Jurnalism de balta la Antena 3


Hai ca a inceput sa o suga si antena 3: titlu stire:”Gata cu amenzile pe RATB. Călătorii fără abonament sau cartelă vor fi daţi jos”>>>ideea reala:”pe o linie de transport RATB, pentru o perioadă determinată, călătorii găsiţi fără abonamente sau carduri validate vor fi invitaţi de controlorii noştri să coboare din mijlocul de transport sau să achiziţioneze titluri de călătorie dacă îşi doresc să continue călătoria” Deci cineva face jurnalism de balta aici, nici macar titlu de cancan sau libertatea nu e asta, pana si alea au un procent mai mare de corespondenta in realitate.
Stirea aici.



Pareri?

1. maia | 17 Decembrie 2011 12:15

nu e nimic nou, maroritatea tiganilor si aurolaxilor nu isi iau bilet. oricum nu pateau nimic ca lor nu le da amenda, le da decat la romani. acum macar vom fi egali. nu plateste nimeni.
2. ceataten2 | 17 Decembrie 2011 12:01

cetatean .. ia zi de cate ori ai dat un aurolac jos din autobuz pt ca mirosea urat? iti spun eu .. niciodata… ehh eu de cate ori ii vad si le simt mirosul ii poftesc frumos jos la prima statie… daca nu intervine japca indiferent de numarul lor …. multa mu ie sa faci tu cu mata de bucurestean curajos 😉 Craciun fericit !
3. 1acolo | 17 Decembrie 2011 11:54

Mie îmi place cum e la Madrid. Fiecare individ urca prin fata și compostează biletul la compostorul de lângă șofer,astfel nu urca nimeni în autobuz fără bilet.
4. marius | 17 Decembrie 2011 11:24

Asta nu tine mai mult de trei luni, cand or sa vada ca nu mai vand niciun bilet. Si… in care tara europeana functioneaza asa ceva? In alea in care am fost eu, nu.
5. cetatean | 17 Decembrie 2011 11:14

Ce porcarie. Asta inseamna ca romanu’ nu-si va mai cumpara NICIODATA bilet, pentru ca nu i se intampla nimic daca il prinde ca circula fraudulos.
Dupa ce ca autobuzele sunt pline de aurolaci si nespalati, acum numarul lor se va tripla, gratie acestei decizii INTELIGENTE.
Le doresc Bucurestenilor multa m..e.
6. ??? | 17 Decembrie 2011 10:57

unde e comunicatu ala, ca nu-l gasesc?
7. Stefan | 17 Decembrie 2011 10:21

Foarte bine nu este nimic rau pana la urma totusi cetatenii trebuie sa se comporte exemplara ca in tarile europene si sa constientizeze ca orice serviciu se plateste si ca transportul in comun nu este gratuit , ratb ar trebui sa fie si el mai serviabil in ideea ca vin cam greu mijloacele de transport in comun in statii si datorita efectivului cam scazut de masini in ideea economisirii combustibilului dar si al numarului mic de mijloace auto si totusi platim un abonament ca sa avem parte de servicii pe masura daca bucurestiul este aglomerat si nu scapam asa usor prea curand din cauza infrastructurii defectuase sa mareasca numarul masinilor pe traseu nu sa se zgarceasca si sa nu mai aiba pretentii sa-sitrimita controlorii pe traseu din mom ce ei nu asigura un trafic fluent la intervale cat mai scurte ; in consecinta controlorii nu-si mai au rostul ca si asa in afra de un control in limita atributiilor pe care le aveau faceau uneori si abuz si bruscau oameni urat de parca erau hoti
8. ovidiu | 17 Decembrie 2011 10:16

E clar. Nimeni nu are sa mai ia bilet. Au sa mearga pe principiul, foarte simplu, ca daca il prinde 10 zile pe saptamana are sa isi ia bilet atunci si iese mai ieftin, asta daca nu prefera sa-l ia pe urmatorul. Faptul ca functioneaza in tari europene asta nu inseamna ca se aplica si romanilor. Acolo daca nu au bilet este exceptia la noi e regula.

