Despre viata la camin part I


VIATA LA CAMIN IN BUCURESTI

Cum in perioada asta mai sunt unii care cauta pe net despre cum este la camin in Capitala,m-am gandit sa le sar in intampinare cu cateva date in acest sens, strict subiective.

Adica, pe scurt, sa expun cam prin ce am trecut eu in 4 ani de camin.


In primul an, dupa o perioada destul de indelungata si naspa am reusit sa iau camin in complexul studentesc Regie, in P14.(spun indelungata pt ca, de obicei, se ia camin f greu, sunt putine locuri oferite studentilor de catre facultati, si nu putini sunt cei care raman pe dinafara dupa repartizarea initiala).

Pe vremea aceea inca nu se renovase caminul, dar nu asta era marea problema.Peste asta se putea trece cu usurinta cu un minim de compromis daca vroiam sa urmez o facultate.
Problema era, ca desi camera era de 4 locuri, mai putin de 5-6 insi nu erau la orice moment al zilei, in camera.
Nimerisem cu niste cocalari, etalon de cocalarism, care toata ziua, si, mai ales, toata noaptea,ascultau manele si se uitau la filme,mancand seminte cate 3 4 si comentand la fiecare scena, ca niste babe din alea cu un sever handicap mental.
Sa nu va imaginati ca se uitau la vreun film de Copolla sau Kubrick.Se uitau la filme de clasa C si mai jos, cele pe care nici macar creatorii lor, americanii, no vor sa le difuzeze la TV sau in cinema.
De chefuri si alte intamplari nasoale nici nu vreau sa extrapolez.

Daca aveam noroc, se culcau undeva la 2 noaptea, dar existau si seri cand stateau, bunii mei colegi, pana dimineata, trezi cu lumina aprinsa si facand galagie.
Chefurile si zgomotele de pe palier erau insuportabile, iar, coroborate cu aurolacii si boschetarii aciuati in camin si cu conditiile de la dus si wc-uri, faceau din Regie…Regie.Ca altfel nu poate fi.Adica uneori, din 5 etaje, cu cate 2 dusuri pe palier, se putea sa functioneze numai un singur dus(care deservea 5 etaje!!!).Era un lucru obisnuit ca wc-urile sa refuleze si fecalele sa ajunga pana in hol, durand destul pana cand cineva sa le curete.Asta nu neaparat din vina administratiei, ci, de cele mai multe ori, din vina dragilor de studenti, de cele mai multe ori, mai rau decat ultimii boschetari.
In acest complex sunt toate natiile de asa zisi studenti, insa , de departe, cei mai jegosi si generatori de conflicte si stricaciuni sunt MOLDOVENII. Daca indraznesti macar sa comentezi ceva sar repede cu imprecatiile si zic ca are lumea ceva cu ei.
De departe cele mai jegoase camine, in ceea ce priveste “populatia” sunt P17 si P13-14, dar vin si altele din urma foarte aproape.
Viata baietasilor se rezuma, in general, la baute, galagie, jocuri pe calculator(mai nou, la moda sunt laptopurrile, de ceva ani) si filme de clasa D sau E, si nelipsitele manele.Cam cu asta cred ei ca se deosebesc de maimute.
In anul 2 a fost mult mai bine, am stat in caminul Leu A,unde conditiile sunt, in general altele.Am nimerit totusi in camera cu un retardat mintal, de care ma miram nu atat ca este student la facultate, cat ca este in stare sa respire aerul.Dar apoi m-am gandit ca respiratia este un reflex neconditionat, caci altfel, nu cred ca ar fi supravietuit pe aceasta planeta.
Adica, pe linga faptul ca trantea cu tot ce apuca in contextul in care colegii de camera dormeau, sau ca se apuca la 6 dimineata sa dea cu piciorul in imprimanta fiindca nu functiona, ori sa cante la chitara si sa aprinda lumina cand ceilalti dormeau, mai si umplea chiuveta cu muci, nebinevoind sa o spele, si polua si aerul din intestinele sale(si, probabil din creier) fara niciun fel de jena.

La decazare, mai ramasesem eu cu el in camera, si eu plecasem acasa, urmand sa vin sa imi iau lucrurile.Ajung la 5 zile dupa ce el plecase, si gasesc usa descuiata.Intru, in camera erau inca toate lucrurile mele(de la lenjerie de pat si chestiile din baie, pana la toate hainele si tot ce mai aveam,inclusiv calculator).Il sun pe coleg si il intreb de ce a lasat usa descuiata, si el imi raspunde, cu vocea sa de bariton spart, cu care de fiecare data spunea ca el are dreptate:”fiindca a trebuit sa predau cheia”
“-bine, bine, stiu ca trebuie predata cheia, dar de ce nu ai incuiat usa?”
“pai dupa aia cum imi mai luam lucrurile?”

La acest raspuns nici macar nu am mai avut cum sa dau replica.

