Neam de cocalari


Recent am avut un drum pe Valea Cerbului din Busteni.Desi nu sunt strain de trasee montane, foarte de curand fiind si pe Cheile Rasnoavei-Poiana Brasov, nu mai facusem trasee de genul(n.r.-populare) de la Padina incoacea cum vreo 4 ani.Cand zic populare, ma refer la papucarii si meltenii de Bucuresti care imbacsesc Valea Prahovei, de care m-am saturat, chiar din acest motiv.
Dar ce mi-a fost dat sa vad in poiana valea cerbului, cu greu am putut sa si accept.Peisajul ar fi fost frumos, in poze cel putin e superb.Si in realitate ar fi , daca nu ar fi oameni.
Erau nu sute, ci MII de masini, oameni, corturi, rulote.Practic nu puteai respira de la aerul de gratar.
Cocalari, melteni, familisti, nesimtiti, spalati, nespalati, imparteau aceeasi 2km patrati, maxim.
De-alungul unui mic raulet, oamenii stateau ingramaditi unii in altii, fiecare cu muzica lui(da,da si manele)
cu gratarul lui, cu caini, copii, bunici, etc.
Am vazut inclusiv televizor de plasma la cort.Fiecare isi ingramadise o gramada de lucru intr-un spatiu mai mult decat restrans.Multi isi delimitasera si o mini-gradina in jurul rulotei sau a cortului.La intrare era ceva de genul 10 ron per masina per zi,dar oamenii aceia practic se spalau si isi faceau nevoile in rauletul lat de 2-3 metri, chiar si un metru, pe alocuri.
Daca ii intrebi, iti spun c sunt iubitori de munte si de frumos, daca ma intrebi pe mine, stupefiat iti raspund ca am gasit o categorie sociala mai infecta decat cea de la Vama Veche.Iar generatiile de aici erau chiar si din cele de tineretea a treia.
Cred ca toata pleava Romaniei si a Bucurestiului era acolo.
Imaginati-va ca in masina cu care am trecut pe acolo erau si niste tigani, una dintre ei fiind tiganca din aia ordinara, de la mama ei.Dar ordinara.Pana si ea a spus:”Uite, si mai zic romanii, de noi, tiganii”.
Atat de socat am fost de ceea ce vedeam, incat desi aveam si telefonul si camera video la mine, am ramas paralizat mental incat sa scot si sa filmez.Pur si simplu imi amortise ratiunea.Sentimentul trait nici macar in imagini nu poate fi descris.Cred ca era un intreg cartier de Bucuresti acolo.Ce distractie o fi sta, eu nu stiu, macar ma bucur ca oamenii astia pleaca, din cand in cand, din Capitala.
Pacat insa de minunatia de munte pe care o distrug.

Leave a Reply

