Welcome to Romania


Trebuia ieri(n.r.-sambata) sa ajung pana la aeroportul Otopeni, si m-am gandit ca cel mai bine as lua linia expres 783 pana acolo.Un autobuz cu care am mai mers o singura data, in urma cu 4 au 5 ani.Pe atunci, pe liniile express se intra numai pe la sofer, de la care se achizitionau si cartelele magnetice de calatorie.

De aceasta data insa, urc in autobuz, stupoare:
Era un Mercedes Citaro ca oricare altul de pe orice linie normala.De curiozitate insa imi apropii cardul pe care am abonament valabil pe toate liniile, de validator, si, spre deloc surprinderea mea, observ ca acesta nu era valabil si pe 783.
Sa ma dau jos la prima si sa iau de la vreo ghereta bilet, nici gand: in primul rand nu prea gasesti, in al doilea rand simbata se inchid jumatate dintre ele, in al treilea rand, un 783 mai venea peste cel putin o ora, iar la aeroport deja eram in intarziere, tot din cauza RATB, care trimite 783 foarte rar.
Asa ca ma duc la sofer si ii bat in geam, ii expun problema mea, si ma lasa, la prima, sa intru la el in cabina, contra, evident, unei mici atentii la final.
Pe lungul drum catre aeroport, ii expun mai multe probleme de care m-am lovit cu RATB-ul, explicand-ui cat de “dragi” imi sunt controlorii, incasatoarele, si politica RATB, despre care am mai scris, si AICI.
Imi zice omul:
Intr-o zi soseste un neamt pe OTOPENI, ia 783-ul pana la Casa Presei Libere, si acolo vrea sa schimbe.Ca un om onest, da sa isi cumpere bilet de la ghereta.Ora era 19:45, iar ghereta se inchidea la 20:00.
Nici urma de vaca cu cabina, insa.Se tirase probabil de la 19:00.
Nu ai ce sa faci si trebuie sa urci, caci iti soseste masina.
Pe masina, era control, isi expune omul problema, iar controlorii, impasibili, stiind situatia, cu zambetul pe buze, in timp ca ii completau amenda, ii spun:”Welcome to Romania”.
Incadrez postarea la PENIBILITATI,cum, de altfel, ar trebui sa incadrez totul legat de ceea ce este aiurea in Rromania.

Leave a Reply