cocos
ATATA TIMP CAT **** AIA DE CONTROLORI II LASA PE TIGANII AIA **** SA SE PLIMBE CU “41” NON STOP CA SA FACA BIJNITZA CU BRICHETE SERVETELE UMEDE SI MAI STIU EU CE,EU NU O SA IMI CUMPAR NICI BILET NICI ABONAMENT SI DACA SE GASESTE VREUN CONTROLOR MAI SMARDOI SA MA IA LA INTREBARI PLEACA SI BATUT ACASA.:*
19. 17/12/2011 12:11:04 | Îmi place (2) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
cocos
ATATA TIMP CAT **** AIA DE CONTROLORI II LASA PE TIGANII AIA **** SA SE PLIMBE CU “41” NON STOP CA SA FACA BIJNITZA CU BRICHETE SERVETELE UMEDE SI MAI STIU EU CE,EU NU O SA IMI CUMPAR NICI BILET NICI ABONAMENT SI DACA SE GASESTE VREUN CONTROLOR MAI SMARDOI SA MA IA LA INTREBARI PLEACA SI BATUT ACASA.:*
18. 17/12/2011 12:11:04 | Îmi place (1) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
andrei
oricum,controlorii nu abordau decat un anumit segment de calatori,adica elevi,sau persoane tinere care puteau fi dominate (inclusiv fizic) si considerate apte sa plateasca amenzi…eu,care calatoresc cu ratb,nu am vazut ca vreun minoritar etnic sa fi fost controlat vreodata,sau niste vlajgani vulgari care te puteau spulbera imediat..in plus,pensionarii cu 30 milioane pensie,sunt scutiti de plata … Citeşte întreg comentariul
17. 17/12/2011 10:59:52 | Îmi place (4) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
horatiu_fcd
horatiu_fcd
lasa ca mie mi-au luat biletul din mana, cand voiam sa il compostez (era coada, si deja autobuzul era in miscare). si sa nu mai spun ca toti minoritarii urlau si ii amenintau, si mie imi calculau amenda. cei drept am scapat, dar nu a fost corect.
3. 1 17/12/2011 11:52:55 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
Viorel
Din păcate nu suntem încă la acest nivel.
Momentan cel mai indicat este să se sporească numărul de controlori și mai ales în zonele mărginașe.
Căci acolo este durerea mare.
Încă ceva, acum ceva ani dacă uitati abonamentul acasă și nu îl aveai să îl prezinți te puteai duce la anumite ghișee
și să îl prezinți și gata…
Acum, ca să anulezi un proces … Citeşte întreg comentariul
16. 17/12/2011 03:54:37 | Îmi place (3) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
Tudor
In Mexic este imposibil sa calatoresti fara bilet pt ca urcarea in autobuz se face doar pe la usa soferului. Platesti, urci. Nu platesti, nu urci. Destul de simplu, nu? Iar la metrou au agenti de paza la fiecare punct de intrare. Nu poti sari sau ocoli punctul de intrare fara a introduce cartela, pt ca ala de afla la un metru de tine…
15. 17/12/2011 02:19:08 | Îmi place (3) | Raportează limbaj indecent
E foarte dubioasa initiativa. Problema sta in urmatorul fel: cine circula fara bilet fura RATBul. RATBul pentru a nu merge in pierdere isi completeaza veniturile de la Primarie. Primaria ia banii din impozitele NOASTRE. Deci oamenii se imaprt in 2 categorii: unii corecti care au bilet si unii smecheri care merg clandestin si cand vin controlorii tot ei sunt cu gurile mari si fac istericale. Iar … Citeşte întreg comentariul
14. 16/12/2011 23:49:52 | Îmi place (4) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
ION FAR’de CAP
Mda …mentalitate stalinista…eu zic ca cei fara bilet sa fie impuscati pe loc……….Dupa spusele tale transportul in comun public(nu stiu acum cat de public) ar trebuii sa fie gratuit pt toata lumea…
6. 1 17/12/2011 07:02:10 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
huhu
in nemtia primesti amenda si ti se trimite notificare la job c-ai mers fara bilet. asta se lasa de multe ori cu dat afara de la job.in bavaria, cel putin.
13. 16/12/2011 22:04:44 | Îmi place (8) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
Sophie
Ceea ce acest articol “uita” sa precizeze este faptul ca in Belgia (in Bruxelles, mai bine spus, acolo unde si exista metrou), in conditiile in care calatorul nu are bilet (motivul pentru care nu are bilet nu conteaza!) va plati o amenda de 200 euro… nu este nici dat jos, nici nu i se ofera posibilitatea de a cumpara bilet pe loc. Sa inteleg ca in autobuzele din Capitala controlul va … Citeşte întreg comentariul
