tea-true


Poate ca am fost eu (prea) selectiv pana acum in ceea ce priveste piesele de teatru, astfel incat doar 2 piese la care am fost au fost foarte slabe.
Dar iata ca am ajuns sa traiesc momentul in care pur si simplu imi venea sa imi scot ochii cu un ac incins datorita unei adevarate mizerii de piesa de teatru.
Desi aveam impresia ca la TNB (Teatrul National Bucuresti) nu pot rula porcarii (prea mari), acest lucru s-a schimbat sambata, 3 noiembrie, 2012.
Am ales o piesa dupa Ion Luca Caragiale, intrucat imi plac punerile in scena ale operelor sale, si , de asemenea, mi-a placut si Scrisoarea, un remake de Horatiu Malaele, care, desi criticata, mie mi-a placut, si a fost extrem de bine primita si de public, mai ales ca Malaele a pastrat plot-ul in extrem de mare masura, aducand doar mici modificari care au dat chiar o nota de umor piesei.

Cea mai proasta piesa de teatru la care am fost in viata mea se numeste:O noapte furtunoasă de I.L. Caragiale in stagiunea FNT 2012(Festivalul National de Teatru), dar nu are de-a face nici in clin, nici in maneca cu piesa lui Caragiale.Spre deosebire de alte piese proaste la care am mai fost, asta nici macar plot nu avea, avea niste monoloage cretinoide, actori tineri si slabi, glume suburbane si subterane.
Mi se paruse ciudat ca, aproape un rand inreg de la balcon era ocupat de un familion de tigani romanizati, de aceea mi-am pus un semn de intrebare cu privire la calitatea spectacolului inca de la inceput.
Ei bine, numai astia erau cei care radeau la glumele despre sex si droguri ale piesei.Mai mult, unul dintre actori purta un tricou cu semnul plantei Marijuanna, intocmai ca un hipster drogat-ceea ce nu e exclus sa fie si in viata reala.Iar tot decorul consta dintr un cort de aurolac, o rulota luata din gunoaie de la niste boschetari, un scuter de cocalar, si actori cu roluri, haine, si probabil comportament de cocalari veritabili.
Am crezut ca am eu o perceptie gresita despre arta, dar am vazut ca, pe langa faptul ca nimeni nu radea la cacatul asta de piesa, pana si mosii se uitau nervos pe telefon sa vada cat e ceasul, iar tinerii incepusera sa isi verifice Facebook-ul

Este prima piesa de teatru la care nu am mai rezistat si, dupa 40 de minute, efectiv m-am ridicat de pe scaun si am plecat, chiar daca asta a implicat ridicarea unui intreg rand in picioare.
Nu m-a mirat faptul ca, odata eu spargand gheata, au inceput si altii sa plece.
Nu mai vorbesc si de banii dati aiurea pe bilet, ci doar din perspectiva ca piese mult, mult mai bune, infinit mai bune decat mizeria asta, cu actori consacrati, cu o distributie mult mai numeroasa si o scenografie mult mai complexa, au fost de trei ori mai ieftine, ca si pret al biletului.


Mai jos aveti distributia si pseudosinopsisul piesei asta, care , repet, a fost cea mai de cacat piesa de teatru la care mi-a fost dat sa ma duc, in viata mea:
O noapte furtunoasă (FNT)
de I.L. Caragiale
Regia: Mircea Cornișteanu
Scenografie: Lia Dogaru
Ilustraţie muzicală: Mircea Cornișteanu
Dată premieră: 03-11-2012
Durata spectacolului: 1 ora şi 30 minute
Pauză: nu
Distribuţia:
Ion Colan
Valentin Mihali
Cerasela Iosifescu
Cătălin Băicuș
George Albert Costea
Raluca Păun
Dragoș Măceșanu
Perfect adaptat contextului social actual, spectacolul oferă o interpretare nouă a textului şi încearcă să descopere echivalentele de astăzi ale binecunoscutelor personaje. Jupân Dumitrache este un proaspăt îmbogăţit, care a cumpărat o veche casă boierească. Viaţa de la Villa Veta este realitatea anului 2012, surprinsă cu umor, dar şi cu o urmă de tristeţe. În lipsa oricărei viziuni ordonatoare, spaţiul urban în care trăim se transformă într-o aglomerare informă, unde clădirile de patrimoniu dispar sub tencuiala colorată ţipător şi omniprezentele „termopane”.

Pentru interpretarea personajului Veta, Cerasela Iosifescu a fost răsplătită cu premiul pentru cea mai bună actriţă în rol principal la Festivalul Comediei Româneşti din acest an.

In concluzie, am impresia ca aceasta adaptare este opera unui bolnav mintal.Si ca este o teapa majora sa pui un asemenea titlu unei asemenea mizerii.Este chiar o escrocherie.Ar trebui chiar sa fac o plangere pentru ca a fost pus un titlu care apartine unui autor consacrat-Ion Luca Caragiale, dar, mai mult, au si specificat ca piesa este de I.L.Caragiale.
Nu, nu e, este de un bolnav psihic.Rusine TNB.

6 responses to “tea-true

  1. ia uite aici:
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/A-ntrerupt-piesa-de-teatru-pentru-ca-se-vorbea-murdar-1009430.html

    Un profesor ieşean a urcat pe scena Teatrului Naţional şi şi-a invitat elevii să părăsescă sala. Actorii şi ceilalţi spectatori au privit uluiţi cum elevii se chinuiau sa iasă din rânduri, deranjând toată sala.