Adica el mai intai a predat cheia , a lasat usa descuiata, a venit, si-a luat lucrurile si a plecat.Ma mir ca n-a lasat si usa larg deschisa, poate in 5 zile se gandea careva de pe hol sa o inchida.

In contextul in care cineva, nu numai imi lua lucrurile, dar distrugea prin camera sau chiar ii dadea foc, oficial in acte numai eu mai eram cazat acolo, prin urmare eu raspundeam de tot.

Asta ca sa va faceti o idee despre inteligenta multora dintre studenti.Asta nu era un caz singular, dar era dus la extrem.

In anul 3 am revenit in minunata regie, unde, de aceasta data am avut parte de niste colegi mai normai la cap(atat cat pot fi niste studenti la ETTI).Galagia si mizeria specifice Regiei ramasesera, dar intre timp caminul se mai renovase(se adusesera paturi noi, dar in primele seri tot pe niste saltele luate din gunoi am dormit, iar gandacii misunai pe noi atat ziua, cat mai ales noatea, cand ii si puteam auzi cum se misca, cu zecile).Dar pentru asta chiar nu am de ce sa dau vina pe cineva din administratie, pentru ca vina apartine in exclusivitate asa zisilor studenti, inhabitanti ai complexului regie, care unii nu isi spala farfuria din care maninca nici macar o data pe parcursul unui an universitar.Moldovenii mai ales.Mi-a spus o data un tip, cand eu eram anu 1 si el anul 5: tot ce insemna bacau, buzau, braila…ultimii nespalati.Isi lasa mizerie pe masa, zicand…”lasa ma ca maninc si mai incolo, ce rost are sa curat?”
In anul 4 insa am avut parte si de reverul medaliei, unul dintre colegii mei avind grave probleme de somn, adica nu aveai voie, in acceptiunea lui , nici macar sa respiri.Unde mai pui ca se culca la 10-11 noaptea si incepea sa se frece la 8 8 si ceva dimineata.
Promit sa va mai povestesc si alte intamplari, daca va place ce ati citit aici si mai vreti, desigur, cu amanunte si imprecatiile de rigoare.

pana una alta mai puteti sa va uitati pe aici.

27 responses to “Despre viata la camin part I

  1. Din cate stiu poti sa faci cerere sa alegi cu cine sa stai in camera. Deci puteai sa eviti o parte din astea daca voiai.

  2. Acestea sunt conditiile de studentie, o parte din rasa umana ii e sila sa isi tarasca si basina…..dar mai ales sa spele un vas in care a mancat, referitor la tot ce ai remarcat cred ca nici un student cu scaun la cap nu a fost ferit de peripetiile tale…fel si feluri de cazuri in care ajungi la EXTREM, le spui si pe fata ca sunt jegosii dar tot nu inteleg….majoritatea din cazuri care le=ai enumerat parca as fi povestit eu, tot cu diferite persoane am incercat sa convetuiesc ceea ce nu sa putut..din cauza neuronilor lor, ei au venit la bucuresti sa se distreze( uitat in gasca la filme in camera , spart seminte , galagie cat se poate, tot felul de caractere.) pana la urma am decis sa plec din camin decat sa ajung la un scandal prin camin.Ma simteam mai bine pe strda decat in camera de camin.

  3. Nu-s moldovean dar te iei de ei doar fiindca ai avut tu un caz sau 2 nasoale si ti-a spus cineva ca moldovenii din Bacau,Buzau ,Braila sunt jegosi..egrav pt tine…ciudat e ca ala care ti-a spus habar n-avea de faptul ca Braila nu face parte din Moldova,deci iti dai seama ce convingator e.eu am citit un blog de-al unui student care mi se parea un prost,trebuie sa cred ca toti studentii care scriu pe blog-uri sunt idioti?

  4. Draga prietene, esti un idiot. Si neadaptat. Daca stiai ca esti sensibil si nu rezisti, nu stai la camin. E arhicunoscuta viata de camin, mai ales in Regie.
    Sunt destule bloguri despre politehnica si studentie printre care si al meu, dar toti va legati de colegii de camera, de palier sau de grupa, cand in pizda masii problemele nu astea sunt ci profesorii, niste veritabile fosile comuniste.