12. 16/12/2011 21:55:20 | Îmi place (1) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
me
Ei d-abia au bani sa-si “intretina” regia cu banii de la primarii si tu vrei sa mai angajeze?Daca aplica acest proiect vor da afara cel putin jumatate din salariati pt neputinta platii salariilor, sau primariile vor marii taxele si impozitele ca sa-si acopere cheltuielile. La noi rusinea a trecut fugitiv, n-a apucat sa fie impartita la toata lumea.
8. 1 16/12/2011 23:46:26 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
Marius
Un astfel de sistem functioneaza in Tg Jiu de ani buni.
11. 16/12/2011 21:22:50 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
andrei
avand in vedere ca aveti doar 3 linii de transport in comun…
9. 1 17/12/2011 00:50:37 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
Forsyte
La 3 autobuze cat aveti voi acolo… :))
9. 2 16/12/2011 21:30:56 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
e_lae
e_lae
Cata vreme exista **** ****, tigani, cersetori si ambulanti ce umbla nestingheriti prin aceste mijloace de transport, nu stiu ce inseamna termenul de “constientizare” In Romania cei corecti sunt buni de plata
Maria
Nu stiu cum e in Belgia, dar in Italia daca te-au prins fara bilet te-au executat de 40 de euro. Si, uneori, controlorii fac un circ ca si la noi.
9. 16/12/2011 20:22:35 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
franco
In Italia controlorii asteapta in statii coborarea calatorilor; amenda e de 15 euro. Pentru trenuri iti compostezi biletul in gara inainte de urcare; controlorii vin cam rar, dar si daca te prind fara bilet… Ce vrea sa faca RATB e alta idiotenie. N-o sa mai cumpar niciodata bilet pentru ca nimeni nu va mai cumpara; atunci se vor pune iar taxatoare in autobuze?
11. 1 17/12/2011 04:36:49 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
vali
in belgia amenda e destul de consistenta
11. 2 16/12/2011 21:29:53 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
Heydrich
Sa plateasca si toata tzigganimea !!
8. 16/12/2011 19:50:10 | Îmi place (1) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
razvan
Nu este o masura foarte buna deoarece in stilul pur romanesc va cobora din autobuz si se va urca in urmatorul fara sa platesca , se pot gasi alte mijloace de a atrage clienti , respectiv o campanie de informare , reducere prin folosirea de combustibili cu pret mai redus , biodissel .Sunt alte metode.
7. 16/12/2011 19:47:44 | Îmi place (3) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
cititor
Masura electorala,si asa sunt pline mijloacele de transport pline de oameni fara bilete…sa vezi de acum aglomeratie si fel de fel de lume prin autobuze…Ce nu vor sa stie sau poate nu stiu cei care i-au o asemenea hotarare: in capitalele europene toata lumea urca prin fata,soferul vegheaza ca lumea sa valideze cardul sau sa composteze biletul,la cerere elibereazqa bilet de calatorie,este … Citeşte întreg comentariul
6. 16/12/2011 19:28:21 | Îmi place (2) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
Anonim
Mare dreptate ai, “cititor” …asa este, in tariel europene, cel putin, toata lumea urca prin fata, valideaza cardul sau plateste bilet la sofer, nu stiu care este interesul, cred ca vor sa ruineze de tot Ratb-ul ca sa il poate privatiza de tot…sa il ia tot “cei puternici” si sa vezi atunci preturi si sa vezi atunci ce masuri se iau contra celor care nu cumpara bielete!
14. 1 16/12/2011 20:53:54 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
Mihai
Intr-adevar in capitalele europene in transportul in comun te urci prin fata DAR coborarea se face pe la toate usile. Civilizatia consta in faptul ca toti cei care urca in autobuz o fac doar pe usa din fata cu toate ca pe celelalte usi lumea coboara. Imagineaza-ti la noi un astfel de autobuz. Cred ca toti ar pazi usile din spate si de indata ce acestea se deschide ar topai inauntru. Poate ar … Citeşte întreg comentariul