    Spectatorii piesei de teatru „Nirvana”, pusă în scenă sâmbătă seară la Teatrul Național din Iași au avut parte de un show la care nimeni nu se aștepta. Deranjat de limbajul murdar folosit de actori, profesorul Sorin Sitea, venit la teatru împreună cu un grup de elevi, a urcat pe scenă, a pus mâna pe un microfon și și-a invitat elevii să părăsească sala. Actorii și spectatorii au privit uluiți timp de un sfert de oră cum copiii să chinuiau să iasă printre scaune.

    Actorul Doru Aftanasiu: „Îmi venea să-l bat”

    „Să-mi trag una dacă am știut cum să reacționez. Să-i zic în gura mare ce cred despre un individ care distruge o reprezentație? Cadrul didactic din mine îmi șoptea că asta nu se face de față cu elevii. Să-i trag una? Păi ce, pricepe dacă-l bat? Am ales să râd. Pe bune! Cel mai bine e să-ți păstrezi simțul umorului când vezi un dobitoc. E drept, nu era un râs jovial, amuzat, ci mai degrabă un râs nervos, dar deloc crispat. Am privit cam un sfert de ceas cum se moșmondeau [ia de la Colegiul Național „M. Eminescu” să iasă din sală, am băgat și o țigară, i-am zis fraierului din rolul principal să stea naibii calm (nu știu de ce i-am zis asta, că nici el – din câte observasem – nu prea știa cum să reacționeze), apoi am continuat spectacolul de unde rămăsesem. Cool, nu?”, povestește într-un mesaj fără perdea, postat pe Facebook, actorul Doru Aftanasiu.

    Profesorul a urcat pe scenă și a oprit spectacolul

    Profesorul de istorie Sorin Sitea, de la unul dintre cele mai bune licee din Iași, venise să vizioneze spectacolul în cadrul proiectului „Valori culturale românești”. După câteva minute, s-a ridicat de pe scaun, a urcat pe scenă, a acuzat actorii că folosesc un limbaj vulgar care nu poate fi auzit de urechile unor copii și i-a invitat pe aceștia să părăsească sala.
    Nimeni nu a știut cum să reacționeze pe moment, piesa a fost reluată după un sfert de oră, timp în care elevii s-au chinuit să iasă din sală. „Gagiul, fără nici o greață în el, s-a urcat pe scenă și a întrerupt spectacolul. Într-o pronunție literară destul de forțată, a zis ceva de genul: Ă… deci (!) îmi cer scuze, dar sunt nevoit să intervin, eu nu am fost informat de natura interpretării acestui spectacol, dar acești copii nu pot asista la așa ceva”, povestește revoltat Doru Aftanasiu.

    „La cât o văd elevii pe Zăvoranca și toată sleahta de pițipoance…”

    Actorul cataloghează gestul profesorului ca fiind lipsit de bun simţ şi ipocrit, în condiţiile în care elevii de liceu nu sunt străini de cuvinte obscene şi înjurături. „Nu contează că, dincolo de vreo două de-astea mai piperate, spectacolul ăla chiar avea un mesaj şi elefanţii din sală chiar au de câştigat văzându-l, nu contează nici măcar faptul că puştii ăştia văd o grămadă de filme în care Al Pacino, Robert de Niro, Brad Pitt, Di Caprio etc. au momente când înjură de mama focului. Nu contează nici că aud sudălmi neaoşe în filmele româneşti (în marea lor majoritate considerate filme de artă). Nu contează că o văd la TV pe vulgara şi dizgraţioasa Zăvoranca şi toată şleahta de piţipoance, cu muflonii aferenţi. Important este ca elevul să simuleze decenţa. Nu-i nevoie chiar s-o aibă. Da, dacă i-ar fi lăsat să vadă spectacolul până la capăt, pun mâna în foc că puştii aia ar fi iesit din sală mai bogaţi sufleteşte si ar fi fost chiar mai atenţi la felul în care se exprimă”, mai spune în mesajul postat pe Facebook actorul Doru Aftanasiu.

  2. Autoarea acestui articol este tendentioasa. Daca ar fi avut decenta sa relateze evenimentul asa cum s-a intamplat, ar fi trebuit sa spuna ca profesorul i-a invitat pe elevii care doreau sa iasa afara din sala. Nu toti elevii au parasit sala. In al doilea rand, teatrul a dezimformat grosolan opinia publica, pt. ca proful a intrebat inainte de spectacol despre continut si a fost dezimformat. Oricine merge la cinema astazi poate vedea rating-ul filmelor si accesul pe care il au sau nu il au copiii (peste 18 ani, sub 18 ani, audienta generala). Cu scene erotice si limbaj obscen – piesa Nirvana nu poate avea o audienta de tineri sub 18 ani. Deci, incetati sa-l mai criticati pe profesor. Suntem o subcultura mizera, niste mincinosi ordinari care ne meritam soarta in aceasta tara!

  3. in plus, la piesa asta de ai scris de ea personajele se uita la stiri pe kanal d cu bianka dragusanu deci te caci in ea de piesa

  4. Am vaga impresie ca in teatru, la fel ca si in cinematografie, s-a cam spus ce era de spus. Calitate incontestabila ramane doar in cazul clasicelor (fie piese de teatru, fie filme).
    Acum, se produc numai comercialitati mulate pe subcultura metastatica mondiala.

  5. Pingback: Un actor…prostit « Idei si Subterfugii·

  6. Pingback: Vizita bătrânei doamne(Der Besuch der alten Dame)-Latest review « Idei si Subterfugii·

Leave a Reply