  5. Leu |C are toaletele la capatul holului, daca prinzi loc la demisol mai bine te lipsesti, in rest e linistit.Camerele sunt de 2, daca prinzi cu colega sanatoasa la cap nu ar fi nicio prb

  6. ms ^_^
    “daca prinzi loc la demisol mai bine te lipsesti”…chiar asa de rau? am cautat si pe net, insa nimic concret. toaletele la capatului holului..gen turcesti :-|? si nici poze nu am gasit..n am gasit mai nimic…

  7. Nu pot sa spun k esti decat un tampit care injuri pe toata lumea si numai tu ai dreptate un mucos care posibil doarme toate ziua si nare chef de nik in pustietate cu tine

  8. bai oligofrenule, ai avut dezlegare la cacat ? in mortii tai de ordinar imputit, se vede ca esti un mare dobitoc, pentru ca pe langa faptul ca esti semidoct si incult (inadmisibil pentru un student la politehnica), din moment ce nu stii ca braila nu este in moldova (cauta harta administrativa), mai suferi si de grave probleme mintale, atat timp cat nu accepti explicatia cuiva care stie despre ce vorbeste (stroomph). concluzia mea este ca proasta este ma’ta, pentru ca a fatat un dobitoc atat de mare ca tine.

    • de ce nu intelegi, prostule, ca eu folosesc termenul de moldovean pt a descrie nesimtitii si prostii ca tine? din punctul asta de vedere, Braila e in Moldova!
      asa ca..jet!

  9. proasta e ma’ta in primul rand. in al doilea rand, daca e sa folosesti termenul asta pentru a descrie nesimtitii, tu cred ca esti cel mai putin in masura sa vorbesti, pentru ca dupa clasifiarea asta, esti moldovean 100%. asa ca _|_

  10. Pingback: Despre viata la camin part II « Idei si Subterfugii·

  11. Pingback: Viitorul celor care temina astazi liceu in Romania | Idei si Subterfugii·

  12. Tocmai am aflat ca am primit camera de 5 locuri. Asta dupa ce am depus cerere pentru camine de 2 locuri, respectiv 3, dar…teapa, chiar daca imi faceam iluzii cu media mea de admitere: 9.50.
    In fine, eu nu-s asa traumatizata (cre’ca nici nu constientizez bine ce ma asteapta), dar colega-mea de liceu a inceput sa planga si sa se lamenteze la ma-sa. Eu, pe de alta parte. am zis sa caut pe net despre viata la camin si-am dat de blogul tau. Sa stii c-am ras la postul asta, foarte bine descris!

    P.S: Si eu-s moldoveanca, dar nu m-am simtit deloc atinsa de ceea ce spuneai. Nici sa te injur nu-mi vine, dar am eu asa, un feeling, ca astia care o fac sunt tocmai nesimtitii care se comporta ca maimutele.

  13. Sunt destui jegosi in Buzau, dar sunt si oameni ok, ca peste tot. Degeaba zici ca Braila si Buzau sunt in Moldova, fiindca nu-s. 🙂

    Cand ti-am citit postul am zis ca esti baiat cu cap; m-am inselat. Zi buna!

  14. Ok, am terminat primul semestru si-ti sunt datoare (eh, vorba vine) cu o descriere a experientei mele.
    Baaa, naspa cu alte patru persoane in camera. Bine, am nimerit o colega cu care ma stric de ras de fiecare data cand ne intalnim, cea mai faina relatie de prietenie s-a legat intre noi!

    Daaar, reversul medaliei, am o colega…frate! Chiar acum sparge intre dinti niste morcovi si pleoscaie ca o vaca limboasa, nici nu vrei sa stii cum se aude cand mananca, iti zgarie creierul. Plus ca baloteaza cele mai imputite branzeturi si sleioase borcane cu pasta de peste si alte gretosenii de genul. Si cand intri in camera, mirosurile astea plus caldura te fac sa-ti borasti diafragma.

    La baie, chiar daca e camin de fete si-ai putea sa ai impresia ca e curat, o laie! Mega surpriza a fost sa gasesc de doua ori cacat in dus, mai era putin si intram in fibrilatie ventriculara. Deja incep sa fie banale si la ordinea zilei chestii precum absorbante rulate si lipite de usa.

    Ma rog, astea e doar imaginea de ansamblu, sunt tot felul de chichite, dar nu pot scrie acum un post kilometric. Ideea e ca nu-mi place cu alte 4 persoane, vreau sa am parte din cand in cand de intimitate/singuratate, de aia la anul o sa optez pentru camine unde stau 2 in camera.

    • Deci imi dai dreptate!

      Stiu foarte bine cum e si in camin de fete, am intalnit camere de fete mai murdare decat cele de baieti.

      Am stat si prin camere de fete(pe la gagici) si am (si) amintiri neplacute de acolo. Ce rememorez acum este:

      Cand stateam sa ma uit la vreun film, sau sa citesc ceva, vine o colega, da muzica tare de tot, deschide usa, si se duce sa fumeze pe hol, cu usa de la camera deschisa, ca sa auda muzica.

      Si uite asa eram nevoit sa stau in curent, galagie, si fum de tigara.

      De aprins lumina si facut galagie la 5 6 dimineata, nu vorbesc, pt ca nu mi s-a intamplat mie, dar mi-au povestit fetele…deci, nici cu sexul femeiesc nu mi-e rusine prin camine.

      Mult succes in continuare la camin!

Leave a Reply

