Un actor…prostit


Noiembrie 2012.
Reprezentatie la un teatru din Iasi.
Un profesor care a fost cu elevii la teatru, indus in eroare de conducerea institutiei cu privire la o piesa, pe care i au recomandat-o ca fiind adecvata, a hotarat sa plece, impreuna cu elevii, din sala, cand a observat ca piesa era o ordura subordinara.
Articole de presa:
aici,
aici
si aici
Unul dintre actori(golan si in realitate, nu numai in piesa), a spus atunci, printre altele:
—–
“”Sa-mi trag una daca am stiut cum sa reactionez. Sa-i zic in gura mare ce cred despre un individ care distruge o reprezentatie? Cadrul didactic din mine imi soptea ca asta nu se face de fata cu elevii. Sa-i trag una? Pai ce, pricepe daca-l bat? Am ales sa rad. Pe bune! Cel mai bine e sa-ti pastrezi simtul umorului cand vezi un dobitoc.
Gagiul, fara nicio greata in el, s-a urcat pe scena si a intrerupt spectacolul. Intr-o pronuntie literara destul de fortata, a zis ceva de genul: A… deci (!) imi cer scuze, dar sunt nevoit sa intervin, eu nu am fost informat de natura interpretarii acestui spectacol, dar acesti copii nu pot asista la asa ceva.Nu conteaza ca, dincolo de vreo doua de-astea mai piperate, spectacolul ala chiar avea un mesaj si elefantii din sala chiar au de castigat vazandu-l, nu conteaza nici macar faptul ca pustii astia vad o gramada de filme in care Al Pacino, Robert de Niro, Brad Pitt, Di Caprio etc. au momente cand injura de mama focului. ”
—-
Fapt ce mi-a demonstrat ca, individul, ca majoritatea moldovenilor distrusi, nu a inteles nimic.
Profesorul a venit la teatru, interesandu-se in prealabil daca piesa este vulgara.I s-a spus ca nu.Nu e vorba nici de ipocrizie,nici ca nu a apreciat piesa(cel mai probabil o mizerie fecaloida ca multe piese de teatru “moderne”)
Am simtit nevoia sa ii spun un singur lucru actorului, care a postat cele de mai sus pe o retea de socializare

Eu:Mai bine ai invata mai intai sa vorbesti decent si apoi sa ti dai cu parerea despre ORICE

Actorul: ”mai bine ai invata mai intai sa vorbesti decent si apoi sa ti dai cu parerea despre ORICE.” Tu poti sa crezi ca abia acuma am fost atent la mesajul asta? Si mi l-ai trimis de mai bine de o luna, cred. M-ai facut curios si mi-am aruncat ochii pe profilul tau. Nu te cunosc, dar cred ca esti un tip simpatic. Am fost suficient de indiscret sa citesc si un schimb de replici pe care l-ai avut cu amici din lista in legatura cu regulile add-ului la profilul tau. Si am ras copios. E drept, eu sunt un porc si scriu ca atare. Nu totdeauna, ci numai cand simt nevoia sa fiu un mare porc. Insa am niste mici observatii in legatura cu felul in care te exprimi tu pe facebook: virgula si cu cratima nu sunt facultative in limba romana. Iar inceputul de fraza se scrie cu litera mare. Stiu, e pe facebook si nu e timp sa mai cautam si alte taste. Oricum nu e nevoie, ca lumea intelege. Numai ca, vezi tu… asta e logica de cocalar. Mai bine taci si ramai filozof.

Eu:Tot ce ai spus a fost pertinent pana m-ai facut cocalar.
Tu, actor prapadit de la un teatru din Iasi! Care e in Moldova!
Numai bine!

Actorul:
Actor prapadit, asa e. Din Moldova, corect. Incercam doar sa-ti sugerez o chestie: inainte de a-mi cere mie sa ma exprim decent, invata tu sa scrii. Si prefer sa ma ignori, sa nu-mi mai raspunzi, ca iar ai sa dai cu bata in balta si ai sa te faci fe ras. N-am chef sa fac schimb de insulte cu toti prostii. Daca vrei sa-mi mai zici vreuna de la obraz, fa-ti curaj si incearca sa mi-o zici in fata. Dar pana si pe facebook vad ca te pastrezi sub adapostul caldut al anonimatului. Eroi de-astia sunt peste tot. Amaratule!

Eu:Tarane, se pare ca n-ai inteles deloc ideea.
Iti doresc o viata frumoasa si searbada, ca pana acum!
Iar cand am scris “numai bine”, era o invitatie sa nu imi mai scrii.
Poate ca acum vei intelege.

In concluzie, numai cacaturi la teatru, dintre piesele noi, cum a fost si asta, la care am avut nesansa sa ma duc.
PS: Pe actor il cheama Doru Aftanasiu, in caz ca intereseaza pe cineva.

Leave a Reply

