ro-mandria


Pana nu demult ocaram institutiile de stat din Rromania. Ocaram guvernantii care s-au succedat la putere in ultimii 20 de ani, dar si in ultimul secol.
Experianta de viata insa m-a “ajutat” sa extrapolez. De fapt, conducatrii sunt cum sunt, cine sunt, cand sunt, pentru ca reflecta societatea pe care o reprezinta.Cum spune si vorba aceea din popor: O natie are conducatorii pe care si-i merita.
De fapt, cam asa este.
Institutiile de stat din Romania sunt un mega-cacat-fecaloid.

Nimic nu merge asa cum ar trebui sa fie, lipsa de profesionalism este debordanta, nepotismul si nonvalorile sunt la loc de cinste, pe intreaga scara ierarhica.Mai grav este ca si la privat, lucrurile nu stau foarte departe.

Revenind la institutiile de stat, cum spune si Mircea Badea ” avem un simulacru de justitie, un simulacru de invatamant, un simulacru de sanatate, un simulacru de finainte etc”. Durerea cea mare este ca chiar asa este.

Am intalnit si cateva cazuri, extrem de rare, unde functionari ai statului m-au ajutat poate chiar mai mult decat ar fi trebuit.Insa foarte rar.
Si poate ca este pacat ca suntem parca mai predispusi sa ii uitam pe cei care ne ajutata, si sa ii tinem minte pe cei care ne fac rau.

Un exemplu de institutie a statului care mai mult sta decat merge(in cazul de fata poate si asta se vrea, ca sa fie mai bine trucate licitatiile) este site-ul e-licitatie.ro, care tine de SEAP.

Mizeria asta de site, de pe care nu intelegi mai nimic(asijderea majoritatii site-urilor institutiilor de stat din tara noastra) sta mai mult jos decat sus.
Anunt Important. •. •. •. •. Sistemul este temporar oprit pentru mentenanta. Va multumim pentru intelegere. Echipa SEAP.
.

No problem, ghinion.

Alta institutie de stat care maninca bani degeaba, in loc sa produca cum ar trebui, este ANAF.O institutie in care, cred sincer, ca lucreaza oameni cu retard mintal sever.Statul chiar ajuta oamenii cu hancicap mintal sever. Ii angajeaza la institutii publice, precum ANAF.Ma refer aici la oameni mai rau decat saracii aia care au trisomia 21(sindromul down).
O instituie care de 2 ori mi-a creat probleme severe.
Odata m-a declarat inactiv pe motiv ca nu depusesem nu stiu ce, cand, de fapt, depusesem. Dar la alta filiala, la cea de care tineam.Numai ca cretinii aastia nu stiu sa faca corelare atunci cand firmele isi mai schimba si sediul, si , implicit, sucursala teritoriala ANAF de care tin.Drept pentru care am fost declarat inactiv gen 2 luni, timp in care nu am putut face acte vamale. Superb, sau ce?:)
Recent am aflat ca sunt in executare silita pentru o datorie restanta catre bugetul de stat de care nu am auzit in viata mea, de care nu am fost anuntat, si pe care nu am fost rugat sa o platesc.Si m-au si publicat pe site-ul lor sub acest aspect, care, in fapt, nici nu exista.
Ca sa aflu de la avocatul meu ca au existat sute de astfel de cazuri, unde diverse amenzi paltite la timpul lor, au devenit pe site-ul anaf datorii ORBS, sub titulatura “Dobanzi si penalitati de orice fel”.
Adica, imputitii astia, care, in fapt, sunt niste grase infecte care isi tin curul gras in fata vreunui calculator din ala cu monitor CRT, si maninca non stop, in loc sa caute firme care fac evaziuni majore, multinationale care nu declara sume colosale, stau sa faca astfel de liste care nu au niciun fundament in realitate.
Ca sa mai apar si pe net cu urmatoarea precizare:”s-a inceput procedura de executare silita”.
POftim exemplu de astfel de lista.Unele dintre companiile astea nu au nicio treaba cu ce scrie acolo. Doar ca la un moment dat, sau altul, au platit niste amenzi.
Lista_ORBSm_31.12.2011-obligatii-restante-bugetul-de-stat
Nu stiu acum cazul fiecarei companii din aceasta lista, este doar una luata random(la intamplare) de pe site-ul ANAF.

Referitor la cum am inceput materialul, calitatea intelectualo-morala a oamenilor, fie ca lucreaza la stat, sau la privat, este, in mare, deplorabila.De aici sunt statutul de subdezvoltare umana, sociala, institutionala, infractructurala etc.

Nimic nu ar mai trebui sa ne mai mire, nici macar poza de mai jos:

Copila asta, daca ii pot spune asa, este produsul unei societati in continua degradare.Chiar si moldoveanca daca e, tot fara cuvinte te lasa asemenea atitudine.

Tot pe tema ANAF si birocratie hilara:
O familie din Braşov nu va primi indemnizaţia pentru creşterea copilului pe luna martie, pentru că are o datorie de 36 de bani către Primărie, informează Realitatea TV.

Mama unui copil de un an şi patru luni din Codlea s-a trezit cu o înştiinţare de la Admnistraţia Fiscală din Braşov că nu va mai primi indemnizaţia de creştere a copilului pe luna martie. Explicaţia: o datorie către primărie de 36 de bani, plus penalizări. În total, un leu. Pentru că familia se bazează pe indemnizaţie, tatăl copilului a luat la rând instituţiile statului.

“Am venit la primărie să mi se spună de ce nu am plătit şi mi s-a spus că am avut o taxă neachitată în 2011 de 0,36 bani şi cu penalităţi un leu. 1,36 MUSCĂ 1,40 Am plătit la timp. Cât mi-au cerut atât am dat”, a declarat Marius Pepene, soţul femeii. La insistenţele omului, angajatii primăriei din Codlea şi-au recunoscut vina. “Explicaţia a fost clară, fiecare om mai greşeşte. Numai că de câte ori am greşit am plătit. Eu sunt un simplu vânzător, soţia , trăim din indemnizaţia de creştere a copilului şi salariu minim pe ecomonie. Am 2 copii. Cu ce voi trăi?”, se întreabă tatăl.

Leave a Reply

