Google schimbă pagina de search. Cine va fi afectat?


Google testează un nou layout care, dacă va fi implementat, va aduce o schimbare majoră în felul în care sunt afişate rezultatele căutării: preview-uri full page ale site-ului afişat.
Grija pe care Google o manifestă faţă de design-ul paginii sale de search este antologică, compania obişnuind să implementeze din aproape în aproape orice schimbare a motorului său de căutare.



Acum însă zvonurile despre planurile companiei vorbesc despre o renovare de proporţii în ograda celui mai mare motor de căutare – preview-uri full page ale rezultatelor căutării în ferestre pop-up.
Primii care au raportat testele Google au fost cei de la Blogstorm.com, care au făcut publice primele screenshot-uri ale noului layout Google. Conform acestora, prima îmbunătățire pe care utilizatorii o vor remarca este un efect subtil, de highlight al link-ului asupra căruia zăbovește cursorul, textul respectiv căpătând un background albastru pal.

După o vreme, link-ul highlight-at poate apoi da naştere unei ferestre pop-up care conţine un preview în miniatură a paginii pe care respectivul link ar urma să o deschidă. Preview-ul conţine inclusiv segmente de text relevante pentru căutarea respectivă, scoase în evidență printr-un highlight portocaliu al textului în preview. Iar, ce e mai interesant este faptul că, în noua formulă, fragmentul de text pe care Google îl propune ca rezultat al căutării poate fi diferit sau mai cuprinzător decât tradiţionala propoziţie sau două pe care Google o afişează sub un anumit rezultat al căutării.

Această schimbare, dacă va fi implementată, va avea un impact puternic asupra felului în care căutăm pe Google. În primul rând acest lucru va uşura căutarea pentru utilizator. Însă şi Google are un avantaj – astfel utilizatorul rămâne pe pagina Google mai mult, ceea ce înseamnă mai multă atenţie pentru reclamele afişate de Google.

În al doilea rând, acest mod de previzualizare a rezultatelor, se va traduce într-o scădere semnificativă a numărului de vizite pe care majoritatea site-urilor le vor primi dinspre Google, utilizatorul nemaiavând nevoie de atât de multe vizite către multiple URL-uri pentru a găsi ceea ce îl interesează cu adevărat. Ceea ce la rândul său ar putea însemna o rată de conversie mai mare pentru fiecare click. Sau, pentru site-urile de conținut, venituri mai mici din publicitate şi o schimbare a tacticilor de SEO pe care acestea le folosesc pentru a atrage trafic.

Cu toate acestea, în ciuda screenshot-urilor publicate de Blogstorm.com, nu este încă clar dacă şi când va fi disponibilă această funcţionalitate.sursa


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s