(Dez)Avantajele transportului in comun


Cum spuneam si intr-un post anterior intitulat CFR- de la degradare la subzistenta

de ceva ani,nu putini la numar,transportul atat de marfa cat si de persoane s-a mutat pe sosele,datorita starii deplorabile in care se afla infrastructura Cailor Ferate Romane.

Pe aceasta premisa au inflorit o sumedenie de firme si firmulete,dar si particulari,care au achizitionat microbuze si autobuze si s-au apucat sa faca rute judetene,interjudetene si chiar internationale de transport.Si de cele mai multe ori le-a mers bine.Cum CFR e in moarte clinica de ani de zile,banii implicati in aceasta afacere nu sunt deloc putini la numar.

In ficare satuc,ca sa nu vorbim de orasele mari,exista cate o autogara sau statie de unde oricine poate lua un autobuz apartinand al unei firme sau alteia.

De faptul ca s-au format anumite nuclee si zone de interes disputate intre firme de acest gen nu ma mir,insa probabil cei mai mari si mai puternici au rezistat si au acaparat anumite zone si trasee.

Dar acest monopol,dupa cum se stie,are si taisuri adverse.Multi soferi nu taie chitante(ofera bon fiscal),asa cum ii obliga legea.Altora le lipseste bunul simt cu desavarsire,dar sunt si multi care respecta si legea si calatorul,dar care au si foarte mult bun simt.

Insa in anumite zile,cum ar fi vinerea sau duminica atunci cand se inregistreaza cel mai mare aflux de pasageri , navetisti in general,bunul simt lasa loc imbulzelii si uneori chiar lipsei elementare de civilizatie.

Dar nu numai calcatul in picioare dintre pasageri este problema,dar si soferii care in dorinta de a castiga cat mai multi bani incalca mai multe norme,fie ele de bun simt sau legale.Ideea e ca prioritate la locuri au cei care merg cel mai departe,restul,fie tanar sau om in varsta fiind nevoiti sa stea in picioare.Si aici ne lovim de alta problema.Supra-transportul de persoane.Care pe langa vaditul incomfort,este si ilegal,si contravine atat normelor codului rutier,cat si regulamentelor Oficiului pentru protectie al consumatorului(OPC).

Iata mai jos cateva imagini surprinse intr-un microbuz marca Isuzu Turqoise,ce efectueaza transportul de persoane intre Bucuresti-Alexandria pe E70 sau Dn6.Numarul de locuri ale acestui model de microbuz este de 26+1(locul ghidului).

In cazul de fata este vorba despre supra transportul a 8 persoane.Nu vorbesc acum despre incomfortul vizibil,ci de pericolul acestui fapt.Sunt binecunoscute accidentele petrecute cu astfel de microbuze,mai ales pe raza comunei Draganesti-Vlasca.Blonda care se poate observa in clip,si care sta pe podea,langa sofer,este cea mai expusa in cazul unui accident sau chiar in caz de franare brusca,intrucat aceasta va fi proiectata prin luneta la viteze de peste 70-80km\h iar sansele de supravieturie in acest caz sunt foarte mici.De asemenea ,pasagerii care accepta sa calatoreasca in picioare se expun unui risc destul de ridicat,caci in caz de accident isi pun la bataie integritatea corporala si chiar viata.

Nu mai mentionez faptul ca celor din picioare nu l-i se ofera factura fiscala,intrucat simpla lor prezenta in microbuz sau autobuz este ilegala.Insa banii li se iau.Si acestia nu ajung la firma,ci in buzunarul soferului.

Din dorinta de a ajunge mai repede la destinatie,sau chiar din lipsa unor mijloace de transport se ajunge in asfel de situatii,care nu o data au constituit ingredientele unor accidente cu victime umane.

In acest caz competenta revine Politiei rutiere si Oficiului pentru protectia consumatorului,caci in cazul persoanelor in picioare este vorba despre acceptul acestora de a se expune riscului si starii de incomfort,cu toate ca ele platesc acelasi tarif ca si cel care are loc,insa de incomfort sufera si cei care au loc si care nu se asteptau la supra-transport.

In fine, vom da vina pe starea actuala de degringolada poli-domeniu din Romania.Lipsa bunui simt,lacomia,ineficienta politiei rutiere in combaterea acestui fenomen.

Voi ati trecut prin situatii asemanatoare?

Advertisements

9 Comments

  1. Da,foarte mare dreptate ai in ce spui…si eu am fost nevoit sa stau inghesuit cu alte cateva zeci de persoane intr-un miros de transpratie si mancare stricata in microbuz.dar nu isuzu d-asta ,ci din ala mai mic.Ar trebui ca poltia sa faca razii si sa ii prinda pe bagabontii astia care baga bani grei in buzunar riscand vieti de oameni.fmm

  2. Pai ce mah, ca soferu ii pune sa se bage mai in spate si politia nu are zcum sa ii vada,

    dar aici vad ca blonda aia statea chiar vizibil in fata….UNDE E POLITIA RUTIERA CARE NU STIE DECAT SA DEA AMENZI CAUTAND NOD IN PAPURA? PE BISNITARII ASTIA DE CE NU II VEDE???

  3. Vezi si:

    … asa a plecat din Bucuresti autocarul B79PKP in dimineata zilei de sambata, 21 martie 2009 cu destinatia Targoviste. Desi pasagerii au protestat, soferul a „incarcat” in masina cca.40 de persosane, desi pe bordul masinii scria ca numarul de locuri este… 23!!!

    Biletele au fost emise de SC Millenium Trans Impex SRL, Str. Crasna nr.50 – Bucuresti, fara a se specifica un numar de telefon la care sa se poata face o reclamatie. In al doilea film vedeti cum soferul a putut fi filmat doar printre picioarele pasagerilor intrucat nu putea fi vazut de pe scaunele de langa el…

    Pe langa faptul ca este ilegal, transportul a fost un real pericol pentru pasageri intrucat, in cazul unei frane mai bruste, cei din fata ar fi putut „zbura” prin parbriz, stabilitatea lor fiind precara. Mai mult, soferul a circulat constant cu 90-100 km/h, chiar si in localitati.

  4. asta e maxi taxi aglomerat? ) ma faci sa rad, inseamna ca nu ai mers cu maxi taxi-urile 146 si 574 ( Bucuresti – Pantelimon ) atunci sa filmezi.

  5. Daca ati fost vre-o unu la mare vara, sa luati din Constanta spre Mangalia un autocar de la Metropolitan …atunci sa incerce vre-o unu sa-i numere pe toti aia de stau in picioare si-si risca viata… Numar de locuri pe scaune 40 si ceva….in picioare inca vre-o 40 …. cine nu ma crede e liber sa incerce senzatiile.

  6. Bai deci asta care iti risti viata..nu te mai urca, stai jos cumparati o bicicleta si cu ocazia asta faci si sport

  7. mare chestie….la 4 in picioare sau cati erau stai prea lejer am venit odata 5 km 10 insi intro dacie 1300 : 2 in fatza 6 in spate 2 in portbagaj

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s