14. 2 16/12/2011 19:40:52 | Îmi place (1) | Raportează limbaj indecent
GOLOMBIOSCHI ILIE
Adresabilitatea la metrou ar creste mult iar traficul de suprafata s-ar reduce mult daca circulatia cu metroul ar deveni gratuita.Facilitatea de a nu mai sta la coada la tichete si accesul liber la peroane ar fi niste avantaje de ne neglijat.Eliminarea sistemelor si a personalului care actualmente se ocupa cu taxarea ar duce la economii semnificative.Gradul de incarcare al garniturilor ar fi … Citeşte întreg comentariul
5. 16/12/2011 19:24:56 | Îmi place (1) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
Mihai
Interesanta ideea dvs. dar nu se poate aplica. Nimic nu este gratis pe Terra. E imposibil sa beneficiezi de un serviciu gratis. Nici mersul pe jos nu e gratis, ai nevoie de apa si hrana ca sa ai energie sa poti merge pe jos. Ca primaria sa subventioneze o suma x inseamna ca ea trebuie sa incaseze o suma y din dintr-un loc z pe care sa o redirectioneze care acea cheltuiala x. E imposibil. Nu se aplica. Imi pare rau sa va dezamgesc. :
Pentru ca asta sa functioneze, e nevoie ca in fiecare mijloc de transport sa se afle un controlor care sa vanda bilete. Altfel nu are rost. Nu si-ar mai lua nimeni bilet si ar plati DOAR daca se nimereste nas in nas cu un controlor. Asta inseamna ca RATB va trebui sa angajeze o armata de controlori/vanzatori. Chioscurile de bilete ar deveni inutile, fiind folosite poate, doar ce cei care-si … Citeşte întreg comentariul
4. 16/12/2011 19:05:56 | Îmi place (2) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
vasile
O prostie !
Gresesti, trebuie sa fii amendat !
Unde se va ajunge cu asemenea proiect ?
Infractorii abia asteapta sa circule gratis si sa se dea jos la prima
Chiar or sa strige : Usa va rog !……….. ca va fi voie
Ca doar nu merg cu trenul sa vina un altul spre seara
La cateva minute repeta chestia. Adio platitori pe mijloacele RATB
Asta e … Citeşte întreg comentariul
3. 16/12/2011 19:05:21 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
luiza
mie nu i se pare deloc o timpenie. mi se pare foarte ok. oricum, gaseam ca amenzile date pt ca te prindea fara bilet erau un abuz, o nesimtire din partea controlilor.
intre noi fie vorba, cu ocazia asta si numarul controlorilor ar putea fi scazut. nu tre’ sa mergi in haita ca sa-l incercuiesti pe unu’ gasit fara bilet, cum ataca maidanezii oamenii, ci, mult mai elegant, il inviti sa … Citeşte întreg comentariul
2. 16/12/2011 17:48:08 | Îmi place (4) | Raportează limbaj indecent
Răspunde
c.n.c.
Doresc sa-mi spuna domnisoara cand a luat o paine fara sa plateasca.
18. 1 16/12/2011 19:03:54 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
autostivuitorul
nesimtzire era din partea ta pt ca te urcai ca o v-ac-a **** in autobuz sau tramvai fara sa iti cumprei bilet /cartela etc. Daca se adopta aceasta porcarie nu o sa isi mai plateasca nimeni biletele pt ca nu mai exista pedeapsa de supra taxare .
De ex pt mintea uneia ca luiza : mergi cu tramvaiul de 10 ori – te prind controlorii de 3 ori fara bilet pe care sa zicem ca tu il platesti . deci … Citeşte întreg comentariul
18. 2 16/12/2011 18:07:48 | Îmi place (0) | Raportează limbaj indecent
cristachitza
Asta e o mare tampenie. Inteleg sa nu plateasca amenda, ca oricum nu o plateste si cheltui mai multi bani sa-l chemi in instanta sau ceva, da macar baga … munca in folosu comunitatii. Sistemul functioneaza in tari civilizate, unde cei mai multi oricum isi platesc calatoria. La noi se va schimba situatia in rau, pentru ca respectivii controlori oricum nu se baga daca e rost de scandal, ei se … numa in fata copiilor, a femeilor etc. Daca merge un grup de 3-4 baietasi fara bilet … as paria ca mai repede se dau jos controlorii.

Leave a Reply

