie? De ce simte cineva nevoia sa citeasca ce au scris femeile astea?
Cred ca astea scriu dintr-un ego prea mare, in scopul supraalimentarii acestuia, precum si din vanitate, iar cititorii cred, ca sunt, de fapt, numai cititoare, femei care vor sa isi umple golul din viata cu elucubratiile truiste ale unor femei de asa zis succes.

Ce e cu atata literatura ieftina, atata pseudoliteratura?

Mai publicase un handicapat de 23 de ani o carte autobigrafica!!!??
Era, in fapt, o beizadea pusa de tac-su in nuj ce functie cheie, care simtea nevoia sa impartaseasca intr-o carte cheia succesului lui, sau ceva.

Si mai e Cartarescu.Despre care am scris aici, si nu mai reiau ideea.
Citit tot de aceleasi femei fara viata si fara speranta care citesc si cartile astora enuntate mai sus.

SI am mai citit intr-un ziar despre o pitipoanca, mare autoare de carti, Ada Ioana Raluca Băceanu.

lansare

ralu-300x161

Adica, s-a nascut in ’93.Si uite ce fata de pitipoanca are.Si ce coperta de carte, in care apare tot ea.Si cum pozeaza ea, ca o pitipoanca, in dreptul unei biblioteci.Ca se se vada ca ii plac cartile.
Cum poate asta sa fie o autoare de carte de valoare?

Bine, intre noi fie vorba, toate astea despre care am scris pana acum sunt promovate de niste barbati, care, in schimbul…zambetului lor (plang daca nu sunt bagate in seama), le platesc publicarea de carte si eventual si o mica promovare acolo.
Si mai am impresia ca le platesc si corectura, care e cea mai scumpa.

Incadrez articolul la Literatura Romaneasca si la Penibilitati, ca doar n-o sa-mi creez o noua categorie(pseudoliteratura penibila), doar pt acest articol.

A, si sa nu uit, de citit si Kitsch şi impostură în Uniunea Scriitorilor din România. Literatura care-ţi întoarce stomacul pe dos, un material realizat de Adevarul.
Dora Alina Romanescu DORAALINAROMANESCU.RO
Dora Alina Romanescu (pe numele ei adevărat Saveta Georgescu) a scris despre „calvarul iisusic al lui Fuego“ FOTO: DORAALINAROMANESCU.RO

„Chipul atât de frumos al lui Fuego nu este părăsit decât rareori de zâmbetul şugubăţ, neastâmpărat. Trăirile intense, dăruirea cu care tratează publicul, face din Fuego o flacără care încălzeşte sufletul, luminează calea, iar fiecare clipă trăită alături de el dă vieţii sens şi frumuseţe“, este un fragment ales la întâmplare din cartea „Fuego – Mărturii de iubire“ (n.r. – am păstrat punctuaţia originală şi dezacordurile gramaticale). Creaţia doamnei Romanescu a fost considerată de membrii filialei Constanţa a Uniunii Scriitorilor drept remarcabilă, motiv pentru care au primit-o, în 2009, în breasla lor. Cel mai ardent susţinător al Alinei Romanescu a fost scriitorul Ion Roşioru (membru USR şi el), care a comparat ascensiunea lui Fuego, aşa cum e ea descrisă în cele două cărţi, cu „un calvar iisusic“.

2 responses to “cartile femeilor

  1. Pingback: Minoritatea nu conteaza | Idei si Subterfugii·

  2. Pingback: Nulitati cu carti | Idei si Subterfugii·

Leave a Reply

